citat:
jag har markt att guldsommar ar ganska frisimmande och glider omkring mer an de andra du har viket troligen gor att dom kan komma undan battre men jag markte ocksa att dom inte vaxer sarskilt snabbt. Om den redan ligger efter kan det bli svart att komma ikapp.
Har hort at trimacsen ar ganska slaktsugna sa jag undviker dom men labiatum/citronellum ar jakligt kul och har bra personlighet.
Tyvarr hoppade min storsta F1 labiatum ur karet for en manad sedan - jakligt ledsen :{
Jag tror att dina malawisar har nagan sorts bakterieinfektion. Sjalv forsokte jag bota liknande med Maracyn och Maracyn II i kombination - det ar rekommenderat. Lycka till.
Va synd INXS att din labiatum hoppade ur. Du får spana efter en ny!
Ok jag ska prova det medlet, hoppas det hjälper, jag har varit förskonad från alla sorts sjukdommar genom åren så jag är helt grön på sjukdomms erfarenheter tack och lov.
Aha har nästan misstänkt att guldsömmen växer sakta, den har oxå tufft sällskap när det är matdax, viejan och Citrinellumen är först jämt!
Det vore annars trevligt att just ha kvar guldsömmen som jag tycker blir vacker när den får växa till sej.
Kanske vore bättre om det var lite större?
När jag ser Jompastars maffiga GT så blir jag såå avis!
Ingen som har ett tips på ett stort fint Guldsömms par??
Att då ha guldsömmen, viejan och en citrunellum tycker jag låter intressant.
Vill ju helst inte göra mej av med någon men kanske blir det så framöver!
Sen kombinationen tror jag själv mer på, men det visar sej!
Nån som har en åsikt om den kombinationen??
Kommentar