Fisk och akvarierelaterade bilder - del 7
Kollaps
X
-
mvh Wilhelm
"Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"
www.linkopings-akvarieforening.net/
Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
www.aquafish.info www.crossbow-crest.se -
Kommentar
-
C. coluratus MbitaMvh Anders
Cyathopharynx foae Sibwesa, Cyprichromis microlepidotus Bulu point, Cyprichromis coluratus Mbita, Xenotilapia papilio Tembwe Deux, Xenotilapia ochrogenys Kigoma, Tanganicodus irsacae Mabilibili, Phyllonemus typus.Kommentar
-
Kommentar
-
En till på en Pseudotropheus cyaneorhabdos hane.När man är ute på djupt vatten är det klokt att hålla munnen stängd.Kommentar
-
Vet inte om en länk passar in men det var riktigt snygga bilder på sjukt vackra fiskar, så jag kunde inte låta bli:
Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
Ordförande Nordiska CiklidsällskapetKommentar
-
Kommentar
-
Noterade att fotografen är från Berlin. Var själv i Berlin nyligen, på exkursion med Ciklidistit, och såg många imponerande cichlor. Bl.a. i Zoo Aquarium Berlin hade de ett fint bestånd. De hade också vargtetror i 60 cm storlek i samma akvarium.mvh
Mikael W
(NCS-medlem sedan 1981)Kommentar
-
Speciellt tyckte jag denna stack ut:
Cichla orinocensisKlart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
Ordförande Nordiska CiklidsällskapetKommentar
-
-
Mera, mera
Jaha, nu har jag lagt upp lite bilder. Jag ber om ursäkt för kvaliteten, men fotografering är inte min grej. Denna firre är c:a 15 cm med stjärtfenan. Hon drar sig inte för att, under fem sekunder, svälja en 10-12 cm Malawi-ciklid. Jag kan dock meddela att hon är räksäker, körsbärsräkor fungerar fint.Kommentar
-
Härlig firre!
Hur vet du att det är en hona?mvh Wilhelm
"Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"
www.aquafish.info www.crossbow-crest.seKommentar
-
Gulper
Gissning förståss! Har läst att de första fenstrålarna i analfenan utvecklas till nått slags parningsorgan på hanarna. Har kan inget sånt ses så då antog jag att det var en hona. Har också läst att de har inre befruktning. Har dock inte provat att leka dom, jag har bara en än så länge, så det är obekräftade uppgifter.Kommentar
-
Några foton jag tog ikväll på minstegrabbens 2-delade akvarium.Newbie December 2009
Malawi: 450 liter
Salt: 90x40x35 Optiwhite (Akvarielagret Special) + ett par nano
Järfälla/StockholmKommentar
-
Nedersta bilden är kul!mvh Wilhelm
www.aquafish.info www.crossbow-crest.seKommentar
Kommentar