Fisk och akvarierelaterade bilder - del 7

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Cronan
    Användare
    • July 2008
    • 907

Tackar. C trewavasae har blivigt en klar favorit här hema hanarna håller på att små bråka varje dag men inget allvarligt. Har tugg på en av honorna ser ut att vara ganska många yngel i munen på hene ska bli skoj att se. Tömmer hene om lite drygt en vecka om jag räknat rätt. Kommer garanterat inte att ångra dig om du skaffar dom.

Kommentar

• deelay
      Användare
      • September 2002
      • 5394

Ursprungligen postat av Cronan
      Den andra och tredje bilden är på en av mina Copadichromis Chrysonotus hanar som också har också börjat komma till sin rätta.
      Det är icke C. chrysonotus på bilden, det är C. azureus du har, hur som helst så e dom fina.
      http://www.aquariumstockholm.se/

Kommentar

• Bjorn
        Användare
        • October 2009
        • 939

Ursprungligen postat av deelay
        Det är icke C. chrysonotus på bilden, det är C. azureus du har, hur som helst så e dom fina.
        Javisst ser dom ut som Copadichromis Azureus...
        Newbie December 2009
        Malawi: 450 liter
        Salt: 90x40x35 Optiwhite (Akvarielagret Special) + ett par nano

Järfälla/Stockholm

Kommentar

• StefanL
          Användare
          • August 2002
          • 10784

Detta är Copadichromis azureus som jag hade förr...

Kommentar

• Cronan
            Användare
            • July 2008
            • 907

Ursprungligen postat av deelay
            Är du helt hundra på det. Köpte dom som C. chrysonotus F1or selected. Och betalde därefter också. Vad är det som gör att du är säker på att det är Azureus. Tittade själv efter i artregistert och ser onekligen ut som Azureus även honerna liknar Azureus. Tycker bara det är konstigt att han både sa fel och skrev ner namnet fel och någon nybörjare är han inte. Får ringa butiken/odlaren i morgon. Gick Azureus i karet brevid kan han ha tagit så fel.

Kommentar

• Cronan
              Användare
              • July 2008
              • 907

Ursprungligen postat av StefanL
              Detta är Copadichromis azureus som jag hade förr...
              Min har mer gult på analfenan och i stjärt fenan även ryggfenan har skiftningar i gult/vit. Är väldigt tacksam för hjälp funderade själv förra veckan om jag verkligen hade fått rätt fisk.

Kommentar

• StefanL
                Användare
                • August 2002
                • 10784

Min har mer gult på analfenan och i stjärt fenan även ryggfenan har skiftningar i gult/vit. Är väldigt tacksam för hjälp funderade själv förra veckan om jag verkligen hade fått rätt fisk.
                Det finns ju flera lokaliteter på azureus också så vi kan ha samma art fast olika fångstplatser.

Kommentar

• Cronan
                  Användare
                  • July 2008
                  • 907

Som sagt tycker det är konstigt att han skulle ha fel. Får ringa honom i morgon. Men att dom liknar Azureus är det ingen tvekan om. Ska sägas att min hane började färga ut för c.a en vecka sen och är inte större än 6cm om det har någon betydelse.

Kommentar

• Cronan
                    Användare
                    • July 2008
                    • 907

Slog mig nu kan det vara så att copadichromis chysonotus är det gamla namnet på azureus och att han skrev ner det gamla namnet. Har för mig att jag läst det någonstans. Rätta mig gärna om jag har fel. Då är frågan vilken fångsplats dessa har. För när jag såg pappan till mina i butiken så var den kanon fin och såg inte ut som azureus jag har sett tidigare.

Kommentar

• palleh
                      Användare
                      • December 2006
                      • 704

Slog mig nu kan det vara så att copadichromis chysonotus är det gamla namnet på azureus och att han skrev ner det gamla namnet. Har för mig att jag läst det någonstans. Rätta mig gärna om jag har fel. Då är frågan vilken fångsplats dessa har. För när jag såg pappan till mina i butiken så var den kanon fin och såg inte ut som azureus jag har sett tidigare.
                      Det är sant, azureus brukar ibland säljas under det felakriga namnet chrysonotus vilken är en annan art.
                      http://picasaweb.google.com/palleph

Nya bilder laddas upp hela tiden

Mvh Patrik

Kampfisk!

Kommentar

• specmats
                        Användare
                        • December 2004
                        • 3060

lite bilder på nyinköpta fiskar, dessa anthias (Carberrys & Dispar) påminner mycket om malawiciklider och då även tropheus med co med ett mycket aktivt beteende 24/7
                        Tropheus Duboisi halembe, so
                        Melanochromis Auratus, vf
                        Synodontis Petricola, odlade

Akvarie-setup (Salt)

Kommentar

• Ove Planstedt
                          NCS Medlem
                          • May 2006
                          • 1816

Ursprungligen postat av specmats
                          lite bilder på nyinköpta fiskar, dessa anthias (Carberrys & Dispar) påminner mycket om malawiciklider och då även tropheus med co med ett mycket aktivt beteende 24/7
                          Med tanke på "auratusen" du posta bild på tidigare, samt dessa bilder, visar att du fortfarande främst gillar malawiciklider. Du har samma firrar nu bara det att du har tillsatt en nypa salt

Kommentar

• specmats
                            Användare
                            • December 2004
                            • 3060

haha ja jag vet och det är fler som påminner mej om den pinsamma liknelsen skämtåsido så har ja fortfarande 2 afrikanska ciklidbaljor men de är hos min kusin pga för liten yta här hemma, men faktum är att Anthias beteende var en positiv överraskning sen så är de dessutom till formen väldigt lika Neolamprogus Brichardi -speciellt Carberrys (1:a bilden)
                            Tropheus Duboisi halembe, so
                            Melanochromis Auratus, vf
                            Synodontis Petricola, odlade

Akvarie-setup (Salt)

Kommentar

• HåE
                              Användare
                              • September 2007
                              • 1525

Tuppfäktning mellan en ghost och en iceberg.
                              När man är ute på djupt vatten är det klokt att hålla munnen stängd.

Kommentar

• tege
                                Användare
                                • February 2005
                                • 2753

Ursprungligen postat av HåE
                                Tuppfäktning mellan en ghost och en iceberg.
                                Riktigt grym bild, gillas
                                https://www.ciklid.org/forum/album.php?albumid=34

Kommentar

Arbetssätt...