Oj, där får du in några kar malawi Det var verkligen fint skick på dom karen med!
Malawi odling
Kollaps
X
-
-
Det har vi, och pojken har en egen.
Men vi har samma ipadress eftersom vi har bredband med gemensam routor.
Qristina gick in och testade om även användare får ladda ner bilder, jag hjälpte till med texten lite, därav mitt namn. Det fick dom ju tydligen viklet jag tycker är kanon.
Nu kan alla nya medlemmar lägga in bilder på sina fiskar och baljor, och få lite svar på vad det simmar för fiskar i baljornaMed vänliga hälsningar
OlaKommentar
-
Ja karen 90L e som nya. Men nu blir det beg. för resten.
I skrivande stund putsar jag upp ställningarna till 200L medans sambon har delar av släkten på besök.Kommentar
-
Har ju ett förslag till hemma regeringen att vi ska bygga ut garaget och förrådet.
Men att vara arbetslös å bygga det här, tid finns det gott om pengar är värre!!!
Bilder va ju jobbigt å lägga ut, ska ju minskas å hållas på. kvalliten blir ju så där också.
Men jag ska fixa det för er skull.Kommentar
-
-
aluminium har blivit dyrt så det är svårt att hitta billigt räkna med ca 60-70kr/m och knutar från 40kr
Satsa på bra malawi köp inte första bästa utan handla kvalite och är det fisk du ska sälja så satsa på enkla och färgstarka som golden, hongi, rödzebraKommentar
-
-
Zoologisk hobby i Tomelilla då det gäller Malawi-avelsdjur. 2 x 2 timmar körning är peanuts för ngt du skall leva med i åratal. Du blir nöjd...Kommentar
-
Bra fisk hitta man genom att besöka olika privata odalre eller riktigt välsoterade butiker.
Bra pris kan du säkert få hos en handlare om du frågar och ska handla liteKommentar
-
Du behöver värme, ljus o filter. Det är allt. Värmen fixar du genom att värma rummet till 24 C. Glöm doppvärmare. Ljus köper du våtrumsarmaturer för 2-300SEK per kar (dubbelrör) på byggshop. Ljuset är inget fiskarna bryr sig om så sätt in rör du gillar i ditt "showkar" o kör det du får på köpet i resten. Filter köper du en eller två "mattor" PPI10 på Hornbach som jag tror är billigast. Driv med billiga o kraftfulla powerheads. Ytterfilter, sand, algskrapor etc kan du hoppa. Ev är vattnet ngt mjukt i Ljungby. Fixa med bikarbonat. Finns ammoniumklorid tillsatt åker du på vattenpreparat också annars inte.Kommentar
-
-
Det goa med hobbyn är att man alltid kan plocka upp den igen och snabbt vara på banan igen. Lycka till med nya jobbet och jakten på boendet!Kommentar
-
Nu är flytt och det klart. några akvarium har fått ta över min lilla lägenhet, ganska dyrt och ha lägenhet till akvarium men dom ska ju oxå bo!
Som det ser ut nu så köper jag luftpump och luftledningar nästa månad.
Tänkte köpa 40mm vp-rör.
Någon som har någon bättre lösning på luft rör????
Var man köper eller vilket material.
Vill ha många svar!!!
Så jag och andra som undrar kan få svar!Kommentar
-
Kommentar
Kommentar