Altum med diskusbakgrund...
Fisk och akvarierelaterade bilder - del 7
Kollaps
X
-
-
-
Kommentar
-
-
Kommentar
-
Kommentar
-
Finns det möjlighet att få en helkarsbild? Behöver inte vara i denna tråden utan kanske passar sig bättre i helkarsbildstråden.Kommentar
-
mvh Wilhelm
"Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"
www.linkopings-akvarieforening.net/
Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
www.aquafish.info www.crossbow-crest.seKommentar
-
Fr.o.m i fredags håller jag me Nädå...sneglat på dom till och från i många år och nu fick jag chansen till några så fick slå tillKommentar
-
Fy satan i gatan vad den bilden är snygg. Hur gör man för att ta en sån bild? Visst, först och främst ska man ha fiskar till det men sen då? Jag har systemkamera och jag skruvar lite här lite där, testar mig fram och ibland lyckas man. Men för att få denna typ av bild känns det som man behöver kunna lite mer än så... Tips mottages gärna!Kommentar
-
-
Fy satan i gatan vad den bilden är snygg. Hur gör man för att ta en sån bild? Visst, först och främst ska man ha fiskar till det men sen då? Jag har systemkamera och jag skruvar lite här lite där, testar mig fram och ibland lyckas man. Men för att få denna typ av bild känns det som man behöver kunna lite mer än så... Tips mottages gärna!
Ett allmänt tips stavas L J U S!
Ofta blir det inte så bra om man skickar på blixt rakt framifrån om det så gäller i akvarium eller vid annan typ av foto.
Även om det ser ljust ut i akvariet räcker det (oftast) inte till utan man måste tillföra ytterliga ljus från annan ljuskälla.
Jag har här använt mig av en extern blixt jag lagt uppe på akvariet, i främre delen av det för att inte belysa bakgrunden för mycket.
Fotar man utan blixt krävs det ofta att kameran behöver lång tid på sig för att få in tillräckligt mycket ljus för bra exponering och då blir det både svårt att hålla still kameran (inte alltid möjligt med stativ) och att "frysa" fiskarna så det blir bra skärpa på dom.
Sen är det MYCKET lättare med denna typ av fisk som är relativt stillastående också naturligtvis jämfört med t.ex troffar.
Fina grejerKommentar
-
3000 liter med Tropheus
http://www.ciklid.org/forum/showthread.php?t=60754
Tropheus sp. black Ikola
Tropheus sp. black Caramba
Tropheus red bishop Caramba
Tropheus Moorii Kambwimba
Tropheus Moorii Kapampa
Tropheus Duboisi MaswaKommentar
-
Kommentar
-
Topp!Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
Ordförande Nordiska CiklidsällskapetKommentar
Kommentar