Vinnare fototävlingen Oktober 2010

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Ola Svensson
    Användare
    • April 2002
    • 14633

Det räcker ju med att ändra den här texten från "vill" till en tvingande formulering.

Dock vill vi från Nordiska Ciklidsällskpets att man under fältet kamerainformation anger vilken sort efterbehandling som skett med en bild.
    Med vänliga hälsningar

Ola

Kommentar

• malawijanne
      Banned
      • November 2005
      • 3217

Ett par bilder till, en fulliborni mcat och en golden.Janne

Kommentar

• tege
        Användare
        • February 2005
        • 2753

Ursprungligen postat av malawijanne
        Nej, då jag är inte ute efter kritik eller nåt, jag ville bara visa att man kan ta några kort rakt av och sedan lägga ut dom utan att använda ett fotoprogram förutan att man är tvungen att förminska dom, för annars så blir dom för stora .Janne

Jo visst men då blir det svårt att vinna i fototävlingen. Det är mycket som ska klaffa om en ren bild ska funka där.

Din kamera tar bilderna i RAW-format, sen sker det div beräkningar och komprimeringar för att bilden ska presenteras som Jpeg så redan där har det hänt en del saker. Och varför ska jag låta mig vara nöjd med hur Mr Olympus tycker bilderna ska se ut, mina bilder ska det synas att det är jag som tagit.
        Kolla Stiffes bilder i fototävlingarna 99 gånger av 100 vet du på förhand att det är hans bild, karaktär kallas det tror jag.
        https://www.ciklid.org/forum/album.php?albumid=34

Kommentar

• malawijanne
          Banned
          • November 2005
          • 3217

Ursprungligen postat av tege
          Jo visst men då blir det svårt att vinna i fototävlingen. Det är mycket som ska klaffa om en ren bild ska funka där.

Din kamera tar bilderna i RAW-format, sen sker det div beräkningar och komprimeringar för att bilden ska presenteras som Jpeg så redan där har det hänt en del saker. Och varför ska jag låta mig vara nöjd med hur Mr Olympus tycker bilderna ska se ut, mina bilder ska det synas att det är jag som tagit.
          Kolla Stiffes bilder i fototävlingarna 99 gånger av 100 vet du på förhand att det är hans bild, karaktär kallas det tror jag.
          Ja det stämmer, jag lär aldrig vinna i fototävlingen, det är inte mitt mål heller.Jag ville visa att fiskarna får rätt så bra färger utan att man behöver fotoshoppa dom.Även skaplig skärpa bara man har tillräckligt med ljus.
          Sedan så är jag för att man fotoshoppar, och det kan behövas ibland på vissa fisksorter som är svåra att fånga på bild.Janne

Kommentar

• tege
            Användare
            • February 2005
            • 2753

Ursprungligen postat av malawijanne
            Ja det stämmer, jag lär aldrig vinna i fototävlingen, det är inte mitt mål heller.Jag ville visa att fiskarna får rätt så bra färger utan att man behöver fotoshoppa dom.Även skaplig skärpa bara man har tillräckligt med ljus.
            Sedan så är jag för att man fotoshoppar, och det kan behövas ibland på vissa fisksorter som är svåra att fånga på bild.Janne
            Men dina bilder har också karaktär Janne. Eller så är det fiskarna det beror på.
            https://www.ciklid.org/forum/album.php?albumid=34

Kommentar

• Carl
              NCS Medlem
              • May 2002
              • 374

Håller med Ola, det som J.Draktoft kopierade stadgarna är ju jättebra egentligen, räcker att skärpa det lite bara.
              /Carl
              www.stockholmsciklidklubb.com

Kommentar

• Broddan
                Användare
                • February 2008
                • 59

Det är väl skillnad på efterbehandling av verkligt motiv och ett montage som ej finns i verkligheten?
                Hälsningar

D

Kommentar

Arbetssätt...