vet ni om nol har chalinochromis brichardi o lamprologus callipterus och hur mycket kostar dom i sånna fall??
180 liter tanganyika
Kollaps
X
-
-
kan jag ha nån sandciklid art + nigripinnis + några hästnosar, jag har läst i några böcker här hemma där det står att det ska funka!Kommentar
-
Finns kanske någon liten sandciklidart som skulle kunna fungera. Den enda jag har personlig erfarenhet av är Callochromis pleurospilus (säkert felstavat, men ungefär rätt). Med tanke på hur de hannarna behandlar varandra och sina honor bör de absolut större utrymme (jag fick i alla fall en ensam hanne kvar av en grupp med runt 6-7 individer i ett 375-liters kar). Det är möjligt att de fungerar i rejält stor grupp (lite som man håller troffar), men det kanske inte är så kul i ett sällskapstanganyika. Jag tror personligen att du skulle få ett jätteintressant kar med hästnosar och nigripinnis! Kanske någon liten haremsnäcklekare skulle fungera i ett hörn med (typ multisar eller similis)? Brevis tar inte så mycket plats heller med tanke på att honan och hannen håller till i samma snäckskal.
/JockeKommentar
-
-
Det som väl försvårar lite är att nästan alla (utom i Nol!) är vildfångade. Det ger dem högre krav på vatten inte minst men de är också oftare bärare av aggressivare bakterieflora.Kommentar
-
-
Kommentar
-
Kommentar