åxo de 5 sista tack för mig sen får vi se om det blir något av de hehe..första leken för mig iaf...
Caquetaia Umbrifiera
Kollaps
X
-
-
Redigt med rom du...Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
Ordförande Nordiska CiklidsällskapetKommentar
-
-
-
Kommentar
-
så det blir nog många men jag delegerar ut till folk här omkring som vill dra upp sådana behåller själv bara max20-30 yngel säkert 2-300 minst,Ja honan mår kalas och hon är tuff som sjutton går i fight med allt som inte flyttar sig + hon manar på hanen när han inte gör sitt jobb ...Micke Jarhl Med akvarium!Kommentar
-
Nu kryllar det av larver de har flyttat dom längst in i karet där inget ljus finns så bilder är uteslutet nu tyvärr .dock lite orolig för placeringen kan inte ge dom nattbelysning längst in i karet har haft det innan så de kan skydda dom mot malar men de är otroligt vassa nu håller 1 m av karet nu de sammarbetar förvånande bra....Micke Jarhl Med akvarium!Kommentar
-
Har säkert 200 småttingar nu i 60L balja så arten är tryggad säkert hälften går kvar i det stora men det får gå hur det vill där orkar knappt med dessa...Micke Jarhl Med akvarium!Kommentar
-
Kommentar
-
Micke Jarhl Med akvarium!Kommentar
-
mina småttningar dör som flugor jäkla skit sög upp de som var pigga sen tömde jag rubbet i med vatten från det stora karet och ny sand ser bättre ut nu men de är bara 30 tal kvar tyvärr får räcka tror inte det är så lätt sälja ändå blir för stora tror jagMicke Jarhl Med akvarium!Kommentar
-
oj, tråkigt att höra.
Då måste jag se till att skärpa mig nu, slappnade av lite med mina småttingar då du hade så många.
Men jag vill ju ha en prakthane i framtiden igen, skall se om jag inte kan hitta någon bland de 20-30 st jag har. Resten säljs...om det nu är någon som vill ha sånaÅter till CA
Det är där jag hör hemmaKommentar
-
Denna fisk!! Iaf sista gången för mig mitt fina par är troligen snart historia,,Jaggorna lekte förra veckan sen dess kan inte umbiee hanen låta dom vara ifred den dumme jä... ursäkta men de rök ihop och det grövsta jaggan skadade ena ögat men verka läka värre med umbiee hanen fick ett sår på sidan som nu verka bli värre ,så jäkla trött på den fisken..jag blir så trött !!Micke Jarhl Med akvarium!Kommentar
-
Äsch vad tråkigt. Det går inte att salta för att få såret att läka? Är de fortfarande sura eller har det lugnat ner sig?Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
Ordförande Nordiska CiklidsällskapetKommentar
-
såret har blivit betydligt större sen har han slutat äta+ han håller sig undan kommer inte fram längre, såret är 2cm stort nu öppet sår var ca1cm igår inte alls så här vidöppet,,saltat 5kg i karet men hjälper föga så 99,5% är det kört kan jag säga jaja man får aldrig vara helt nöjd iaf inte för länge hehe..Micke Jarhl Med akvarium!Kommentar
Kommentar