Caquetaia Umbrifiera

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • JockeB
    Användare
    • May 2004
    • 2964

Helt klart måste Umbeen få spela första fiolen i karet om dom ska blomma ut ordentligt! Såvida karet inte är 5-7 kubik, då kan det nog funka ändå Jag har själv inte fått den här märkliga sjukdomen på några av mina, men när dom fått en "överman" så har dom tynat bort bara. Slutat äta helt enkelt, och jaa dom kräver plats!!

Kan man ge dom allt detta så har man en av dom finaste
    Senast redigerad av JockeB; 25 December 2011, 22:51.
    Mvh Jocke
    Centralamerikanska Ciklider!

Kommentar

• Rivulatus
      Användare
      • December 2002
      • 811

Bra svar, tack. Ska vänta ett slag då. Men den finns där som nog nummer ett på vill ha listan alltjämnt. Blev lite sugen på denna variant som kanske finns mer vanligt när jag får ett kar på 2k+.. http://www.youtube.com/watch?v=SNnIO...eature=related

ps. Jinnarparn, de större jag tog av dig har redan växt ikapp mina minsta (2-3cm redan) ds.
      SA:

Geophagus brasiliensis "Rio Sao Fransisco"
      Caquetaia myersi "Rio Ortequaza"

Kommentar

• jinnarparen
        • April 2002
        • 2670

Ursprungligen postat av Rivulatus
        Bra svar, tack. Ska vänta ett slag då. Men den finns där som nog nummer ett på vill ha listan alltjämnt. Blev lite sugen på denna variant som kanske finns mer vanligt när jag får ett kar på 2k+.. http://www.youtube.com/watch?v=SNnIO...eature=related

ps. Jinnarparn, de större jag tog av dig har redan växt ikapp mina minsta (2-3cm redan) ds.
        Jag börjar få fart på mina ornatum också, de får nog snart ett mycket större kar att växa till sig i, skall bara rensa undan där först...
        Åter till CA

Det är där jag hör hemma

Kommentar

• Micke Jarhl
          Användare
          • April 2002
          • 2277

Väcker en äldre tråd nu ..hittade faktiskt vildfångade C.umbrifiera från colombia nu hos Åleds idag så nu har jag 6 st mellan 7-12cm ca kompisen(Cralle) fick hem en liten grupp H.Bartoni åxo lite kul detta. Fast Umbiee är ju jobbiga som stora hehe får se hur dessa är helt nytt blod iaf återkommer med bilder den största hanen verkar bli en snygging men den som lever får se..
          Micke Jarhl Med akvarium!

Kommentar

• JockeB
            Användare
            • May 2004
            • 2964

Ursprungligen postat av Micke Jarhl
            Väcker en äldre tråd nu ..hittade faktiskt vildfångade C.umbrifiera från colombia nu hos Åleds idag så nu har jag 6 st mellan 7-12cm ca kompisen(Cralle) fick hem en liten grupp H.Bartoni åxo lite kul detta. Fast Umbiee är ju jobbiga som stora hehe får se hur dessa är helt nytt blod iaf återkommer med bilder den största hanen verkar bli en snygging men den som lever får se..
            Härligt Micke, ser fram emot bilder Så dom hade även bartoni!? Hmm dom får uppdatera sin lagerlista lite bättre tror jag
            Mvh Jocke
            Centralamerikanska Ciklider!

Kommentar

• DaRe
              NCS Medlem

• September 2009
              • 22826

Bartoni, kul. Hur stora är de? Vildfångade?
              Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

///David
              Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

Kommentar

• Micke Jarhl
                Användare
                • April 2002
                • 2277

kompisen köpte en grupp på 4 firrar en säker hane minst 10cm sen såg det ut som honor5-6cm resten det
                var vad Åled
                hade..

Kommentar

• Rivulatus
                  Användare
                  • December 2002
                  • 811

Skulle vara kul att veta hur dom fått tag på dom om nån skulle ha vägarna förbi åleds.
                  SA:

Kommentar

• RobinH
                    Användare
                    • August 2008
                    • 2150

Ursprungligen postat av Micke Jarhl
                    Härligt Micke, ska bli mycket intressant att se hur dom blir färgmässigt jämfört med stammen som redan fanns i sverige.

Bilder är ett måste på dessa snarast..
                    CA

Kommentar

• RobinH
                      Användare
                      • August 2008
                      • 2150

Ursprungligen postat av DaRe
                      Bartoni, kul. Hur stora är de? Vildfångade?
                      Vildfångade Bartoni går nog inte att få tag i för dom är röd listade som utrotningshotade tyvärr..
                      CA

Kommentar

• Micke Jarhl
                        Användare
                        • April 2002
                        • 2277

Jag vet inte om bartoni gruppen var vf frågade inte stod inget iaf troligen odlade.. mina umbrifiera är
                        ganska små inte så mycket färg mer än på en hane som är klart störst som färgar lite
                        DE kom till åled av misstag en felbeställning återkommer med bilder ...

Kommentar

• Micke Jarhl
                          Användare
                          • April 2002
                          • 2277

blev några dåliga bilder hehe men nu kan ni få se dom, försökte först ha dom i 300L baljan men de höll ju på ha ihjäl varandra där så det fick bli det stora konstiga är att ingen mer en eldbukarna bryr sig de gillar dom inte men de kommer undan i det stora+ de äter mysis bra iaf

Kommentar

• salmberg
                            Användare
                            • October 2007
                            • 830

Bra med färg med tanke på storleken. Ska bli roligt att följa dom.

Kommentar

• RobinH
                              Användare
                              • August 2008
                              • 2150

ja dom ser riktigt lovande ut! kanon köp Micke.
                              CA

Kommentar

• Rivulatus
                                Användare
                                • December 2002
                                • 811

Hursomhellst grymt fynd. Hoppas du får ett bra par.
                                SA:

Kommentar

Arbetssätt...