Den har jag sett! En intressant film!
Vem kommer till Stockholm i april 2011 ?
Kollaps
X
-
mvh Wilhelm
"Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"
www.linkopings-akvarieforening.net/
Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
www.aquafish.info www.crossbow-crest.se -
-
Nu har jag betalt. Det verkar ju inte vara så mycket ciklider i årets föredrag så jag åker till Malawi i morgon för att få mig en rejäl dos.
Föredragen verkar bra men var är ciklidföredragen??Årets Ciklidstämma hålls i Linköping 31/3 till 2/4Kommentar
-
Jag tror tom Erik kan övertalas att hitta några ciklider i källaren.Kommentar
-
Jo! Dyker osso upp på Fre o Lör. Snacka skit över pompa e fint! Med lite flyt e min ombyggnad av lokalen hyfsat klar då. Och nyfikna e välkomna för bira o venitage. ;-)Kommentar
-
hehe Lasse! Tag med dej dyk utrustningen o dyk i nån av mina nya burkar! -Kan nog få ned dej där, ok , svårt att ta en loop. men.. trots allt kan Jag slänga ned lite Malawi efter önskat behov =)Kommentar
-
Nästan ALLA är ju ciklidföredrag? Oliver gör två akvarier inriktade på ciklider, Ola och Stefan berättar om hur man använder ciklider i undervisningen, Ad Konings berättar om sin livslånga passion, Ciklider!
Jag tror tom Erik kan övertalas att hitta några ciklider i källaren.Årets Ciklidstämma hålls i Linköping 31/3 till 2/4Kommentar
-
-
Kommentar
-
-
Själv tycker jag uppriktigt sagt att de "traditionella ciklidföredragen" där man rakt upp och en går igenom en grupp med ciklider har stått mig lite högt upp i halsen efter de tidigare stämmorna där det nästan bara varit sådana.
Jag tycker att det enbart är positivt att man testar lite nya vägar och jag tycker att det låter mycket intressant - sedan får vi väl diskutera på årsmötet om vi tycker att utfallet har blivit bra för att ge en vägledning till hur vi skall köra i framtiden. För något måste i alla fall göras för att stämmorna skall överleva.
Som en pettitess kan jag för övrigt nämna att jag pratade med en i telefon igår som inte är så himla ciklidintresserad, men när jag nämnde att Oliver Knott skulle komma så nappade han direkt och lovade komma.Senast redigerad av Kjell Fohrman; 19 March 2011, 12:47.Kommentar
-
Jag tror att föredragen blir bra och naturligtvis måste det vara en viss spridning på gracerna även till gagn för de som inte längre har, eller aldrig har haft, något djupt ciklidintresse. Men att låta Ad enbart tala om sin livshistoria är ju inte speciellt kul när jag vet att han gjorde stora mängder av UV-film från Tanganyikasjön i september 2010. Ingen i Sverige har heller sett speciellt mycket av hans UV-filmer från Malawi heller.
Akvarieinredning och marinfotografering var det som användes som en teaser när arrangemangen först annonserades ut och jag satte verkligen i halsen.Årets Ciklidstämma hålls i Linköping 31/3 till 2/4Kommentar
-
Jag tycker annars att rubriken på föredragen skulle vara tydligare - nu står det t.ex.Bollmora Akv.förening presenterar Ad Konings
Men annars tycker jag som sagt att det är välbehövligt med en breddning av föredragen även om man ändå skall hålla kvar vid ciklider som en gemensam punkt (vilket jag tycker att här har skett). Idag blir ju ciklidstämmorna än viktigare för såväl ciklid som akvariehobbyn eftersom ju SARF står med ena foten i graven och risken då är uppenbar att det inte alls blir några Akvariet Dag i framtiden. Något att diskutera på årsmötet.
Vi ses på ciklidstämman LasseKommentar
-
Ad Konings
I Ciklidbladet står det att Ad "...avviker från sitt vanliga mönster, och berättar istället historien om sitt liv för oss."
För mig är det ganska så klart om vad han skall tala om, framför allt att det inte blir något ciklidföredrag.
Jag får ju se det mesta utan att behöva se Ads ciklidöredrag på Ciklidstämman och som sagt jag får mitt lystmäte nu innan stämman.
Nu hinner jag inte mera.Årets Ciklidstämma hålls i Linköping 31/3 till 2/4Kommentar
-
Nu har jag klart med affärerna som jag tänkt vi ska besöka på fredagens akvarierally. Både Södermalms akvarieaffär och Akvarium Stockholm (Leasing) kan sälja fisk på fredagen och leverera den till stämman på söndagen. Därmed behöver inte fisken vara i påse och på ett hotellrum i två extra dygn. Det blir bra det!Kommentar
Kommentar