Hejsan har ett litet ovanligt problem för mig. Jag håller mest centralamerikanska arter men har ett litet problem i mitt Amphilophus robertsoni-par. Supervacker ciklid men lite mjäkig i humöret, ändock intressant beteende men den står sig lite slätt mot andra stora centraler. Jag kommer starta ett antingen 375-liters eller 540-liters att ha dom i men vet inte riktigt vad jag ska försöka matcha dem med.
Mina ideèr om sällskap som jag inte har någon aning om de funkar var, Thorichtyssläktet, Theraps lentiginosus, Tomocichla siedboldi, A.altifrons samt A.rostratus eller liknande..
Thorichtyskomplexet är ju mest tillgängligt på hemmafronten men är det nån med denna art eller erfarenhet som kan ge lite tips och trix?
med tack på förhand
/O
Mina ideèr om sällskap som jag inte har någon aning om de funkar var, Thorichtyssläktet, Theraps lentiginosus, Tomocichla siedboldi, A.altifrons samt A.rostratus eller liknande..
Thorichtyskomplexet är ju mest tillgängligt på hemmafronten men är det nån med denna art eller erfarenhet som kan ge lite tips och trix?
med tack på förhand
/O
Kommentar