Några bilder jag tog med blixt på hanen nu ikväll efter att jag satt på LED-kvällsbelysningen.
Tanganyika-Krabba
Kollaps
X
-
Newbie December 2009
Malawi: 450 liter
Salt: 90x40x35 Optiwhite (Akvarielagret Special) + ett par nano
Järfälla/Stockholm -
Festligt! Vilken klo!mvh Wilhelm
"Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"
www.linkopings-akvarieforening.net/
Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
www.aquafish.info www.crossbow-crest.seKommentar
-
Kommentar
-
Kommentar
-
Kommentar
-
Newbie December 2009
Järfälla/StockholmKommentar
-
jag är Ateist
men Gud talade till mig
Gud är stor
jag frågade hur stor ? inget svar
han kanske behövde låna toalettenKommentar
-
Kommentar
-
Krabban ser riktigt cool ut. Hoppas det kommer att funka bra.När man är ute på djupt vatten är det klokt att hålla munnen stängd.Kommentar
-
Kommentar
-
Thorleif här på forumet har odlat Tanganyikakrabbor. Om jag fattat honom rätt funkar de som de flesta andra krabbor - aggro inbördes, kan knipa fisk, rymmer gärna och kan knipsa växter "bara för att". De ska dock vara snällare än Malawikrabban, som är one of a kind i inbördes aggression. Det finns iaf flera arter krabbor i Tanganyika (6-7 st?). Kan inte hjälpa dig med vilken art det är, finns inte mycket skrivet om dem. Vet att jag har googlat fram lite info för längesedan, men det hjälpte inte mycket.
Lycka till med dem och håll oss uppdaterade!!
Hilsen,
/PIngen fisk har läst böckerna.Kommentar
-
Blev att jag köpte en hona till idag.... kände jag var tvungen att passa på innan Christer skapar krabb-pris-inflation.
Har en helt ovetenskaplig teori om att honor tollererar varandra bättre änn hanar... dock verkar det med den lilla erfarenheten som jag hunnit få som att dessa krabborna är tolleranta mot det mesta.Newbie December 2009
-
Thorleif här på forumet har odlat Tanganyikakrabbor. Om jag fattat honom rätt funkar de som de flesta andra krabbor - aggro inbördes, kan knipa fisk, rymmer gärna och kan knipsa växter "bara för att". De ska dock vara snällare än Malawikrabban, som är one of a kind i inbördes aggression. Det finns iaf flera arter krabbor i Tanganyika (6-7 st?). Kan inte hjälpa dig med vilken art det är, finns inte mycket skrivet om dem. Vet att jag har googlat fram lite info för längesedan, men det hjälpte inte mycket.
Lycka till med dem och håll oss uppdaterade!!
Hilsen,
/P
är själv lite sugenjag är Ateist
men Gud talade till mig
Gud är stor
jag frågade hur stor ? inget svar
han kanske behövde låna toalettenKommentar
-
De backar gärna in mot eller lite under en sten och ligger ofta med höjda klor, och när jag matar så blir det bra fart på dom. Då vandrar de gärna runt en längre tid och plockar i sanden. Har sätt dom äta Tropical Cichlid Gran, NLS och räkmix. De är inte rädda av sig och springer inte iväg och gömmer sig när jag tittar förbi, så som grabbens rödklokrabbor gärna gör. Fiskarna verkar ha vant sig med dom nu och låter dom vara ifred... och så här långt verkar de definitivt fredliga, de gör sig stora när fiskarna försöker sno mat från dom, och skjuter bort dom med klorna. De har också låtit bli växterna, själv om just bilden nedan kan se ut som något annat (plantan var i vägen så den reste lite på sig och smet förbi när jag fotade).Newbie December 2009
-
En bild på den nya honan.. Hanen är förresten betydligt mera aktiv änn honorna.Newbie December 2009
Kommentar