Facebook - Gillar!

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Bjorn
    Användare
    • October 2009
    • 939

Facebook - Gillar!

En "Facebook - Gillar knapp"... ser man överallt på webben numera. Kan inte vi också få det?

Har inte kollat upp det änn, men Facebook bjuder på koden (självklart).

Till att börja med på första sidan, och sedan gärna i artregistret (ett klick och man postar bild och länk till den cikliden man gillar), sedan i Artikelarkivet (om det överhuvudtager är aktivt.. har inte kollat ) och sedan i forumet (vill väldigt gärna kunne markera på Facebook att jag tex gillar tråden "En tråd om oss medlemmar".

I en förlängning så kan vi i forumet ha en "Gillar hela tråden knapp" och en "Gillar just detta inlägget knapp" (jag gillar tex extra mycket detta inlägget http://www.ciklid.org/forum/showpost...1&postcount=40)

(Notis: Tur att Facebook inte har en ogillar-funktion.. vore definitivt inte bra att ha i forumet en vintyngd lördag! *hehe*)

Undrar om det kan vara så att om man har en sådan "knapp" har möjlighet att styra vad som postas... om man kan "slänga" med en "signatur" som tex "Från Nordiska Ciklidsällskapet! Besök www.cilkid.org för hela upplevelsen!"
    Senast redigerad av Bjorn; 20 October 2010, 03:25. Anledning: the common typo!
    Newbie December 2009
    Malawi: 450 liter
    Salt: 90x40x35 Optiwhite (Akvarielagret Special) + ett par nano

Järfälla/Stockholm
  • Bjorn
    Användare
    • October 2009
    • 939

Och varför inte låta våra sponsorer få en "Jag gillar.... knapp"? :-)
    Newbie December 2009

Järfälla/Stockholm

Kommentar

• Bjorn
      Användare
      • October 2009
      • 939

En enkel rad kod som man klistrar in successivt lite överallt.... cheese jag bubblar över.
      Newbie December 2009

Järfälla/Stockholm

Kommentar

• Alexander Ylipää
        Användare
        • October 2003
        • 3615

Great ideas comes at late nights

Ska ta upp det i helgen då vi har möte.
        Mvh Alex

Kommentar

• Bjorn
          Användare
          • October 2009
          • 939

Ursprungligen postat av Alexander Ylipää
          Great ideas comes at late nights
          Tnx!

Nja... dom finns där hela tiden! ...men när man har mest tid att presentera dom är tyvärr oftast när man är minst kapabel att ge dom rättvisa.
          Newbie December 2009

Järfälla/Stockholm

Kommentar

• Ola Svensson
            Användare
            • April 2002
            • 14633

Facebook-gillar på artregistret skulle vara kanon! Spotifys funktion är ju kul tex.
            Med vänliga hälsningar

Ola

Kommentar

• Kajjjan
              NCS Medlem
              • June 2008
              • 1882

Gick inte detta att genomföra?

//Kaj

Kommentar

• DaRe
                NCS Medlem
                • September 2009
                • 22830

Artregistret har en gillaknapp, kanske den inte syns så tydligt?

Mer som vore bra?
                Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

///David
                Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

Kommentar

• Kajjjan
                  NCS Medlem
                  • June 2008
                  • 1882

Bjorn hade ju fler förslag än så. Men jag menar inte en Fb-knuten "gilla"-knapp utan en helt intern ciklid.org-"gilla"-knapp!
                  Själv skulle jag gärna se en "gilla"-knapp på varje inlägg. Jag läser många inlägg men tycker inte jag kan hålla på att kommentera varje inlägg, ofta beroende på att jag inte har så mycket att tillägga. Men om det då fanns en "gilla"-knapp som jag kunde klicka på så kunde jag visa att jag läst och uppskattar inlägget, bilden, videon eller vad det nu är utan att för den skull skriva ett nytt inlägg som sedan ska besvaras med "tack för beröm" eller liknande. Jag tror att mängden intetsägande inlägg förvsinner men att fler visar sin uppskattning. Det är en kanonfunktion på Fb - man behöver inte skriva en kommentar varje gång man ser något man gillar men man kan fortfarande, väldigt lätt dessutom, visa sitt gillande. Det är ofta jag surfar igenom bra och kul inlägg, tjusiga bilder och häftiga youtube-klipp men orkar inte hålla på att skriva inlägg om det varje gång. Och jag kommer lika många gånger på mig själv att jag saknar "gilla"-knappen.
                  Så, ja jag önskar verkligen en "gilla"-knapp på ciklid.org, en knapp som inte har ngt som helst med Fb att göra.
                  Men det kanske inte låter sig göras rent tekniskt?

//Kaj

Kommentar

• Wilhelm
                    Användare
                    • April 2002
                    • 9122

Men jag menar inte en Fb-knuten "gilla"-knapp utan en helt intern ciklid.org-"gilla"-knapp!
                    Jag gillar den!!!
                    Absolut ingen facebook knapp av något slg!!
                    mvh Wilhelm

"Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"

www.linkopings-akvarieforening.net/
                    Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
                    www.aquafish.info www.crossbow-crest.se

Kommentar

• DaRe
                      NCS Medlem
                      • September 2009
                      • 22830

Bra idé Kaj och Björn
                      Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

///David

Kommentar

• DaRe
                        NCS Medlem
                        • September 2009
                        • 22830

Fast, det går ju dessutom väldigt snabbt att lägga till att litet svar: snyggt, kul, eller vad som helst. Jag är säker på att det uppskattas. Åtminstone tills vi har möjligheten.

///David

Kommentar

• Bjorn
                          Användare
                          • October 2009
                          • 939

kul
                          Newbie December 2009

Järfälla/Stockholm

Kommentar

• Kajjjan
                            NCS Medlem
                            • June 2008
                            • 1882

Ursprungligen postat av DaRe
                            Fast, det går ju dessutom väldigt snabbt att lägga till att litet svar: snyggt, kul, eller vad som helst. Jag är säker på att det uppskattas. Åtminstone tills vi har möjligheten.
                            Jo, men nu handlade det om förslag till förbättringar. För min del - och säkert för en hel del andras också - är det så att jag inte särskilt ofta skriver de där kommentarerna som inlägg. Och anledningarna till detta är två: 1) Det finns så mycket som man gillar att det skulle ta alldeles för lång tid att skriva inlägg, 2) Det skulle översvämma forumet med meningslösa inlägg. Meningslösa?, tänker någon. Ja, om man hittar en intressant tråd och varenda en som gillar inlägg, bilder och videos har skrivit ett inlägg om hur mycket man gillar då blir det en väldig massa inlägg att plöja igenom. Nu gör inte folk detta och därför tror jag en gilla-knapp skulle fylla ett behov.
                            Dessutom är det ju inte alltid så givande när "Senaste ämnen" mestadels består av "Fint kar", "Snygga bilder" etc. Lite mera innehåll än så är ju det man letar efter. Samtidigt är det naturligtvis viktigt att man kan visa sin uppskattning och ge uppmuntran så att de som verkligen skriver med innehåll får energi att fortsätta tråden.

Men visst kan vi fortsätta som förut. Det kan man nästan alltid.

//Kaj

Kommentar

• Kajjjan
                              NCS Medlem
                              • June 2008
                              • 1882

Ursprungligen postat av Bjorn
                              kul
                              kul

Kommentar

Arbetssätt...