Billig kabeltermometer efterfrågas

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Ola Svensson
    Användare
    • April 2002
    • 14633

Billig kabeltermometer efterfrågas

Hej

Har ni förslag på billig termometer med kabel? Som exempel en utomhustermometer med en sladd som är utomhus men displayen inomhus eller en stektermometer med kabel in i ugnen men displayen utanför.

Tanken är att kunna mäta temperaturen i en kylbox utan att behöva öppna den, men även enkel avläsning av akvarietemperatur med en display på ställningen istället för en analog termometer i akvariet.
    Med vänliga hälsningar

Ola
  • Zaphi
    NCS Medlem
    • July 2002
    • 5395

www.viktorsundberg.se | www.naturfotokurser.se

Kommentar

• Ola Svensson
      Användare
      • April 2002
      • 14633

Tack, men helst skulle jag ju vilja ha något enklare/billigare.
      Med vänliga hälsningar

Ola

Kommentar

• Wilhelm
        Användare
        • April 2002
        • 9122

En sådan kanske?
        Finns i alla välsorterade akvariebutiker. Minns ej priset.
        mvh Wilhelm

"Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"

www.linkopings-akvarieforening.net/
        Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
        www.aquafish.info www.crossbow-crest.se

Kommentar

• cichlids4fun
          NCS Medlem
          • April 2002
          • 3111

det är det jag hittade, men har för mig att jag sett såna nån gång för 10kr på nån marknad, eller som erbjudande på net on net
          Mvh
          Peter

don´t drink water-fish ..... in it!

Kommentar

• Ola Svensson
            Användare
            • April 2002
            • 14633

Ursprungligen postat av Wilhelm
            En sådan kanske?
            Finns i alla välsorterade akvariebutiker. Minns ej priset.
            Japp, det är den sorten jag menar. Jag tänkte aldrig på att man kanske skulle kolla i en akvarieaffär...
            Med vänliga hälsningar

Ola

Kommentar

• Markus_A
              Användare
              • December 2005
              • 418

Jag har ett gäng Marina termometrar (som Wilhelm visar) samt en av cleas ohlson typen. Jag stoppade ned alla i samma tank på jobbet, resulterade i lika många olika temperaturer som det var mätare (det skillde som mest 2 grader). Efter det använder jag analoga på jobbet som jag med högre sannolikhet vet visar rätt; här är en som fungerar bra: http://www.sera.de/index.php?id=493&L=1 (har 12 st som alla visar samma temperatur och jag har kontrollerat dem mot en "säker" termometer").

Kommentar

• Ola Svensson
                Användare
                • April 2002
                • 14633

Jag har lite bråttom så jag köpte en kylbox på Claes Olsson och när jag ändå var där även termometern Zaphi länkade till. Boxen ska ju vara stängd förutom luftslang och då funkar inte en analog. Den digitala termometern visar samma temp min analoga men även om den inte visade exakt så går det ju kalibrera dem (dvs man vet hur mycket fel de visar).

Utöver detta tänker jag sätta upp termometrar på akvarier som är lätta att läsa av för djurskötaren.
                Med vänliga hälsningar

Ola

Kommentar

• Bjorn
                  Användare
                  • October 2009
                  • 939

Jag kör med några små smidiga som jag köpt på Akvarielagret. Kommer inte ihåg priset men de var troligt billiga med tanke på att jag köpte dom. Själva sensorn sätter man fast med sugplopp.
                  Newbie December 2009
                  Malawi: 450 liter
                  Salt: 90x40x35 Optiwhite (Akvarielagret Special) + ett par nano

Järfälla/Stockholm

Kommentar

• doohan
                    Användare
                    • August 2004
                    • 1607

Jag

köpte ett 10-tal på eBay, tror dom kostade drygt 40kr/st. I jämföresle med mina glastermometrar så är dom ganska exakta. Liten felmarginal, men inom acceptabla gränser. Kör 2st i varja akvarium ifall en får spel. Har också vanlig av glas i varje akvarium, men det är väldigt smidigt att kolla på en lcd display. Dock så är sugpluttarna mindre bra så sensorn lossnar från glasrutan, och den på själva displayen lossnar också hela tiden. Men mina ligger ovanpå akvarierna o det kan jag leva med.

Kommentar

Arbetssätt...