Nödrop om artiklar

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Ola Svensson
    Användare
    • April 2002
    • 14633

Nödrop om artiklar

Hej

På grund av mycket på jobbet just nu blir CB4 försenad (Men ni får den innan jul! Den har skickats till tryck med kalender och allt!). Detta gör att arbetet med 1/2010 kom igång senare. Alla som har artiklar på gång eller liggande: Jag skulle vara extremt tacksam om ni skickar dem till mig under julledigheten. Kan ni tänka er att översätta från engelska? Svara här eller skicka ett PM.
    Med vänliga hälsningar

Ola
  • Norrland
    Användare
    • December 2009
    • 557

Ursprungligen postat av Ola Svensson
    Hej

På grund av mycket på jobbet just nu blir CB4 försenad (Men ni får den innan jul! Den har skickats till tryck med kalender och allt!). Detta gör att arbetet med 1/2010 kom igång senare. Alla som har artiklar på gång eller liggande: Jag skulle vara extremt tacksam om ni skickar dem till mig under julledigheten. Kan ni tänka er att översätta från engelska? Svara här eller skicka ett PM.
    Jag skulle kunna tanka mig att oversatta till er. Problemet kommer att ligga i Svenskan. Nagon skulle bli tvungen att ga over vad jag skrivit da jag hort att den mallar sig efter Engelsk gramatik. Vad tror du? Jag skulle kunna prova en artikel sa kan du bestamma efter den ar fardig.
    Columbus did not seek a new route to the Indies in response to a majority directive.

Kommentar

• Ola Svensson
      Användare
      • April 2002
      • 14633

Ursprungligen postat av Norrland
      Jag skulle kunna tanka mig att oversatta till er. Problemet kommer att ligga i Svenskan. Nagon skulle bli tvungen att ga over vad jag skrivit da jag hort att den mallar sig efter Engelsk gramatik. Vad tror du? Jag skulle kunna prova en artikel sa kan du bestamma efter den ar fardig.
      Hej

Det går rätt fort att rätta svenskan i en artikel. Jag hör av mig!
      Med vänliga hälsningar

Ola

Kommentar

• PatrikMalmo
        Användare
        • May 2005
        • 4642

Kan säkert bidra med en del översättningar. Har också lite idéer till artiklar som jag klurat på ett tag. Borde kunna få ihop några. Skulle det passa med "Filtreringens D", en uppföljare till "Filtreringens ABC"? Har även klurat kring det med Brichards tips om Tanganyika, tycker vi kunde köra på det - t ex skriva en artikel _baserat_ på hans tips, men med egna invävda erfarenheter. Då blir det inte olagligt. Surt att TFH inte giter svara. Kan säkerligen dra ihop en del annat också. Var det brist på Malawi? En artikel om mina erfarenheter kring demasonin kan jag få ihop snabbt. Är ju glad för dvärgar också, så en artikel om Inkan kunde jag nog också få till. Till den sista blir det dock svårt med foton, har rivit alla odlingskaren där.

Hilsen,

/P
        Ingen fisk har läst böckerna.

Kommentar

• Ola Svensson
          Användare
          • April 2002
          • 14633

Ursprungligen postat av PatrikMalmo
          Kan säkert bidra med en del översättningar. Har också lite idéer till artiklar som jag klurat på ett tag. Borde kunna få ihop några. Skulle det passa med "Filtreringens D", en uppföljare till "Filtreringens ABC"? Har även klurat kring det med Brichards tips om Tanganyika, tycker vi kunde köra på det - t ex skriva en artikel _baserat_ på hans tips, men med egna invävda erfarenheter. Då blir det inte olagligt. Surt att TFH inte giter svara. Kan säkerligen dra ihop en del annat också. Var det brist på Malawi? En artikel om mina erfarenheter kring demasonin kan jag få ihop snabbt. Är ju glad för dvärgar också, så en artikel om Inkan kunde jag nog också få till. Till den sista blir det dock svårt med foton, har rivit alla odlingskaren där.

Hilsen,

/P
          Hej

Det är alltid brist på just malawi även om jag har en till nästa nummer. Men alla artiklar är självklart av intresse.
          Med vänliga hälsningar

Ola

Kommentar

• Mikael W
            NCS Medlem

• August 2002
            • 8621

Vem vill skriva om Siegfried Looses nya Tanganyikafilm? Det var väl ett flertal som inhandlade den i Tyskland.
            mvh
            Mikael W
            (NCS-medlem sedan 1981)

Kommentar

• Wilhelm
              Användare
              • April 2002
              • 9122

Jag har den och kan eventuellt skriva något om den. Men inte till nästa nummer.
              mvh Wilhelm

"Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"

www.linkopings-akvarieforening.net/
              Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
              www.aquafish.info www.crossbow-crest.se

Kommentar

• Ola Svensson
                Användare
                • April 2002
                • 14633

Hej

Deadline för nästa nummer är årsskiftet men skickar ni mig en artikel under första halvan av januari finns chansen att den kommer med!
                Med vänliga hälsningar

Ola

Kommentar

• bossep
                  Användare
                  • January 2013
                  • 2352

Ursprungligen postat av Norrland
                  Samma här, men jag måste göra det innan annan dagen.
                  Ola, du kan alltid skicka översättnings material till mig!

Bosse
                  Webmaster för Ciklid.org.
                  Underverk fixas med det samma. Mirakel tar något längre tid.

Kommentar

Arbetssätt...