En ide

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • cf.akvarielagret
    Användare
    • April 2002
    • 5028

En ide

Jag har en ide hur man får fler medlemmar
    ta kontakt med Blocket.se och få en banner på alla som söker på tex
    Akvarium = 12000 sökningar per dygn
    Ciklider = ?

detta kommer säkert att kosta
    jag är Ateist
    men Gud talade till mig
    Gud är stor
    jag frågade hur stor ? inget svar
    han kanske behövde låna toaletten
  • DaRe
    NCS Medlem
    • September 2009
    • 22830

Bra ide! Något för styrelsen att kolla kanske. Eller om du vill ha det själv för lagret?
    Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

///David
    Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

Kommentar

• cf.akvarielagret
      Användare
      • April 2002
      • 5028

Ursprungligen postat av DRE
      Bra ide! Något för styrelsen att kolla kanske. Eller om du vill ha det själv för lagret?
      Dom ser nog detta
      jag är Ateist
      men Gud talade till mig
      Gud är stor

Kommentar

• Zaphi
        NCS Medlem
        • July 2002
        • 5395

Förmodligen tar Blocket betalt för CPM (per 1000 visningar) och normala priser är mellan 50-150 SEK per CPM, det vill säga mellan 600-1800 kr per dag på akvarium.
        www.viktorsundberg.se | www.naturfotokurser.se

Kommentar

• Wilhelm
          Användare
          • April 2002
          • 9122

Då går det med plus om det blir 7 nya medlemmar per dag!
          mvh Wilhelm

"Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"

www.linkopings-akvarieforening.net/
          Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
          www.aquafish.info www.crossbow-crest.se

Kommentar

• Byttorp
            Användare
            • November 2003
            • 1585

Ipse dixit.

Tjenare, har just läst tråden och i samma stund kontaktat blocket för att se om det går att lösa nån form av sponsring eller på annat sätt hitta ett samarbete som innebär att klubben kan få fler medlemmar och ett bra "pris" på blocket. Ger det resultat så kan det ju på sikt vara värt några kronor också....jag återkommer med svar när sådant kommer tillbaka.
            Trappat ner till 6 akvarier och just nu mestadels Malawi med inslag av apisto, räkor och några Tanganyika.
            Ordförande GCG

Kommentar

• Byttorp
              Användare
              • November 2003
              • 1585

så ja...nu har jag fått svar från Blocket.

dom har som sagt 3,5 miljoner unika besökare i veckan...en hel hoper besök per år alltså. Att komma upp med banner när någon söker på ordet Akvarium kostar 117.770 kronor per helår. Men för att jag var en hyvens kille så kunde jag få ner priset till endast 58.885 kronor, dvs 50% rabatt.

Skulle man vilja gå i enskilda län, typ sthlm så kostar det 5990 kr för ett helår och mindre län ligger på 4990 per år.

Som exempel kan nämnas att ett företag som just nu annonserar och har gjort så i 20 dagar har haft 39117 visningar och CTR (click thru rate=vidareklickfrekvens) ligger på 0,31%. Det innebär att av dessa 39117 så har 152 klickat sig vidare till företagets hemsida eller kampanjsite. Låt säga att dom i bästa fall får 200 besök på en månad och att dom har köpt en kampanj för hela landet - innebär att dom måste dra in minst 25 kr per besökare. Nu är det ju kanske endast 10% som nappar på ett erbjudande och i det fallet så behöver dom alltså tjäna minst 250 kr per besökare för att gå plus minus på det hela (borttaget ev godwill och kommande försäljningar). Detta går självfallet att bryta ner i beståndsdelar och vrida, vända på hur som helst.

Kan tänka mig att ordet akvarie/akvarium kan vara värt 5990 för ex "EXCEL ZOO" om man söker i sthlms län för ett helt år. Det kanske tom skulle kunna gå att räkna hem på nått sätt....
              Trappat ner till 6 akvarier och just nu mestadels Malawi med inslag av apisto, räkor och några Tanganyika.
              Ordförande GCG

Kommentar

• DaRe
                NCS Medlem
                • September 2009
                • 22830

Intressant. Det borde gå att räkna hem beroende på hur länge vi kör en detta och hur mycket varje medlemskap bidrar med borträknat kostnader för medlemstidning och annat (hur mycket går in i kassan?). Då kan vi räkna på hur stor andel av de som klickar vidare som måste bli medlemmar och utifrån detta se om det är en rimlig kalkyl.
                Kanske fokusera på Sthlm, Gtb, skåne området på helåret och något kvartal hela landet
                Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

///David
                Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

Kommentar

• Gabbster
                  Användare
                  • November 2010
                  • 40

Så det skulle betyda att om alla medlemmar donerar 70 kr var så kan vi bjussa på en skön julklapp i år?

Kommentar

• cf.akvarielagret
                    Användare
                    • April 2002
                    • 5028

Ett alternativ ytterligare kan vara att lägga ut annonser på blocket med några smarta sökord
                    betydligt billigare
                    jag är Ateist
                    men Gud talade till mig
                    Gud är stor

Kommentar

• Byttorp
                      Användare
                      • November 2003
                      • 1585

Ursprungligen postat av cf.akvarielagret
                      Ett alternativ ytterligare kan vara att lägga ut annonser på blocket med några smarta sökord
                      betydligt billigare
                      Jepp, bra idé. NCS skulle kunna sälja ett par medlemsskap för nästa år. Eller rättare sagt - Nisse Hult skulle kunna göra det. Låt säga att Nisse har vunnit ett medelmsskap och lite gamla nummer av Ciklidbladet
                      Ordförande GCG

Kommentar

Arbetssätt...