Stoby har öppnat igen

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • chas
    Användare
    • August 2009
    • 304

    Stoby har öppnat igen



    Jag ska nog förbi idag!
    http://naistick.wix.com/photo
  • LN
    Användare
    • December 2004
    • 4744

    #2
    Äntligen ett positivt besked om en butik.
    Superskoj,,,, o hoppas att det går bra.
    Den som bara tittar i backspegeln kör ofta i diket.
    Problem är till för att skjutas upp, för att sedan glömmas bort.

    Kommentar

    • cf.akvarielagret
      Användare
      • April 2002
      • 5028

      #3
      En riktig affär, det är trevligt
      men att ha öppet 20 timmar i veckan kommer inte att dra in tillräckligt med cash
      det är billigt att ha långa öppettider.
      jag är Ateist
      men Gud talade till mig
      Gud är stor
      jag frågade hur stor ? inget svar
      han kanske behövde låna toaletten

      Kommentar

      • Kajjjan
        NCS Medlem
        • June 2008
        • 1882

        #4
        Ursprungligen postat av cf.akvarielagret
        En riktig affär, det är trevligt
        men att ha öppet 20 timmar i veckan kommer inte att dra in tillräckligt med cash
        det är billigt att ha långa öppettider.
        I en övergångsperiod kanske man väljer att ha andra inkomstkällor att betala mat och husrum med. Lasse i Sandby har bara öppet i 30 timmar när jag tänker på det. Det är ju fråga om vilket mål man har med verksamheten. Utan att ha besökt dem så kan man ju konstatera att Akvarielagret och XL Zoo är satsningar av helt annat slag. En annan liga så att säga.

        /Kaj

        Kommentar

        • Lundensis
          Användare
          • March 2004
          • 2262

          #5
          Ursprungligen postat av Kajjjan
          I en övergångsperiod kanske man väljer att ha andra inkomstkällor att betala mat och husrum med. Lasse i Sandby har bara öppet i 30 timmar när jag tänker på det. Det är ju fråga om vilket mål man har med verksamheten. Utan att ha besökt dem så kan man ju konstatera att Akvarielagret och XL Zoo är satsningar av helt annat slag. En annan liga så att säga.

          /Kaj
          Ja, men han jobbar ju betydligt mer än de 30 timmarna. Utanför öppetiderna städar han i butiken, gör rent hos djuren, hämtar varor hos grossister mm.

          Kommentar

          • Lundensis
            Användare
            • March 2004
            • 2262

            #6
            Vad skoj att de öppnat igen. Har varit där tidigare och de brukade ha en hel del intressant fisk.

            Kommentar

            • HåE
              Användare
              • September 2007
              • 1525

              #7
              Wow, dom verkar ha ett stort sortiment av malawi ciklider. Tänk om vi ändå hade en sån butik här i Sundsvall. Här får man vara glad om dom har ett kar med malawisar. Tanganyika och Victoria finns det nästan inga arter alls att få tag på.
              När man är ute på djupt vatten är det klokt att hålla munnen stängd.

              Kommentar

              • chas
                Användare
                • August 2009
                • 304

                #8
                Jag va där i förrgår o dom hade faktiskt fint utbud av malawi. Inte så stort Tanganyika, men dom skulle utöka den delen. Jag klippte alla deras N.Leleupi. Dom hade en fin grupp av nån featherfin oxå. Kommer inte ihåg vilken.
                Hursomhelst så va det trevligt o kul att dom har planer på fler Tangayika. Dom hade oxå en del Sydamerikanskt. Bla fina plattfiskar(discus)
                Väl värt ett besök!

                mvh Christian
                http://naistick.wix.com/photo

                Kommentar

                • Kajjjan
                  NCS Medlem
                  • June 2008
                  • 1882

                  #9
                  Ursprungligen postat av Lundensis
                  Ja, men han jobbar ju betydligt mer än de 30 timmarna. Utanför öppetiderna städar han i butiken, gör rent hos djuren, hämtar varor hos grossister mm.
                  Det är ju helt riktigt. Lasse i Sandby jobbar garanterat mer än heltid.
                  Men han har bara öppet 30 timmar/vecka och kan tydligen dra in vad han tycker är tillräckligt på de timmarna. Och med tanke på att det så gott som alltid är kunder i butiken och handlar så tror jag att det går mer än väl. Men det är vad jag tror det.

                  //Kaj

                  Kommentar

                  Arbetssätt...