Poly filter

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Rivulatus
    Användare
    • December 2002
    • 811

    Poly filter

    Hejsan alla såg ett klipp på "tuben" (http://www.youtube.com/watch?v=AWkyICUlE2s) om att frakta fisk och hur dom löste det hela. Blev rätt intresserad av det sk. Poly filter som de satte i varje påse och antingen är jag bara helt lost men det var nått helt nytt efter jag googlat det, och verkade väldigt lovande.

    Är det någon som har erfarenhet av att skicka fisk på detta sättet? Och en annan grej, de hade ingen luft i påsarna hur funkar det tro? Kanske filtret gör allt heheh? (skulle ju vara en dröm isåfall..

    Ajja nån kanske har mer info om ämnet och kanske om nån butik i svea saluför?
    SA:

    Geophagus brasiliensis "Rio Sao Fransisco"
    Caquetaia myersi "Rio Ortequaza"
  • cf.akvarielagret
    Användare
    • April 2002
    • 5028

    #2
    Ursprungligen postat av Rivulatus
    Hejsan alla såg ett klipp på "tuben" (http://www.youtube.com/watch?v=AWkyICUlE2s) om att frakta fisk och hur dom löste det hela. Blev rätt intresserad av det sk. Poly filter som de satte i varje påse och antingen är jag bara helt lost men det var nått helt nytt efter jag googlat det, och verkade väldigt lovande.

    Är det någon som har erfarenhet av att skicka fisk på detta sättet? Och en annan grej, de hade ingen luft i påsarna hur funkar det tro? Kanske filtret gör allt heheh? (skulle ju vara en dröm isåfall..

    Ajja nån kanske har mer info om ämnet och kanske om nån butik i svea saluför?
    Fungerar utmärkt
    jag är den enda i skandinavien som har haft dessa i mer än 15 år
    går dom att sälja ......nej
    är dom dyra.....nej
    fungerar dom............................................... ...............ja
    jag är Ateist
    men Gud talade till mig
    Gud är stor
    jag frågade hur stor ? inget svar
    han kanske behövde låna toaletten

    Kommentar

    • cf.akvarielagret
      Användare
      • April 2002
      • 5028

      #3
      Dom heter breathing bag
      jag är Ateist
      men Gud talade till mig
      Gud är stor
      jag frågade hur stor ? inget svar
      han kanske behövde låna toaletten

      Kommentar

      • Rivulatus
        Användare
        • December 2002
        • 811

        #4
        Ah tack för infon, av namnet att antyda så gissar jag på att dom syresätter då också va?

        enligt hemsida så ska dom "Filters, all water impurities like phosphates, nitrates, copper, silicates, and even ammonia are absorbed, and the pads can be regenerated by simple rinsing in saltwater (saltwater use can be regenerated by the reverse, rinsing in freshwater)."

        Typ det jag önskade av tomten då förutom att dom skulle hålla en konstant temperatur av 25 grader då hehe
        SA:

        Geophagus brasiliensis "Rio Sao Fransisco"
        Caquetaia myersi "Rio Ortequaza"

        Kommentar

        • Tulle89
          Användare
          • August 2006
          • 239

          #5


          Säljs där. Jättevanliga att skicka räkor med. En frigolitlåda sen håller de samma temp.
          Med Vänliga Hälsningar Tulle

          http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=813915

          Kommentar

          • Donkiwin
            Användare
            • November 2008
            • 95

            #6
            Köpte multisar av en privatperson. Skickades i "breathing bags" som placerades i en vanlig kartong. Transporterades med bussgods vilket tog ca 9 timmar.

            Samtliga fiskar klarade resan utan bekymmer. Nu är kanske inte multisar det mest krävande men 5 i varje påse var inga problem.

            Kommentar

            • Rivulatus
              Användare
              • December 2002
              • 811

              #7
              Tack för feedbacken, ska testa att köpa lite sånna påsar då! Verkar vara en kanonprodukt!
              SA:

              Geophagus brasiliensis "Rio Sao Fransisco"
              Caquetaia myersi "Rio Ortequaza"

              Kommentar

              Arbetssätt...