Caquetaia Umbrifiera

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Micke Jarhl
    Användare
    • April 2002
    • 2277

ja de repade sig men slåss ibland forfarande men nu vet jag läget.. blivit en helt annan fisk mycket tuffare numera...tog bort alla lösa moduler gjort om den hörnan utan moduler nu men med rötter istället kör på detta tills andan faller på....
    Micke Jarhl Med akvarium!

Kommentar

• jinnarparen
      • April 2002
      • 2670

Tråkigt att höra om umbriferorna, de är en utmaning helt klart, passar nog bäst i rena artkar.

Stora fiskar, stora problem. Små fiskar, små problem - det går finfint med alla mina malawi.
      De svarta diamanterna som jag köpte senast är kanonfina.
      Åter till CA

Det är där jag hör hemma

Kommentar

• RobinH
        Användare
        • August 2008
        • 2150

Ursprungligen postat av jinnarparen
        Tråkigt att höra om umbriferorna, de är en utmaning helt klart, passar nog bäst i rena artkar.

Stora fiskar, stora problem. Små fiskar, små problem - det går finfint med alla mina malawi.
        De svarta diamanterna som jag köpte senast är kanonfina.
        Nu får du sluta göra reklam för dina malawi... Det är ju utmaningen som är det roliga
        CA

Kommentar

• Micke Jarhl
          Användare
          • April 2002
          • 2277

Hehe Malawi är jag färdig med sen länge Robin ingen fara det ända
          Som grämer mig lite är att de kanske hade klarat sig bättre om jag inte
          hade ingripit

Kommentar

• salmberg
            Användare
            • October 2007
            • 830

Mina åkte till butik för en vecka sen. Tyvärr blev dom ihjälslagna av en stor basilensishane på natten. Tog själv ett brasiliensispar från detta kar för en månad sen och dom är hur lugna som..

Kommentar

• Rivulatus
              Användare
              • December 2002
              • 811

Så alla umbiferum i svea är döda?
              SA:

Geophagus brasiliensis "Rio Sao Fransisco"
              Caquetaia myersi "Rio Ortequaza"

Kommentar

• jinnarparen
                • April 2002
                • 2670

Ursprungligen postat av salmberg
                Mina åkte till butik för en vecka sen. Tyvärr blev dom ihjälslagna av en stor basilensishane på natten. Tog själv ett brasiliensispar från detta kar för en månad sen och dom är hur lugna som..
                Det är med sorg i hjärtat som jag läser detta. Jag kämpade en hel del för att få tag på och lyckas odla umbriferor. Nu finns de kanske bara kvar på tropikariet i kolmården och det såg ut att vara bara honor, men vilka honor sen, fantastiskt fina.
                Åter till CA

Det är där jag hör hemma

Kommentar

• Micke Jarhl
                  Användare
                  • April 2002
                  • 2277

jag har 2 st kvar sen sjukan... har haft en liten "pelle" som jag knappt har räknat alls eller nämt,,,som nu börjar visa sig när jag sålde mina freddie+eldbuk och det ser ut som en hane inte stor men oj vad han har tatt sig ska bli ensamma här med några malar när de andra är hämtade säljer undan det mesta nu över sommaren på grund av randiga själ och rutiga anledningar

Kommentar

• RobinH
                    Användare
                    • August 2008
                    • 2150

Ursprungligen postat av Micke Jarhl
                    jag har 2 st kvar sen sjukan... har haft en liten "pelle" som jag knappt har räknat alls eller nämt,,,som nu börjar visa sig när jag sålde mina freddie+eldbuk och det ser ut som en hane inte stor men oj vad han har tatt sig ska bli ensamma här med några malar när de andra är hämtade säljer undan det mesta nu över sommaren på grund av randiga själ och rutiga anledningar
                    Det låter ju lysande Micke.. får vi hoppas det blir något på dom 2 du har kvar.
                    CA

Kommentar

• Micke Jarhl
                      Användare
                      • April 2002
                      • 2277

ja det ser lovande ut han spelar, simmar åttor runt honan som är måttligt intresserad men hon har slutat jaga den var ganska elak i början,,,,den lille var en hack kyckling+ att den större hanen jaga den som sjutton ibörjan ...börjar få blå iriserande fläckar inget svart på ryggfenan eller bukfenor 98%säker hane vi får se,,,, de får en trimac hane åxo som kompis men han verkar totalt ointresserad äter mest kan inte bara tabort en så ståtlig fin hane ganska sällsynta nu han växer så det knakar snart 20cm kommer bli riktigt kraftig en dag...

Kommentar

• RobinH
                        Användare
                        • August 2008
                        • 2150

Ursprungligen postat av Micke Jarhl
                        ja det ser lovande ut han spelar, simmar åttor runt honan som är måttligt intresserad men hon har slutat jaga den var ganska elak i början,,,,den lille var en hack kyckling+ att den större hanen jaga den som sjutton ibörjan ...börjar få blå iriserande fläckar inget svart på ryggfenan eller bukfenor 98%säker hane vi får se,,,, de får en trimac hane åxo som kompis men han verkar totalt ointresserad äter mest kan inte bara tabort en så ståtlig fin hane ganska sällsynta nu han växer så det knakar snart 20cm kommer bli riktigt kraftig en dag...
                        Där går en biffig trimac hona i sandby hehe
                        CA

Kommentar

• Micke Jarhl
                          Användare
                          • April 2002
                          • 2277

jo jag vet men känns som fel tajming men köper någon honan i sandby så finns det en hane här hehe skitbilligt....

Kommentar

• Rivulatus
                            Användare
                            • December 2002
                            • 811

Satsa på de då och vårda dom så ömt det går under sommaren. Har sagt det tidigare men om du får yngel på dom så har du ju en köpare
                            SA:

Kommentar

• Micke Jarhl
                              Användare
                              • April 2002
                              • 2277

japp får försöka jobba på detta om du menar umbrifiera inte helt hundra att den lille är en hane men klart lovande...återkommer med bilder senare

Kommentar

• Rivulatus
                                Användare
                                • December 2002
                                • 811

Skulle vara jättebra om du fick en kull i alla fall. Helt klart en av de mäktigare ciklidarterna som vuxen. Hetast på önskedrömlistan är att driva upp en fin hane till nära på maxlängden. Mängder med lycka till från norr
                                SA:

Kommentar

Arbetssätt...