Fisk och akvarierelaterade bilder - del 7
Kollaps
X
-
-
Roligt!
Jag hade en gång en klogroda som gillade utblåset på en pump så mycket att han visste precis vart han skulle klättra upp och när han skulle släppa taget för att "surfa" runt i akvariet. Han såg redigt rolig ut med utspända ben och "svävande" i akvariets mittendel...
Ibland undrar man om de är så ointelligenta som människan vill påtala att vissa varelser är. Den här grodan älskade detta...och vi var flera som skrattade stort åt grodans "trick".
Bild 1:
Simmande krabba
Bild 2:
Krabbarna Grus sitter och konspirerar!
Chokladrackaren till höger är definitivt ledaren, och den värsta.Newbie December 2009
Malawi: 450 liter
Salt: 90x40x35 Optiwhite (Akvarielagret Special) + ett par nano
Järfälla/StockholmKommentar
-
Kommentar
-
Vet faktiskt inte... nått asisatiskt gissar jag. (Köpte dom på Bromma Zoo och de har sällan någon koll på någonting)... det är tre olika i alla fall, mindre änn Rödklokrabbor. Köpte dom med minsta grabben efter att en av hans charmiga rödklokrabbor klippte sönder alla andra, och sedan satte sig uppe över vattnet i 14 dagar tills han dog (spelade ingen roll hur många gånger jag petade ner han i vattnet så kröp han upp till samma platsen).Newbie December 2009
-
Nano 23 liter...några dagar "gammalt" som fick bli en sänglampaKommentar
-
Smart att ha som sänglampa. Mitt nya Coccoon 5 står änn så länge på ett sängbord i vardagrummet.
...du stör dig inte på ljudet från filtret? Pumpen i det jag gav min flickvänn julen 2009 låter lite för mycket för att det ska platsa i sovrummet tycker vi båda.Newbie December 2009
-
Crystal Red räkor och Galaxy rasborra...första gången detta så får se hur det går
Bara sovit 1 natt med det och tyckte det var tyst..stördes inte alls av det!
Lite sugen på att ställa ett på det andra sängbordet också måste jag ju säga för att "väga upp";-)Senast redigerad av Niklas Olsson; 08 February 2011, 01:42.Kommentar
-
Vet faktiskt inte... nått asisatiskt gissar jag. (Köpte dom på Bromma Zoo och de har sällan någon koll på någonting)... det är tre olika i alla fall, mindre änn Rödklokrabbor. Köpte dom med minsta grabben efter att en av hans charmiga rödklokrabbor klippte sönder alla andra, och sedan satte sig uppe över vattnet i 14 dagar tills han dog (spelade ingen roll hur många gånger jag petade ner han i vattnet så kröp han upp till samma platsen).
Hur gör du med matning? Man kan ju tänka sig att dom får svårt att hinna med att få någon mat alls med hetsiga Malawi i samma kar som norpar allt på nolltid.
-AlexTropheusKommentar
-
Va ball du har en luftbubbla i vänster hörn precis som jag har på mitt!Kommentar
-
NSL och hela räkor... som de inte får ha ifred.. så jag fyller på med fiskbitar ibland. Malawina låter fiskbitarna vara, men de får kämpa lite med speciellt en ancistrus för att få ha dom i fred.
Matning av Tanganyika-hanen:
Newbie December 2009
-
Kommentar
-
Kommentar
-
Det dunstar ju lite från ett Fluval Edge under en vecka så själv om man lyckas få bort all luft så dyker gärna bubblorna upp igen.
En observation är att en kampfisk sliter hårt med att hitta luften den behöver om man fyller det någon cm upp i den lilla öppningen vid filtret. ...hangonfiltret borde dock ge mer änn väl syresättning av vattnet för de som som lyckas få bort alla luftbubblorna och har fiskar som inte vill gulpa luft.Newbie December 2009
-
Asiatkrabborna går i ett eget räk-/snigel och krabbakvarie så där är det inge problem. Tanganyika-honan är i ett yngelakvarie just nu och äter bra (hon har bytt skal ska snart tillbaka till 450L med Malawi). Båda krabborna äter
NSL och hela räkor... som de inte får ha ifred.. så jag fyller på med fiskbitar ibland. Malawina låter fiskbitarna vara, men de får kämpa lite med speciellt en ancistrus för att få ha dom i fred.
Matning av Tanganyika-hanen:
http://www.youtube.com/watch?v=Kk28PzMgSVo&hd=1TropheusKommentar
-
Det dunstar ju lite från ett Fluval Edge under en vecka så själv om man lyckas få bort all luft så dyker gärna bubblorna upp igen.
En observation är att en kampfisk sliter hårt med att hitta luften den behöver om man fyller det någon cm upp i den lilla öppningen vid filtret. ...hangonfiltret borde dock ge mer änn väl syresättning av vattnet för de som som lyckas få bort alla luftbubblorna och har fiskar som inte vill gulpa luft.Kommentar
Kommentar