Vem kommer till Stockholm i april 2011 ?

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Wilhelm
    Användare
    • April 2002
    • 9122

Den har jag sett! En intressant film!
    mvh Wilhelm

"Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"

www.linkopings-akvarieforening.net/
    Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
    www.aquafish.info www.crossbow-crest.se

Kommentar

• Rooster
      NCS Medlem
      • November 2009
      • 473

Trailern var ju iaf intriguing.

Kommentar

• Lars Andersson
        NCS Medlem
        • October 2002
        • 601

Nu har jag betalt. Det verkar ju inte vara så mycket ciklider i årets föredrag så jag åker till Malawi i morgon för att få mig en rejäl dos.

Föredragen verkar bra men var är ciklidföredragen??
        Årets Ciklidstämma hålls i Linköping 31/3 till 2/4

Kommentar

• Gabbi
          Användare
          • April 2002
          • 897

Ursprungligen postat av Lars Andersson
          Nu har jag betalt. Det verkar ju inte vara så mycket ciklider i årets föredrag så jag åker till Malawi i morgon för att få mig en rejäl dos.

Föredragen verkar bra men var är ciklidföredragen??
          Nästan ALLA är ju ciklidföredrag? Oliver gör två akvarier inriktade på ciklider, Ola och Stefan berättar om hur man använder ciklider i undervisningen, Ad Konings berättar om sin livslånga passion, Ciklider!
          Jag tror tom Erik kan övertalas att hitta några ciklider i källaren.
          www.akvarielagret.se/akvarieboken

Kommentar

• Mr.Fish
            Användare
            • May 2004
            • 1403

Jo! Dyker osso upp på Fre o Lör. Snacka skit över pompa e fint! Med lite flyt e min ombyggnad av lokalen hyfsat klar då. Och nyfikna e välkomna för bira o venitage. ;-)

Kommentar

• Mr.Fish
              Användare
              • May 2004
              • 1403

hehe Lasse! Tag med dej dyk utrustningen o dyk i nån av mina nya burkar! -Kan nog få ned dej där, ok , svårt att ta en loop. men.. trots allt kan Jag slänga ned lite Malawi efter önskat behov =)

Kommentar

• Lars Andersson
                NCS Medlem
                • October 2002
                • 601

Ursprungligen postat av Gabbi
                Nästan ALLA är ju ciklidföredrag? Oliver gör två akvarier inriktade på ciklider, Ola och Stefan berättar om hur man använder ciklider i undervisningen, Ad Konings berättar om sin livslånga passion, Ciklider!
                Jag tror tom Erik kan övertalas att hitta några ciklider i källaren.
                Där har jag en helt annan uppfattning. Jag anser inte att det är ett enda ciklidföredrag.

Kommentar

• Mr.Fish
                  Användare
                  • May 2004
                  • 1403

Lasse! orka åka upp o Du får "gött" umgänge!

Kommentar

• Gabbi
                    Användare
                    • April 2002
                    • 897

Där har jag en helt annan uppfattning. Jag anser inte att det är ett enda ciklidföredrag.
                    Nähäpp. Då antecknar jag det.
                    www.akvarielagret.se/akvarieboken

Kommentar

• Leopoldi
                      Användare
                      • February 2004
                      • 1082

Ursprungligen postat av Gabbi
                      Nähäpp. Då antecknar jag det.
                      Haha......

Kommentar

• Kjell Fohrman
                        Användare
                        • April 2002
                        • 4619

Nåja nu är du ju i Malawi (inte alls avundsjuk) och kan inte svara - men visst är det ciklidföredrag fast kanske lite annorlunda än de vi är vana vid.
                        Själv tycker jag uppriktigt sagt att de "traditionella ciklidföredragen" där man rakt upp och en går igenom en grupp med ciklider har stått mig lite högt upp i halsen efter de tidigare stämmorna där det nästan bara varit sådana.
                        Jag tycker att det enbart är positivt att man testar lite nya vägar och jag tycker att det låter mycket intressant - sedan får vi väl diskutera på årsmötet om vi tycker att utfallet har blivit bra för att ge en vägledning till hur vi skall köra i framtiden. För något måste i alla fall göras för att stämmorna skall överleva.
                        Som en pettitess kan jag för övrigt nämna att jag pratade med en i telefon igår som inte är så himla ciklidintresserad, men när jag nämnde att Oliver Knott skulle komma så nappade han direkt och lovade komma.
                        Senast redigerad av Kjell Fohrman; 19 March 2011, 12:47.

Kommentar

• Lars Andersson
                          NCS Medlem
                          • October 2002
                          • 601

Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
                          Som en pettitess kan jag för övrigt nämna att jag pratade med en i telefon igår som inte är så himla ciklidintresserad, men när jag nämnde att Oliver Knott skulle komma så nappade han direkt och lovade komma.
                          Där ser Du, Vi lockar de nära nog helt ointresserade. Hellre en bra Akvariets dag än en Ciklidstämma utan ciklider. Är bara målet att få folk att komma så må det vara hänt.

Jag tror att föredragen blir bra och naturligtvis måste det vara en viss spridning på gracerna även till gagn för de som inte längre har, eller aldrig har haft, något djupt ciklidintresse. Men att låta Ad enbart tala om sin livshistoria är ju inte speciellt kul när jag vet att han gjorde stora mängder av UV-film från Tanganyikasjön i september 2010. Ingen i Sverige har heller sett speciellt mycket av hans UV-filmer från Malawi heller.

Akvarieinredning och marinfotografering var det som användes som en teaser när arrangemangen först annonserades ut och jag satte verkligen i halsen.

Kommentar

• Kjell Fohrman
                            Användare
                            • April 2002
                            • 4619

Där ser Du, Vi lockar de nära nog helt ointresserade. Hellre en bra Akvariets dag än en Ciklidstämma utan ciklider. Är bara målet att få folk att komma så må det vara hänt.
                            Fast utan ciklider blir det ju definitivt inte - utan ciklider på "ditt sätt" handlar det väl i så fall snarare om.
                            Jag tycker annars att rubriken på föredragen skulle vara tydligare - nu står det t.ex.
                            Bollmora Akv.förening presenterar Ad Konings
                            och det säger ju absolut inget om vad han skall prata om och det är ju dessutom bara avsatt en timme.

Men annars tycker jag som sagt att det är välbehövligt med en breddning av föredragen även om man ändå skall hålla kvar vid ciklider som en gemensam punkt (vilket jag tycker att här har skett). Idag blir ju ciklidstämmorna än viktigare för såväl ciklid som akvariehobbyn eftersom ju SARF står med ena foten i graven och risken då är uppenbar att det inte alls blir några Akvariet Dag i framtiden. Något att diskutera på årsmötet.

Vi ses på ciklidstämman Lasse

Kommentar

• Lars Andersson
                              NCS Medlem
                              • October 2002
                              • 601

Ad Konings

I Ciklidbladet står det att Ad "...avviker från sitt vanliga mönster, och berättar istället historien om sitt liv för oss."

För mig är det ganska så klart om vad han skall tala om, framför allt att det inte blir något ciklidföredrag.

Jag får ju se det mesta utan att behöva se Ads ciklidöredrag på Ciklidstämman och som sagt jag får mitt lystmäte nu innan stämman.

Nu hinner jag inte mera.

Kommentar

• Mumin
                                Användare
                                • March 2011
                                • 69

Nu har jag klart med affärerna som jag tänkt vi ska besöka på fredagens akvarierally. Både Södermalms akvarieaffär och Akvarium Stockholm (Leasing) kan sälja fisk på fredagen och leverera den till stämman på söndagen. Därmed behöver inte fisken vara i påse och på ett hotellrum i två extra dygn. Det blir bra det!

Kommentar

Arbetssätt...