Vem kommer till Stockholm i april 2011 ?
Kollaps
X
-
jag är Ateist
men Gud talade till mig
Gud är stor
jag frågade hur stor ? inget svar
han kanske behövde låna toaletten -
Nu har jag klart med affärerna som jag tänkt vi ska besöka på fredagens akvarierally. Både Södermalms akvarieaffär och aquariumstockholm (Leasing) kan sälja fisk på fredagen och leverera den till stämman på söndagen. Därmed behöver inte fisken vara i påse och på ett hotellrum i två extra dygn. Det blir bra det!
Jag har svårt att tro att vi kan ha flera tomma burkar att lägga fisk i under tiden så det inte blir fel exemplar. Leveransen i sig är inget problem.Kommentar
-
Hm... det där kan ju bli ett problem. Jag trodde att folk skulle hämta fiskarna på Söndagen. Ska dom levereras och folk ska ha specifika individer så kan det lätt bli fel...
Jag har svårt att tro att vi kan ha flera tomma burkar att lägga fisk i under tiden så det inte blir fel exemplar. Leveransen i sig är inget problem.
vad är problemet, det har säkert hänt tidigare med bokningar
eller hurjag är Ateist
men Gud talade till mig
Gud är stor
jag frågade hur stor ? inget svar
han kanske behövde låna toalettenKommentar
-
Jo det löser sig säkert. Är det någon som skulle vara superorolig så får man väl komma dit när jag ska packa så man ser att man får just den man valt... om nu det läget inträffar.Kommentar
-
Kommentar
-
Samt förstås av omsorg om firrarna.
Förutom Södermalm och Leasing så blir det förstås Lagret. Hinner vi med något mer så bestämmer vi gemensamt.
Hör av er nu, med ankomsttider för fredagen, och antal personer, så ska vi sy ihop en kanonstart på helgen.Kommentar
-
Jag tycker att foredragen verkar helt ok. Jag anser ocksa att man maste ta nya tag. Alla foredragen ar intressanta men jag har dock uppfattningen att pa en ciklidstamma skall det vara minst halften ciklidforedrag.
Nairobi First Class Lounge tidigt pa morgonenÅrets Ciklidstämma hålls i Linköping 31/3 till 2/4Kommentar
-
Saklart kommer jag pa stamman. Det ar en av hojdpunkterna pa aret. Att traffa en amssa bekanta ar ocksa viktigt for mig.Årets Ciklidstämma hålls i Linköping 31/3 till 2/4Kommentar
-
Torsdag den 7:e april
Till alla er som redan är, eller kommer till i Stockholm på torsdagen innan stämman bjuder Bollmora Akvarieklubb in alla att besöka vårt månadsmöte i Tyresö.
Vi kommer att ha ett föredrag av Göran Bergh ang. malar.
Citat Göran:
< Ni skall nu få följa med på en resa, nämligen min resa där jag berättar om alla de där fina missöden som man obligatoriskt måste genomgå för att få titeln DR:Akvarist. Vi har alla våra olika sätt att leka gud över våre fiskar som vi har där hemma i akvariet. Vi bestämmer när de skall få mat, hur deskall få bo, när de skall ha dag och de skall ha natt. Dessutom så slänger vi till dem en partner och sedan sitter vi med stora ögon stirrande från andra sidan glaset i väntan att det skall hända någonting! Det skulle i alla fall ge mig en rätt stor dos med prestationsångest. Det är just detta som denna resa berättar om, hur jag gör med mina malar när jag försöker få dem att trivas i sitt hus med full insyn, som är gjort av glas.>
Låter som en annorlunda reseberättelse med viss sting av humor inbäddat. Förutom detta kör vi en frågesport. Ett lotteri sponsrat av Djurmagazinet i Tyresö. En välfylld cafeteria som vår egen Malin (transportör på ciklidstämman) sköter. Jag själv drar lite grand om vad som kommer att ske framöver i klubben. Mötet börjar med att cafeterian öppnar 18.45 och Görans föredrag börjar 19.15. Beräknat slut, för dom som stannar "to the bitter end", är c:a 21.00 - 21.30.
Platsen är Nyboda skola på Pluggvägen i Tyresö. Lätt att ta sig dit även med kommunala färdmedel. Mer info finns uppdaterat på vår hemsida, som sköts av Robin Hedström. www.bollmoraakvarieklubb.org . Ni är alla hjärtligt välkomna. Lokalen tar 150 - 200 personer.
Lasse Omfors
ordförande
Bollmora AkvarieklubbLasse Omfors
Akvaristiken går i vågorKommentar
-
Det blir våfflor till fikat, men skvallra inte för klubbmedlemmarna.......
Och sen på fredag eftermiddag blir det rally runt Stockholm, för de som vill besöka Akvarielagret, Södermalms Akvarieaffär och Akvarium Stockholm. Medtag frigolitlåda.....Kommentar
-
Ok, jag vill med på rally! Vi är la uppe nån gång runt 14. När börjar det och var träffas vi? Vi kan vara vid hotellet då...Kommentar
-
-
Då får jag det till att Ola, Stefan, Anton, Alexander och Johan kommer norrifrån, Jossan kommer från Växjö, Rooster och Zaphi + två till kommer från landets framsida, vilket alltså gör tio stycken.
Hä bli bra dä!!Kommentar
-
Är det de som ska kika i affärerna som du räknat in nu?mvh Wilhelm
"Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"
www.linkopings-akvarieforening.net/
Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
www.aquafish.info www.crossbow-crest.seKommentar
-
Kommentar