Växter?
Kollaps
X
-
-
Apropå Ceratophyllum demersum - visst har den en speciell lukt? Planterade den i mitt Tanganyikakar direkt vid uppstart (stänglar fästa med gummisnoddar mot småsten). Vattnet fick efter ett par dgr en doft som jag tolkade som att lacken höll på att lösa upp sig - lätt aromatisk. Insåg då jag planterade om hornsärven att det var den som doftade.
Hilsen,
/PIngen fisk har läst böckerna.Kommentar
-
Kommentar
-
Kommentar
-
Det färdiga resultatet av min växtknäpp. Känner mig riktigt nöjd med resultatet.
Tack för alla förslag mm!Newbie December 2009
Malawi: 450 liter
Salt: 90x40x35 Optiwhite (Akvarielagret Special) + ett par nano
Järfälla/StockholmKommentar
-
-
När du nämner det.. Nej den slangen behövs inte längre... Tack.
Satte i det extra filtret till vänster inför sommaren för extra filtrering när jag var bortrest upp till 3 veckor sammanhängande, och slangen riktade jag då upp mot ytan för maximal syresättning under de varmaste juliveckorna. Nu borde jag kunna lyfta ut hela filtret (har ju en filterhörna med förfilter, patron och starkare pump till höger)... men det känns tryggt att ha bl.a. för att jag har rätt hög belasning i karet nu då jag bl.a. har en del stora yngel som växer till sig där... troligen får de flesta gå kvar fram tills jul var jag planerar att rensa ut lite och behålla de finaste.Newbie December 2009
Malawi: 450 liter
Salt: 90x40x35 Optiwhite (Akvarielagret Special) + ett par nano
Järfälla/StockholmKommentar
Kommentar