Caquetaia Umbrifiera
Kollaps
X
-
-
Kommentar
-
LÄmnar trimac hanen i sandby om han vill ha den,
Går i fångst kasse nu riskerar inte umbiee paret nu , trimac jagar allt och alla nu...Micke Jarhl Med akvarium!Kommentar
-
Mitt umbiee par lekte igår men en stor plecostomus +20cm mal tog rubbet
På morgonen idag ...de kommer igen men de är lite små runt 12-13cm
MEn de äter bra och väldigt lugna fina mot varandra ska se om jag kan ta en bild eller två till helgenMicke Jarhl Med akvarium!Kommentar
-
Trevligt Micke, MEN ta bort Plecostomusen!!!!Mvh Jocke
Centralamerikanska Ciklider!Kommentar
-
jo kanske bäste hehe men jag minns det stora paret jag hade innan där hade plecon inte en chans jäkla med stryk han fick när han försökte (gjorde han bara en gång) men jag ska kanske tänka på att säkra arten nu ,de är iaf grymt fina riktiga färger som hanen ska ha börjar komma på denna... irisblå prickar på varje fjällMicke Jarhl Med akvarium!Kommentar
-
jo kanske bäste hehe men jag minns det stora paret jag hade innan där hade plecon inte en chans jäkla med stryk han fick när han försökte (gjorde han bara en gång) men jag ska kanske tänka på att säkra arten nu ,de är iaf grymt fina riktiga färger som hanen ska ha börjar komma på denna... irisblå prickar på varje fjäll
Stort par/litet par det är skillnad o det märker ju plecon också.Åter till CA
Det är där jag hör hemmaKommentar
-
vill du så kan vi göra så men det får bli i augusti tidigast(om de nu leker så snabbt igen) dåligt hemma + Morsan sköter huset och cralle fiskarna hehe...Micke Jarhl Med akvarium!Kommentar
-
Åter till CA
Det är där jag hör hemmaKommentar
-
Släng upp en bild på hanen nu (snålvattnet rinner till hehe)SA:
Geophagus brasiliensis "Rio Sao Fransisco"
Caquetaia myersi "Rio Ortequaza"Kommentar
-
Kommentar
-
min kamera vägrar dröjer lite längre nu ska se om jag hittar någon annan att låna så länge...Micke Jarhl Med akvarium!Kommentar
-
fick till någon bild här nu + tog med 1 par bilder på det gamla paret åxo ganska olika men de var lite rädda nu bytat vatten grejat lite obs kom med på min stim fisk åxo tycker de är så fina hehe..är ju ett art akvarium nu med bara umbiee paret +någon dats 3st ej med här..Micke Jarhl Med akvarium!Kommentar
-
Härliga bilder är den hona på näst sista och hane på sista? Är det typiskt med den olika teckningan på gälarna mellan könen. I så fall väldigt liknande ornatum!Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
Ordförande Nordiska CiklidsällskapetKommentar
-
Riktigt fina firrar med stor potential ser man! Grattis säger man väll eller nått hehe!SA:
Geophagus brasiliensis "Rio Sao Fransisco"
Caquetaia myersi "Rio Ortequaza"Kommentar
Kommentar