Denna fisken är en luring,,har provat den i omgångar dock bara det ena könet åtgången tyvärr,aldrig lyckats med få till ett par samtidigt,Fast för 1 par veckor sen hittade jag en hane till min ensamma hona på annons hos Niclas i Stenugnsund(som jag lärt känna lite via CA +bil intresse) så i helgen var jag däruppe med familja+kompisar en helg, så glad i som en spelman kommer jag hem med en fin fin hane stor kraftig, kommer ner gille stugan ser min hona flyta omkring på vattenytan inga synliga skador men blek sten död jäkla otur.. pigg frisk när man åkte 3dag senare stendöd(haft henne säkert 2-3år iaf) suck man får aldrig vara riktigt nöjd
Caquetaia Umbrifiera
Kollaps
X
-
Taggar: Ingen
-
Denna fisken är en luring,,har provat den i omgångar dock bara det ena könet åtgången tyvärr,aldrig lyckats med få till ett par samtidigt,Fast för 1 par veckor sen hittade jag en hane till min ensamma hona på annons hos Niclas i Stenugnsund(som jag lärt känna lite via CA +bil intresse) så i helgen var jag däruppe med familja+kompisar en helg, så glad i som en spelman kommer jag hem med en fin fin hane stor kraftig, kommer ner gille stugan ser min hona flyta omkring på vattenytan inga synliga skador men blek sten död jäkla otur.. pigg frisk när man åkte 3dag senare stendöd(haft henne säkert 2-3år iaf) suck man får aldrig vara riktigt nöjd
Har ju själv ett par just nu, för någon månad sedan så skaffade jag en hona till då den gamla åt upp äggen när de lekte.
Den gamla honan fick flytta till ett mindre kar där hon gick själv, efter någon vecka flyttade jag över henne till ett större kar med andra fiskar. Två dagar efter var hon dör utan några synliga skador.
När hon gick i det mindre karet så blev hon så tam att jag kunde handmata henne.
Den nya honan har lekt en gång med hanen, de fick fram yngel. Men någon natt innan de blev frisimmande så försvann de, misstänker den blå botian som går i samma kar.Åter till CA
Det är där jag hör hemma -
ja hitta en ny hona blir nog tufft hehe..fick iaf en större färg grann hane istället nu för honan men men ska hålla ögonen öppna iaf något dyker uppMicke Jarhl Med akvarium!Kommentar
-
Aj då det var tråkiga nyheter, Hoppas du hittar en ny partner till Hanen. Hur klarade han transporten ?
Hoppas att du är nöjd med hanen iallafall och att han får en utlovad hona han blev säkert lika besiven som du
Hoppas att vi kan träffas snart igen och kolla lite firrar. Jag har ju kvar en del i karen fortfarande
/NCichlasoma Festae går nu i ett 360 !!Kommentar
-
Aj då det var tråkiga nyheter, Hoppas du hittar en ny partner till Hanen. Hur klarade han transporten ?
Hoppas att du är nöjd med hanen iallafall och att han får en utlovad hona han blev säkert lika besiven som du
Hoppas att vi kan träffas snart igen och kolla lite firrar. Jag har ju kvar en del i karen fortfarande
/NMicke Jarhl Med akvarium!Kommentar
-
Hoppas att du är nöjd med hanen iallafall och att han får en utlovad hona han blev säkert lika besviken som du
/NCichlasoma Festae går nu i ett 360 !!Kommentar
-
-
-
Jaha då har man undersökt marknaden på umbiee`s men det verkar helkört hehe möjligen Duisburg men det känns lite väl långt köra så det får vara.. så han får gå här hemma som en maskot har blivit riktigt turkosblå i prickarna nu och all små fisk jag hade är borta så en vass jägare är han kommer med fler bilder senare ....Micke Jarhl Med akvarium!Kommentar
-
Jaha då har man undersökt marknaden på umbiee`s men det verkar helkört hehe möjligen Duisburg men det känns lite väl långt köra så det får vara.. så han får gå här hemma som en maskot har blivit riktigt turkosblå i prickarna nu och all små fisk jag hade är borta så en vass jägare är han kommer med fler bilder senare ....
Jag sitter ju på en hona (tror jag) som är ca 13 cm.
Mvh
DanneKommentar
-
Kommentar
-
Kommentar
-
honan har en svart prick eller fält på ryggfernan + bukfenorna är svarta http://www.ciklid.org/artregister/ar...art.php?ID=320 hanen är ju betydligt mera blå turkos nästanMicke Jarhl Med akvarium!Kommentar
-
-
Kommentar
Kommentar