Fick plötsligt en idé till nästnästa ciklidstämma. (ursäkta att jag tar upp detta innan nästa ciklidstämma ej varit) Snart kommer Tropikföreningen ALBA ha "Symposium 2010" http://www.tf-alba.se/ här i Norrköping. Det har ju varit mycket diskussioner om Ciklidstämmans upplägg. Skulle den t ex inte kunna samordnas med detta evenemang? Tror man får mycket gratis med upplägget och logistik runt omkring etc. Vad jag läser på deras hemsida så återkommer detta evenemang andra helgen i november varje år, sedan 1991. Kombinationen reptiler-fiskar är ju inte helt dum tycker jag. Vad tycker ni?
Ciklidstämman 2012
Kollaps
X
-
Ciklidstämman 2012
http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=2166816
Inget akvarium för tillfället...Taggar: Ingen -
-
Kommentar
-
Just därför jag inte har dem Måhända kan en ödle- och fiskstämma intressera vissa, men jag tycker det känns som en tråkig inriktning. Vi är ju en ciklidförening och det är det som gör oss unika och jag tror det är viktigt att vi blir bättre på att framhäva detta istället för att skapa samarbeten som breddar oss till något ofokuserat.Kommentar
-
Finns en annan vinkling att ta på detta kanske.
Varför inte höra sig för med Norrköpings Akvarieförening om de skulle vara intresserade att anordna en kommande stämma som ett samarrangemang med Tropikhuset på Kolmården.
De senare har ju definitivt erfarenheter av logistiken med tanke på att de redan nu arrangerar Symposium/Expo vid olika tidpunkter på året.
Vill minnas att ovan tanke vid något tidigare tillfälle har språkats om, men att det runnit ut i sanden, då ingen gjort det mer konkret.Joakim Draktoft
f.d Webmaster Ciklid.se
____________________________________________Kommentar
-
Norrköpings akvarieförening finns inte längre sen ett antal år!mvh Wilhelm
"Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"
www.linkopings-akvarieforening.net/
Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
www.aquafish.info www.crossbow-crest.seKommentar
-
Kommentar
-
Finns både för och nackdelar med en samordning. En risk är att ingen blir nöjd med urvalet av föredrag/försäljning. En möjlighet är att folk ser mellan fingrarna på det och att det kommer mer folk än normalt. Spontant känner jag mig inte lockad av en samordning, åker jag på "fiskresa", så vill jag se och höra om fisk, inget annat. Ungefär så, fast det mesta om akvarium egentligen åker med.
Rackar alls inte ned på idéen, bara beskriver hur jag tänker och känner.
Hilsen,
/PIngen fisk har läst böckerna.Kommentar
-
NCS skall vara en ciklidförening. Vad finns det annars för anledning för mig att vara med? Ormar, hamstrar och bredd, näe helt fel. NCS kan tänka "kassa" ekonomi och bredda men det är bara två steg närmare undergång, köp inte detta! (precis som jag vet att det inte kommer hända), bra!
Mvh JariKommentar
-
När jag syftade på samarrangemang med Tropikhuset, syftade jag snarare på tillgång till deras organisation, vana vid logistik och innehavare av lämplig lokal, snarare än att Ciklidstämman skulle vara en del av de Symposium/Expo som de brukar arrangera.
Alltså ett eget ciklidevent, men i deras lokaler, med deras organisation som samarrangör tillsammans med en ciklid-/akvarieförening.Senast redigerad av Joakim Draktoft; 30 October 2010, 00:38.Joakim Draktoft
f.d Webmaster Ciklid.se
____________________________________________Kommentar
-
Nej, nej och åter nej, inga ormar och ödlor på våran ciklidstämma.
Min åsikt är att vi ska fixera mera på bara ciklider, det är det vinnande konceptet.
Läs våra stadgar vad våran förening står för.JanneKommentar
-
och om man har olika lokaler så bryter det säkert inte mot några stadgar heller
bra fortsätt brainstormajag är Ateist
men Gud talade till mig
Gud är stor
jag frågade hur stor ? inget svar
han kanske behövde låna toalettenKommentar
-
Tycker i princip att iden är bra - det skadar ju inte att man slår ihop olika husdjursevenemang för att locka fler besökare och få fler att bli intresserade av akvariehobbyn och det är ju det som borde vara meningen.
Det borde ju gå att praktiskt lösa det hela genom att man har separata föreläsningsavdelningar och en del skulle kunna vara gemensamt som t.ex. föredrag om paludarier etc.
Men för det hela krävs en stark organisation som håller i det hela och organiserar allt och det är ju inte så lätt - annars är risken stor att "ju fler kockar desto sämre soppa".Kommentar
-
Jag håller nog också med Back to basic receptet förra året talar väl verkligen för det.
Kanon ciklidföredrag som var värt många fler åhörare än de som kom.Kommentar
-
Om eldsjälarna finns och man vinner på samordning (mer ciklider för mindre pengar) så ser jag inga problem. Kör man två fullständiga arrangemang parallellt på samma ställe och får bra pris på lokaler, boende och mat är det ju utmärkt. Det viktiga är som sagt att ciklidsidan måste stärkas av det hela.Med vänliga hälsningar
OlaKommentar
Kommentar