If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
GSAB
eller så får du låna en av mig
rekommenderar 55mm då det finns bra genomföringar
Har nu kutat runt på Hornbach, Clas Ohlson, Biltema och Bauhaus i Göteborg och hittar ingenting i borr eller genomförings väg. Dessutom är jag inte teknisk lagd så jag behöver verkligen hjälp.
Med risk att verka tjatig så skulle jag vilja ha en tydlig beskrivning var jag kan köpa genomföringar och borr till samma dimension. Gärna med produktnr, bild eller dylikt. Helst någon som kommer hem och gör det också
Jag har 6 st 180 liters som jag vill borra. Antar att 55 mm är en bra dimension för den storleken på kar eller?
Har nu kutat runt på Hornbach, Clas Ohlson, Biltema och Bauhaus i Göteborg och hittar ingenting i borr eller genomförings väg. Dessutom är jag inte teknisk lagd så jag behöver verkligen hjälp.
Med risk att verka tjatig så skulle jag vilja ha en tydlig beskrivning var jag kan köpa genomföringar och borr till samma dimension. Gärna med produktnr, bild eller dylikt. Helst någon som kommer hem och gör det också
Jag har 6 st 180 liters som jag vill borra. Antar att 55 mm är en bra dimension för den storleken på kar eller?
Tror att en lämplig borr från Gsab 35mm kostar med adapter 1500kr
genomföringar finns olika
Båtgenomföring= Boggenomföring ca 30-40kr
proffs GF 150-200kr
jag är Ateist
men Gud talade till mig
Gud är stor
jag frågade hur stor ? inget svar
han kanske behövde låna toaletten
hur du gör, köp till en borrmaskinadapter som passar gängan på glasborret såg ingen på den sidan, sen är det bara att köra kyl med rikligt med vatten annars kan glaset bli varmt och spricka.
55mm känns som överkurs, vad ska du ha hålen till överinning med pump eller till avlopp?
hur du gör, köp till en borrmaskinadapter som passar gängan på glasborret såg ingen på den sidan, sen är det bara att köra kyl med rikligt med vatten annars kan glaset bli varmt och spricka.
55mm känns som överkurs, vad ska du ha hålen till överinning med pump eller till avlopp?
Det är inte billigare i Tyskland
jag är Ateist
men Gud talade till mig
Gud är stor
jag frågade hur stor ? inget svar
han kanske behövde låna toaletten
Spelar det någon som helst roll ur hållfasthetssynpunkt var man gör hålet? Är det bättre att göra hål i botten och föra upp rör till ytan eller är det bättre att göra hål i sidan vid vattennivån?
Spelar det någon som helst roll ur hållfasthetssynpunkt var man gör hålet? Är det bättre att göra hål i botten och föra upp rör till ytan eller är det bättre att göra hål i sidan vid vattennivån?
har ingen aning faktiskt om hållfasten påverkas när det väl är borrat, men borra inte för nära kanten då spricker det lätt vid borrníngen, minst hålets storlek från kanten och minimum 15mm har jag för mig glasgubben sa
Kommentar