Han ville inte färga så bra, men jag blev nöjd med bilden
Fisk och akvarierelaterade bilder - del 7
Kollaps
X
-
-
mvh Wilhelm
"Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"
www.linkopings-akvarieforening.net/
Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
www.aquafish.info www.crossbow-crest.seKommentar
-
Så sant Det är en Ophthalmotilapia ventralis, ska, enligt förra ägaren, komma från Kambwimba. Tyvärr är denna hane väldigt arg och har slagit ihjäl honorna och är nu ute efter den andra hannen... Men det är sånt man får räkna med i fiskvärldenKommentar
-
Kommentar
-
-
Superfina bilder!Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
Ordförande Nordiska CiklidsällskapetKommentar
-
Kommentar
-
-
Varför hamnar alla Afrikanska fiskbilder i denna tråd? Inget problem iofs men ett alternativ skulle kunna vara "Viktoriabilder 2010", "Malawibilder 2010" osvKlart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
Ordförande Nordiska CiklidsällskapetKommentar
-
Det är ju en fisk och akvarierelaterad tråd! Om man kikar i de föregående trådarna, (inlägg nr 1 i denna tråd), så finns en salig blandning av fiskbilder från världens alla hörn! (nästan )mvh Wilhelm
"Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"
www.linkopings-akvarieforening.net/
Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
www.aquafish.info www.crossbow-crest.seKommentar
-
-
Vet inte om det hör hemma här men här men jag slänger in en bild på min akvariegädda jag hade i somras här ca tre cm lång, kunde inte ha den så länge dock för den växte ur mitt akvarium...Kommentar
-
Men som du skriver ett alternativ är att ha egna specialtrådar för det.
Så jag tycker du ska öppna trådar hur du vill ha det, malawibilder eller tanganyikabilder.JanneKommentar
-
Ett par bilder på ett par av mina yngel på lithobates, den första är på den som bestämmer i yngelbaljan det går väl en ca 30 yngel bara hannar utav lithobates zimbabwe rock tillsammans med ca 30 st yngel på röd rubin.
Den som bestämmer har börjat att få sin blåa färg, men tyvärr inte det minsta tillstymmelse till bläze, den får snart gå till dom sälla jaktmarkerna.
Det finns väl en 6-7 st som har fått bläze men inte fått det blåa ännu, visar en bild på en lithobates med bläze.Man kan knappt tro att dessa båda är syskon ock kommer från samma kull.En annan sak, det är ett par utav hannarna som har äggfläckar medans andra inte har några alls, så det skiljer också en del på lithobates, men denna stammen kom in på sjuttiotalet från zimbabwe rock, den kanske också är blandad med något efter alla dessa år av inavel ivåra baljor.Jag får tillägga en sak till hade jag inte vetat att dessa två fiskar kommer från samma kull och sett den första fisken och det hade stått att det var en red top, så hade jag köpt den som en red top lithobates.JanneSenast redigerad av malawijanne; 06 November 2010, 16:41.Kommentar
-
Ett par bilder på ett par av mina yngel på lithobates, den första är på den som bestämmer i yngelbaljan det går väl en ca 30 yngel bara hannar utav lithobates zimbabwe rock tillsammans med ca 30 st yngel på röd rubin.
Den som bestämmer har börjat att få sin blåa färg, men tyvärr inte det minsta tillstymmelse till bläze, den får snart gå till dom sälla jaktmarkerna.
Det finns väl en 6-7 st som har fått bläze men inte fått det blåa ännu, visar en bild på en lithobates med bläze.Man kan knappt tro att dessa båda är syskon ock kommer från samma kull.En annan sak, det är ett par utav hannarna som har äggfläckar medans andra inte har några alls, så det skiljer också en del på lithobates, men denna stammen kom in på sjuttiotalet från zimbabwe rock, den kanske också är blandad med något efter alla dessa år av inavel ivåra baljor.Jag får tillägga en sak till hade jag inte vetat att dessa två fiskar kommer från samma kull och sett den första fisken och det hade stått att det var en red top, så hade jag köpt den som en red top lithobates.Janne
/Johan3000 liter med Tropheus
http://www.ciklid.org/forum/showthread.php?t=60754
Tropheus sp. black Ikola
Tropheus sp. black Caramba
Tropheus red bishop Caramba
Tropheus Moorii Kambwimba
Tropheus Moorii Kapampa
Tropheus Duboisi MaswaKommentar
Kommentar