Fisk och akvarierelaterade bilder - del 7

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Kajjjan
    NCS Medlem
    • June 2008
    • 1882

Dykbild

Den här bilden tog jag vid mitt första dyk efter jag tagit mitt dykarcert 2002.
    Bilden är tagen norr om Bali. Det är ett stim taggmakrill. Fantastisk upplevelse att simma mitt i stimmet.

//Kaj

Kommentar

• Carliz
      Användare
      • May 2012
      • 233

Coolt, inga fler bilder ?

Kommentar

• Ciklidtok
        Användare
        • September 2008
        • 506

Läckert Kajjan. Gärna fler bilder om du har
        www.ciklidtok.weebly.com
        *720 liter
        *375 liter
        *300 liter
        *275 liter
        *112 liter

Kommentar

• DaRe
          NCS Medlem
          • September 2009
          • 22830

Sjukt läcker bild kajjjan!
          Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

///David
          Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

Kommentar

• Kajjjan
            NCS Medlem
            • June 2008
            • 1882

Bildkvaliteten är inte den bästa, men det var en häftig upplevelse på mitt tredje dyk efter jag fått dykcertifikatet i handen. En white-tip reef shark! På Bali.

//Kaj

Kommentar

• DaRe
              NCS Medlem
              • September 2009
              • 22830

Wow coolt, kände du någon rädsla överhuvudtaget eller fanns det inte utrymme för det? Även om den kanske inte är farlig är det inte sagt att ens känslor håller med i den uppfattningen i det läget
              Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

///David

Kommentar

• Ciklidtok
                Användare
                • September 2008
                • 506

Jätteläckert kajjan Det vore roligt att se massa dykbilder från olika hörn av världen....Kan du inte starta en bildtråd om dina dyk
                www.ciklidtok.weebly.com
                *720 liter
                *375 liter
                *300 liter
                *275 liter
                *112 liter

Kommentar

• Kajjjan
                  NCS Medlem
                  • June 2008
                  • 1882

Ursprungligen postat av Ciklidtok
                  Jätteläckert kajjan Det vore roligt att se massa dykbilder från olika hörn av världen....Kan du inte starta en bildtråd om dina dyk
                  Det kan jag absolut göra. Och inte bara mina dyk. Jag misstänker att det finns ett antal andra medlemmar som också har dykbilder liggande på hårddiskarna.
                  Nu har jag inte några bilder tillgängliga på några dagar, men jag återkommer. Det finns kanske redan en tråd med dykbilder som vi kan skaka liv i...?

//Kaj

Kommentar

• Kajjjan
                    NCS Medlem
                    • June 2008
                    • 1882

Ursprungligen postat av DaRe
                    Wow coolt, kände du någon rädsla överhuvudtaget eller fanns det inte utrymme för det? Även om den kanske inte är farlig är det inte sagt att ens känslor håller med i den uppfattningen i det läget
                    Nej, ingen rädsla alls faktiskt. En spännande känsla snarare. Men om man hade sagt mig innan dyket att det fanns haj där nere så hade jag kanske haft en och annan tanke. När jag väl såg hajen var det jag som simmade mot den för att ta en bra bild och den försökte undkomma mig.

//Kaj

Kommentar

• Ciklidtok
                      Användare
                      • September 2008
                      • 506

Ursprungligen postat av Kajjjan
                      Det kan jag absolut göra. Och inte bara mina dyk. Jag misstänker att det finns ett antal andra medlemmar som också har dykbilder liggande på hårddiskarna.
                      Nu har jag inte några bilder tillgängliga på några dagar, men jag återkommer. Det finns kanske redan en tråd med dykbilder som vi kan skaka liv i...?

//Kaj
                      Underbart Ser fram emot en trådmed massa läckra och underbara dylbilder. Åhhhh vad jag skulle vilja ta dykcertifikat själv
                      www.ciklidtok.weebly.com
                      *720 liter
                      *375 liter
                      *300 liter
                      *275 liter
                      *112 liter

Kommentar

• Ciklidtok
                        Användare
                        • September 2008
                        • 506

Ursprungligen postat av Kajjjan
                        Nej, ingen rädsla alls faktiskt. En spännande känsla snarare. Men om man hade sagt mig innan dyket att det fanns haj där nere så hade jag kanske haft en och annan tanke. När jag väl såg hajen var det jag som simmade mot den för att ta en bra bild och den försökte undkomma mig.

//Kaj
                        Jag skulle ha varit jättenervös, men det förvånar mig inte att hajen försökte undkomma dig. Vad jag har lärt mig och förstått under årens lopp, så är det ytterst sällan hajar attackerar människor, om de inte känner sig hotade eller blir provoserade på annat sätt.
                        www.ciklidtok.weebly.com
                        *720 liter
                        *375 liter
                        *300 liter
                        *275 liter
                        *112 liter

Kommentar

• Kajjjan
                          NCS Medlem
                          • June 2008
                          • 1882

Jag skulle ha varit jättenervös, men det förvånar mig inte att hajen försökte undkomma dig. Vad jag har lärt mig och förstått under årens lopp, så är det ytterst sällan hajar attackerar människor, om de inte känner sig hotade eller blir provoserade på annat sätt.
                          Den här typen av hajar är nog helt ofarliga normalt. Kan tänka mig att det kan hända olyckor när man tar med sig mat och utfodrar dem, det uppstår en feeding frenzy och i vimlet kan någon bli biten. Men jag har väldigt svårt att tänka mig att de bara attackerar en människa/dykare som bara simmar förbi. De som något oftare och mera oprovocerat attackerar människor/dykare är ju Vithaj, Tigerhaj och Tjurhaj.
                          När jag fick syn på den här hajen var det enda jag tänkte på att komma så nära som möjligt för att få ett bra foto, men hajen var inte alls intresserad av att ställa upp på det.
                          Jag levde länge på den här upplevelsen, kan jag säga.

//Kaj

Kommentar

• Ciklidtok
                            Användare
                            • September 2008
                            • 506

Jag förstår att du levde länge på upplevelsen. jag skulle ha varit i sjunde himlen, om jag hade vågat och om jag hade lyckats komma tillräckligt nära
                            www.ciklidtok.weebly.com
                            *720 liter
                            *375 liter
                            *300 liter
                            *275 liter
                            *112 liter

Kommentar

• Kajjjan
                              NCS Medlem
                              • June 2008
                              • 1882

Jag förstår att du levde länge på upplevelsen. jag skulle ha varit i sjunde himlen, om jag hade vågat och om jag hade lyckats komma tillräckligt nära
                              Ja, den är ju definitivt på top5 av mina dykupplevelser. Blev omringad, bokstavligen, av 5-6 delfiner i Röda Havet medan matriarken i flocken simmade upp mot mig på armslängds avstånd och kollade in mig en stund innan hela flocken drog vidare. Det var en otroligt mäktig upplevelse. Det var ett möte helt på deras villkor och jag hade inte en aning om vad som skulle hända. Närkontakt av tredje graden. Tyvärr hade jag ingen kamera med mig just då.
                              //Kaj

Kommentar

• DaRe
                                NCS Medlem
                                • September 2009
                                • 22830

Jag tror jag vill byta liv!!!

Jag har haft småbarn de senaste 12 åren, men nu börjar de bli så stora att vi kan resa lite. Tyvärr räcker inte budgeten fullt ut men mer resor ska det bli.

Härligt inspirerande bilder och texter i alla fall.

///David

Kommentar

Arbetssätt...