torv funkar jättebra som PH sänkare, och jag rekommenderar ett ha det i en nylonstrumpa gömd bakom en rot någonstans, när jag bodde i uppsala skulle jag använda torv och la det under gruset i akvariet, det var liite meckigare.
Vilka sydamerikanska ciklider?
Kollaps
X
-
-
Det finns torvpellets som man kan lägga i ett filter också tror jag. Jag har en påse av detta men har aldrig använt det. Alla leker och jag tror inte det behövs förmig just nu. pH i karen ligger på ~6.5-7. kH på 5.Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
Ordförande Nordiska CiklidsällskapetKommentar
-
Du ville ju veta lite om teknik fiskar inredning mm för SA kar.
Här kommer en beskrivning av mitt helglas 840 l kar!
Mått: 200 brett, 70 djupt och 60 högt.
Inredning: BTN slimline på bakväggen och på filterfacken(en i varje ände av karet).
Red moore rötter som hänger i täckglasen och några mangrove rötter i ena kanten.
En anubias fastsatt på en rot, en jättevallisnera, lite flytväxter.
Bottensubstratet är vanlig sandlådesand blandat med Julas blästersand.
Teknik: Två pumpar en Aquaclear 901 som pumpar 3700 l/h och en Aquaclear 70 som pumpar 1500l/h. I filterfacken sitter 10 cm tjock blå matta som är 20x60cm dvs totalt 24 liter filtermatta.
Se bild på karet och mer info på:
Tycker naturligtvis att du skall ha jordätare i ditt nya kar. Sök i artbeskrivningarna..Jordätare är det som gäller..Kommentar
-
Var får man tag i torv som man kan använda? Jag förmodar att jag inte kan gå bort i blomsterafffären och köpa ett torvblock.CSN är en fantastisk informationskälla,bli medlem du också!Kommentar
Kommentar