ja de repade sig men slåss ibland forfarande men nu vet jag läget.. blivit en helt annan fisk mycket tuffare numera...tog bort alla lösa moduler gjort om den hörnan utan moduler nu men med rötter istället kör på detta tills andan faller på....
Caquetaia Umbrifiera
Kollaps
X
-
-
Tråkigt att höra om umbriferorna, de är en utmaning helt klart, passar nog bäst i rena artkar.
Stora fiskar, stora problem. Små fiskar, små problem - det går finfint med alla mina malawi.
De svarta diamanterna som jag köpte senast är kanonfina.Åter till CA
Det är där jag hör hemmaKommentar
-
Nu får du sluta göra reklam för dina malawi... Det är ju utmaningen som är det roligaCAKommentar
-
Hehe Malawi är jag färdig med sen länge Robin ingen fara det ända
Som grämer mig lite är att de kanske hade klarat sig bättre om jag inte
hade ingripitMicke Jarhl Med akvarium!Kommentar
-
Mina åkte till butik för en vecka sen. Tyvärr blev dom ihjälslagna av en stor basilensishane på natten. Tog själv ett brasiliensispar från detta kar för en månad sen och dom är hur lugna som..Kommentar
-
Så alla umbiferum i svea är döda?SA:
Geophagus brasiliensis "Rio Sao Fransisco"
Caquetaia myersi "Rio Ortequaza"Kommentar
-
Det är med sorg i hjärtat som jag läser detta. Jag kämpade en hel del för att få tag på och lyckas odla umbriferor. Nu finns de kanske bara kvar på tropikariet i kolmården och det såg ut att vara bara honor, men vilka honor sen, fantastiskt fina.Åter till CA
Det är där jag hör hemmaKommentar
-
jag har 2 st kvar sen sjukan... har haft en liten "pelle" som jag knappt har räknat alls eller nämt,,,som nu börjar visa sig när jag sålde mina freddie+eldbuk och det ser ut som en hane inte stor men oj vad han har tatt sig ska bli ensamma här med några malar när de andra är hämtade säljer undan det mesta nu över sommaren på grund av randiga själ och rutiga anledningarMicke Jarhl Med akvarium!Kommentar
-
jag har 2 st kvar sen sjukan... har haft en liten "pelle" som jag knappt har räknat alls eller nämt,,,som nu börjar visa sig när jag sålde mina freddie+eldbuk och det ser ut som en hane inte stor men oj vad han har tatt sig ska bli ensamma här med några malar när de andra är hämtade säljer undan det mesta nu över sommaren på grund av randiga själ och rutiga anledningarCAKommentar
-
ja det ser lovande ut han spelar, simmar åttor runt honan som är måttligt intresserad men hon har slutat jaga den var ganska elak i början,,,,den lille var en hack kyckling+ att den större hanen jaga den som sjutton ibörjan ...börjar få blå iriserande fläckar inget svart på ryggfenan eller bukfenor 98%säker hane vi får se,,,, de får en trimac hane åxo som kompis men han verkar totalt ointresserad äter mest kan inte bara tabort en så ståtlig fin hane ganska sällsynta nu han växer så det knakar snart 20cm kommer bli riktigt kraftig en dag...Micke Jarhl Med akvarium!Kommentar
-
ja det ser lovande ut han spelar, simmar åttor runt honan som är måttligt intresserad men hon har slutat jaga den var ganska elak i början,,,,den lille var en hack kyckling+ att den större hanen jaga den som sjutton ibörjan ...börjar få blå iriserande fläckar inget svart på ryggfenan eller bukfenor 98%säker hane vi får se,,,, de får en trimac hane åxo som kompis men han verkar totalt ointresserad äter mest kan inte bara tabort en så ståtlig fin hane ganska sällsynta nu han växer så det knakar snart 20cm kommer bli riktigt kraftig en dag...CAKommentar
-
jo jag vet men känns som fel tajming men köper någon honan i sandby så finns det en hane här hehe skitbilligt....Micke Jarhl Med akvarium!Kommentar
-
Satsa på de då och vårda dom så ömt det går under sommaren. Har sagt det tidigare men om du får yngel på dom så har du ju en köpareSA:
-
japp får försöka jobba på detta om du menar umbrifiera inte helt hundra att den lille är en hane men klart lovande...återkommer med bilder senareMicke Jarhl Med akvarium!Kommentar
-
Skulle vara jättebra om du fick en kull i alla fall. Helt klart en av de mäktigare ciklidarterna som vuxen. Hetast på önskedrömlistan är att driva upp en fin hane till nära på maxlängden. Mängder med lycka till från norrSA:
Kommentar