If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Jo den har jag också haft i tankarna. Men 1330 kr...och man vill gärna köpa 6-8 st...
Hoppas nån med lite is i magen köper den och drar upp lite yngel...
Minns jag helt fel nu, men den har väl funnits för bra mycket mindre. Jag kommer ihåg en auktion där jag inte köpte en grupp ungfiskar för... ja inte var det tusen spänn (den som köpte den berättade senare att alla hade samma kön).
Tror också jag sett den ibland, inte så särskilt dyr. Som en lite ovanligare släkting till den vanliga tuppkammen. Nu var väl dessa vildfångade i hygglig storlek...men
DOm hos Kent i Nol är inte alls granna. För små tror jag..
Har inte kollat så mycket på just Pellegrini då jag trott alla har en hump som Steidachnerin har. På bilderna nedan är den ju riktig snygg ändå..
Seglat upp som en "vill ha" :-)
Mycket snygg rackare!! Svårt att avgöra vilken egentligen. Lättas med hjälp av fångsplats antar jag. Crassilabris har tjockare läppar.
Crassilabris är hela complexet (tuppkamciklider) och namngivet efter just arten Crassilabris.
I complexet finns också Pellegrini och Steindachneri. 3 totalt.
Alla tre är riktigt fina och jag misstänker att alla är något tuffare än andra Geophagus, det gäller i alla fall steindachneri.
Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
Mycket snygg rackare!! Svårt att avgöra vilken egentligen. Lättas med hjälp av fångsplats antar jag. Crassilabris har tjockare läppar.
Crassilabris är hela complexet (tuppkamciklider) och namngivet efter just arten Crassilabris.
I complexet finns också Pellegrini och Steindachneri. 3 totalt.
Alla tre är riktigt fina och jag misstänker att alla är något tuffare än andra Geophagus, det gäller i alla fall steindachneri.
Tycker tuppkammar är roliga inslag. Har haft de några gånger genom åren. Lite livligare och den "groteska" puckeln är poängen när man har flera hannar och de tävlar om "störst puckel, störst framgång hos honorna..."
Däremot är ju honorna tristare.
Men även t.ex Geophagus sp "orangehead tapajos" utvecklar mer eller mindre kraftiga pucklar eller pannor med åldern. Den stam jag odlat på har jag haft äldre hannar med väldigt branta pannor och puckel som växer till vid lek. Har medvetet odlat några generationer dessa för att se resultatet.
Kommentar