Efter att ha flyttat om lite fisk mellan burkarna och baxat ut den ena 375:an i vardagsrummet är det nu lite tomt där i. Skulle alltså behöva lite mer fisk, men jag har dels lite idébrist och dels lite dålig koll på vad som egentligen funkar ihop.
Idag har jag följande fiskar:
1+1 Aulonocara sp. "New blue orchid"
1+1 Aulonocara jacobfreibergi
3 st Placidochromis phenochilus, Mdoka "White lips" (okänd könsfördelning)
Jacobfreibergisarna blir lite hackade på för tillfället (av både blue orchidsarna och white lipsarna) och jag misstänker att det dels beror på att det finns ett andra Aulonocara-par (som är större) och dels att det är lite tomt i burken.
Vad kan jag mer stoppa i? (Har btn-bakgrund med filtrering bakom och bra snurr på vattnet.)
Mina egna funderingar:
- Vill helst inte ha mbunas i burken, men har svårt att komma på nån trevlig icke-mbuna som man kan ha i större grupper.
- Jag skulle kunna utöka white lips-gruppen.
- Skulle det funka med vanliga Placidochromis phenochilus tanzania, eller blir det knasigt när man redan har white lips?
- Skulle det funka med nån mer Aulonocara-art, tex. baenschi, eller blir det för mycket Aulonocara? (Ska inte odla, så korsningar är inget problem.)
Hjälp mej med lite nya idéer!
Idag har jag följande fiskar:
1+1 Aulonocara sp. "New blue orchid"
1+1 Aulonocara jacobfreibergi
3 st Placidochromis phenochilus, Mdoka "White lips" (okänd könsfördelning)
Jacobfreibergisarna blir lite hackade på för tillfället (av både blue orchidsarna och white lipsarna) och jag misstänker att det dels beror på att det finns ett andra Aulonocara-par (som är större) och dels att det är lite tomt i burken.
Vad kan jag mer stoppa i? (Har btn-bakgrund med filtrering bakom och bra snurr på vattnet.)
Mina egna funderingar:
- Vill helst inte ha mbunas i burken, men har svårt att komma på nån trevlig icke-mbuna som man kan ha i större grupper.
- Jag skulle kunna utöka white lips-gruppen.
- Skulle det funka med vanliga Placidochromis phenochilus tanzania, eller blir det knasigt när man redan har white lips?
- Skulle det funka med nån mer Aulonocara-art, tex. baenschi, eller blir det för mycket Aulonocara? (Ska inte odla, så korsningar är inget problem.)
Hjälp mej med lite nya idéer!
Kommentar