Köpt nya fiskar som inte ser så bra ut efter en tid i mitt vatten. är det fenröta och i så fall vad medicinerar ni med eller liknande har just nu två som har dött och det ser inte mycket bättre ut för resterande. Så lite hjälp hade inte varit fel då det går snabbt.
Fenröta? Hjälp!
Kollaps
X
-
Taggar: Ingen
-
Saxat direkt ifrån Zoopet.com:
Bakteriell fenröta
Symptom: Mycket smittsam sjukdom som ofta orsakas av dålig miljö i akvariet. Först uppträder en blek beläggning längst ute på fenorna, denna bleka beläggning sprider sig sedan allteftersom fenorna fräts bort.
Åtgärd: Använd en akvariefiskmedicin som innehåller Nifurpirinol (Nitrofuradantin, Furazolidone). Tillsätt grovsalt. Höj vattenkvalitén. -
Om det bara är discus som är drabbade, höj temperaturen, nu vet jag inte hur många grader över 30 du kan höja, men gå in på något discusforum så kan du säkert söka där efter lite info.JanneKöpt nya fiskar som inte ser så bra ut efter en tid i mitt vatten. är det fenröta och i så fall vad medicinerar ni med eller liknande har just nu två som har dött och det ser inte mycket bättre ut för resterande. Så lite hjälp hade inte varit fel då det går snabbt.
http://i683.photobucket.com/albums/v...n/P1070918.jpgKommentar
Kommentar