Amphilophus citrinellus, Amphilophus labiatus

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • FI
    Användare
    • August 2002
    • 3743

citat:Ursprungligen skickat av INXS

Fredrik ,
    det var ju synd att du fick gora dig av med dom. Men jag gissar att dom kommer tillbaka snart .
    Hehe det är nog en bra gissning, inte just de där individerna kanske men definitivt andra individer av samma art. Citrinellumciklider har det där oemotståndliga beteendet jag bara har hittat hos några få ciklidarter, det där härligt hypernyfikna och spralliga beteendet som gör att man omöjligt kan låta bli att dra på smilbanden då man tittar på dem. Hade jag inte snöat in så på jaggorna så hade jag tveklöst haft ett lekpar av citrinellumciklid i jaguarkaret idag. De har påfågelciklidernas nyfikenhet och sprallighet och de centralamerikanska ciklidernas pondus och självsäkerhet. En "farlig" kombinaton.

Mvh Fredrik Isaksson
    Fredrik Isaksson
    Bildarkivet

Kommentar

• FI
      Användare
      • August 2002
      • 3743

citat:Ursprungligen skickat av INXS

Fredrik ,
      det var ju synd att du fick gora dig av med dom. Men jag gissar att dom kommer tillbaka snart .
      Hehe det är nog en bra gissning, inte just de där individerna kanske men definitivt andra individer av samma art. Citrinellumciklider har det där oemotståndliga beteendet jag bara har hittat hos några få ciklidarter, det där härligt hypernyfikna och spralliga beteendet som gör att man omöjligt kan låta bli att dra på smilbanden då man tittar på dem. Hade jag inte snöat in så på jaggorna så hade jag tveklöst haft ett lekpar av citrinellumciklid i jaguarkaret idag. De har påfågelciklidernas nyfikenhet och sprallighet och de centralamerikanska ciklidernas pondus och självsäkerhet. En "farlig" kombinaton.

Mvh Fredrik Isaksson
      Fredrik Isaksson
      Bildarkivet

Kommentar

• Daniel Odell
        Användare
        • January 2003
        • 2437

INXS: jaaa! Levamisolet funkade klockrent, jag överdoserar nog lite men inga verkar ta skada och de äckliga maskarna försvann första dygnet! Jag är otroligt tacksam för hjälpen.

Trimac - Charmör på Slakthumör.
        fish r friend

Kommentar

• Daniel Odell
          Användare
          • January 2003
          • 2437

INXS: jaaa! Levamisolet funkade klockrent, jag överdoserar nog lite men inga verkar ta skada och de äckliga maskarna försvann första dygnet! Jag är otroligt tacksam för hjälpen.

Trimac - Charmör på Slakthumör.
          fish r friend

Kommentar

• INXS

Orm,
            hur mixade du det?
            (vilka proportioner - jag skall troligen fixa lite for mig sjalv)

Kommentar

• INXS

Orm,
              hur mixade du det?
              (vilka proportioner - jag skall troligen fixa lite for mig sjalv)

Kommentar

• INXS

Forresten , glad att jag kunde hjalpa!

Kommentar

• INXS

Forresten , glad att jag kunde hjalpa!

Kommentar

• Jompastar
                    Användare
                    • August 2003
                    • 80

Lampligt bra lank:

Kommentar

• Jompastar
                      Användare
                      • August 2003
                      • 80

Lampligt bra lank:

Kommentar

• Daniel Odell
                        Användare
                        • January 2003
                        • 2437

INXS: som det står på burken bara. Fast jag tog ut hälften av pulret å fyllde bara till hälften, det håller inte 4 månader å man ska göra en sista medicinering 4 månader efter.
                        fish r friend

Kommentar

• Daniel Odell
                          Användare
                          • January 2003
                          • 2437

INXS: som det står på burken bara. Fast jag tog ut hälften av pulret å fyllde bara till hälften, det håller inte 4 månader å man ska göra en sista medicinering 4 månader efter.
                          fish r friend

Kommentar

• Motaguensis
                            Användare
                            • June 2003
                            • 250

INXS: Det var dumt at din største F1 Labiatum hoppet ut av akvariet
                            Hvor store er dine F1 Labiatum nå? Kan du fortelle litt om deres aggresivitet?
                            Har selv 2 Amphilophus labiatum par som går med yngel nesten konstant, men tror de har ca. 20% citrinellum i seg og 80% Labiatum. Men det er vanskelig å si, men det er i hvertfall ingen tvil om at de er mer Labiatum enn citrinellum (kan være 100%labiatum å?).
                            Preben

Kommentar

• Motaguensis
                              Användare
                              • June 2003
                              • 250

INXS: Det var dumt at din største F1 Labiatum hoppet ut av akvariet
                              Hvor store er dine F1 Labiatum nå? Kan du fortelle litt om deres aggresivitet?
                              Har selv 2 Amphilophus labiatum par som går med yngel nesten konstant, men tror de har ca. 20% citrinellum i seg og 80% Labiatum. Men det er vanskelig å si, men det er i hvertfall ingen tvil om at de er mer Labiatum enn citrinellum (kan være 100%labiatum å?).
                              Preben

Kommentar

• Lejonmarie
                                Användare
                                • April 2003
                                • 429

citat:
                                Marie,
                                jag har markt att guldsommar ar ganska frisimmande och glider omkring mer an de andra du har viket troligen gor att dom kan komma undan battre men jag markte ocksa att dom inte vaxer sarskilt snabbt. Om den redan ligger efter kan det bli svart att komma ikapp.
                                Har hort at trimacsen ar ganska slaktsugna sa jag undviker dom men labiatum/citronellum ar jakligt kul och har bra personlighet.
                                Tyvarr hoppade min storsta F1 labiatum ur karet for en manad sedan - jakligt ledsen :{
                                Jag tror att dina malawisar har nagan sorts bakterieinfektion. Sjalv forsokte jag bota liknande med Maracyn och Maracyn II i kombination - det ar rekommenderat. Lycka till.

Va synd INXS att din labiatum hoppade ur. Du får spana efter en ny!

Ok jag ska prova det medlet, hoppas det hjälper, jag har varit förskonad från alla sorts sjukdommar genom åren så jag är helt grön på sjukdomms erfarenheter tack och lov.

Aha har nästan misstänkt att guldsömmen växer sakta, den har oxå tufft sällskap när det är matdax, viejan och Citrinellumen är först jämt!
                                Det vore annars trevligt att just ha kvar guldsömmen som jag tycker blir vacker när den får växa till sej.
                                Kanske vore bättre om det var lite större?
                                När jag ser Jompastars maffiga GT så blir jag såå avis!

Ingen som har ett tips på ett stort fint Guldsömms par??

Att då ha guldsömmen, viejan och en citrunellum tycker jag låter intressant.
                                Vill ju helst inte göra mej av med någon men kanske blir det så framöver!
                                Sen kombinationen tror jag själv mer på, men det visar sej!

Nån som har en åsikt om den kombinationen??
                                ;-) LejonMarie
                                540L Vieja synspila
                                500L Cichlasoma bocourti

http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=105551

Kommentar

Arbetssätt...