Flyttade för några dagar sen över mina Aulonocara maleri till 1100 litersburken där det gick en Petrotilapia Microgalana hane som har varit singel länge nu. Kanske tänkte han att de två Malerihanarna var för lika hans honor så han spöade upp båda två. Jag plockade ur Petrotilapian direkt när jag såg vad som höll på att hända men det såg inte bra ut. Inga direkt synliga skador men Aulonocarorna låg och tryckte i ett dygn innan de började visa sig igen. Den ena har återhämtat sig helt nu ser det ut som. Den andra upptäckte jag nu, när lyset gick igång, har tydligen fått ett bitmärke i sidan som nu är täckt med något vitt ludd. Min fråga är, är det svamp eller är det ett naturligt steg i läkeprocessen?
Jag har tagit ur honom och lagt i en hink med ca 5 liter vatten, 2 tsk salt (vattnet i burken är saltat) + en skvätt Easy-life. Sen satte jag i en syresten också.
Svamp eller?
Jag har tagit ur honom och lagt i en hink med ca 5 liter vatten, 2 tsk salt (vattnet i burken är saltat) + en skvätt Easy-life. Sen satte jag i en syresten också.
Svamp eller?
Kommentar