Off Topic samlingstråd!

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • jinnarparen
    • April 2002
    • 2670

Ursprungligen postat av Kimmy-
    hade jag fått mig ett sådant svar hade jag skrattat xD
    ...och vad hade du med detta att göra?
    Åter till CA

Det är där jag hör hemma

Kommentar

• Bjorn
      Användare
      • October 2009
      • 939

Ursprungligen postat av jinnarparen
      Oj... är det sånt här som är grogrunden till dålig stämning på forumet? Låter aggressivt... eller hur ska man tolka det?

...sätter mig tyst i ett hörn och lämnar ämnet för gott.
      Newbie December 2009
      Malawi: 450 liter
      Salt: 90x40x35 Optiwhite (Akvarielagret Special) + ett par nano

Järfälla/Stockholm

Kommentar

• cichlids4fun
        NCS Medlem
        • April 2002
        • 3111

Ursprungligen postat av Mr.Fish
        Borde inte Mr. Akvarielagret betala,som alla andra , firmor. Det här är en smygreklam tråd. !
        Alla Firmor får inte denna chans här. Christer är etablerad. Och dessutom mångas "polare" incl. Me. Jag ser verkligen fram emot det nya XL-Zoo. Christer säger ju att det skall bli N-Europas bästa Zoo. Inte bara fisk.. Nu kommer ju VD: Christer o Kommentera..Jo Jag vet att AkvL. sponsrar...Ähh, vad jag igentligren menar. Är att forumet borde vara fritt från "Hajar" Christer e min kompis. men borde hålla sin fd. armatör hållning här. =)
        Nja jag tycker det är kul, tycker att övriga handlare ska göra samma sak lägg upp bilder på vad ni har att erbjuda i era affärer, är ju skitkul att se. Det kan ju inte var mot forumreglerna heller för då hade ju moderatorerna agerat.
        Mvh
        Peter

don´t drink water-fish ..... in it!

Kommentar

• malawijanne
          Banned
          • November 2005
          • 3217

Ursprungligen postat av cichlids4fun
          Nja jag tycker det är kul, tycker att övriga handlare ska göra samma sak lägg upp bilder på vad ni har att erbjuda i era affärer, är ju skitkul att se. Det kan ju inte var mot forumreglerna heller för då hade ju moderatorerna agerat.
          Jag vet inte hur man ska tolka denna forumsregeln, men det kan säkert moderatorerna göra.Janne
          §18 Marknadsföring, recensioner och diskussioner av produkter får inte förekomma på forumet av person med ekonomiska intressen för produkten, utan postas i egenskap av privatperson i form av konsumentinformation. Undantag från detta kan ske efter erhållet tillstånd från styrelsen i de fall där medlem tagit fram någon form av medlemsrabatt för NCS medlemmar.

Kommentar

• kaj.p
            Användare
            • April 2002
            • 2294

För mig är det rätt klart dels har XL zoo inte startat tråden. Någon produktrecention handlar det heller inte om.
            Jag tror precis som cichlids4fun hade man fått lägga upp recentioner o diskutera nya produkter så hade intresset ökat här på forumet för sponsring o erbjudande.
            Diskussällskapet
            www.diskusforum.se

Kommentar

• Ove Planstedt
              NCS Medlem
              • May 2006
              • 1816

Produktrecentioner är fullt tillåtet, dock inte av någon som har ekonomiskt intresse i produkten.

Ursprungligen postat av kaj.p
              För mig är det rätt klart dels har XL zoo inte startat tråden. Någon produktrecention handlar det heller inte om.
              Jag tror precis som cichlids4fun hade man fått lägga upp recentioner o diskutera nya produkter så hade intresset ökat här på forumet för sponsring o erbjudande.

Kommentar

• kaj.p
                Användare
                • April 2002
                • 2294

Ursprungligen postat av Ove Planstedt
                Produktrecentioner är fullt tillåtet, dock inte av någon som har ekonomiskt intresse i produkten.
                Kanske blir lite OT nu men precis man kan heller inte diskutera produkten.
                Ta t.ex om jag tar hem VF diskus från Ayapua, en ny bok eller ett nytt foder som sedan dyker upp i en tråd, då kan alla medverka i den förutom de som säljer den. Så klart vill alla som satsar på nya produkter promota o sälja men tror också att alla forummedlemmar är sugna på att vet om nyheter som kommer.
                Diskussällskapet
                www.diskusforum.se

Kommentar

• Kimmy-
                  Användare
                  • June 2010
                  • 458

Ursprungligen postat av jinnarparen
                  haha vad ligger problemet? Ska DU få "lägga" dig i, men när andra gör likadant så ställer du denna KORKADE frågan..... Varför har vi yttrandefrihet? Hmmm
                  Mvh / Jimmy

Lokal

Kommentar

• Leopoldi
                    Användare
                    • February 2004
                    • 1082

fel
                    Senast redigerad av Leopoldi; 13 October 2010, 21:05. Anledning: fel fel

Kommentar

• Mr.Fish
                      Användare
                      • May 2004
                      • 1403

Oj,Oj. Jag var otydlig i vad Jag menade där. Men de flesta tog inlägget med förståelse och en "nypa med salt" . Jo ,som jinnarparen var inne på så var det när alla bilderna på butiken kom upp, som Jag reagerade. Och det är ju självklart att man ,som både butiksägare och akvarist, måste få skriva och publisera bilder presis som alla andra. Mvh

Kommentar

• malawijanne
                        Banned
                        • November 2005
                        • 3217

Ursprungligen postat av cf.akvarielagret
                        Jag kan ge min bild på detta

Jag är en av verkligen få butiker som hänger här
                        visst all reklam är bra.

Men jag är även medlem och sponsor, tycker jag drar mitt strå till klubben, eller ännu mer
                        skulle all reklam förbjudas blir det nog inga inlägg alls här.

Förr diskuterade vi mycket när vissa odlade troffar i mängd och precis lagom till den nya arten skulle bli säljbar fanns det en kanonartikel i ciklidbladet, visst det retade vissa ett par stycken var även med i styrelsen,
                        Ännu tidigare var det även så när vi hade en President.

Vad får jag som handlare och medlem göra då ?

Ska man hårdra detta, skulle jag få lek av någon fantastisk lek av någon ciklid med kanonfoton kan jag inte yppa något på detta forum för det är reklam, inte heller kan jag då heller ge goda råd för akvarietillverkning då jag tillverkar ett antal själv.

Nu var detta lite mycket reklam dvs sista inlägget

Tror att styrelsen har en plan,
                        att göra en kategori typ kommersiell reklam eller något sådant ?

det kanske inte är så dumt.
                        Kan inte du förklara för mig vad denna paragrafen innebär? Christer.

§18 Marknadsföring, recensioner och diskussioner av produkter får inte förekomma på forumet av person med ekonomiska intressen för produkten, utan postas i egenskap av privatperson i form av konsumentinformation. Undantag från detta kan ske efter erhållet tillstånd från styrelsen i de fall där medlem tagit fram någon form av medlemsrabatt för NCS medlemmar.

Kommentar

• Mr.Fish
                          Användare
                          • May 2004
                          • 1403

Läste igenom ditt inlägg alltför snabbt när Jag loggade in i kväll. Björn, vad menar Du igentligen med detta? var det ett skämt ,eller vad?

"Låt oss avsluta detta OT-ämnet och låta trollen få sova i fred. http://www.naknasanningen.com/trolli...-egentligen-ar "

Kommentar

• Bjorn
                            Användare
                            • October 2009
                            • 939

Ursprungligen postat av malawijanne
                            Kan inte du förklara för mig vad denna paragrafen innebär? Christer.

Men vad har egentligen den paragrafen alls att göra med denna tråden? Den handlar inte om "produkter"... Jag förstår inte. Är det tex OK om jag går till "Troffetråden 2010" och fyller upp den med en 20-30 inlägg som inte handlar om Troffar?

Ta nu inte detta personligt "malawijanne", du råkade bara vara den sista som skrev nått i detta icke-ämne.

Vi undrade, vi frågade, vi tjatade och spekulerade i denna tråden... och tillslut, efter all för lång tid enligt mitt tålamod, så fick vi några få svar... bl.a med några bilder (en bild säger mer änn 1000 ord), vilket gjorde mig glad... jag blir alltid glad för de konstruktiva svaren jag får på mina inlägg och frågor här.

Att göra om hela tråden till en fråga om "Betalning" och om det är "Marknadsföring, recensioner och diskussioner av produkter" (har det skrivits något om produkter alls?) är så OT i denna tråden som det bara går... varför göra om denna trevliga tråd till något otrevligt? Jag är nog inte ensam om att vilja hålla liv i den på ett seriöst sätt... jag vill gärna få veta mera om XL-Zoo!

Kan inte någon forumvärd lyfta ut alla OT-inlägg till en egen tråd och låta oss som bryr oss om ämnet få sitta här under våran korkek?
                            Newbie December 2009
                            Malawi: 450 liter
                            Salt: 90x40x35 Optiwhite (Akvarielagret Special) + ett par nano

Järfälla/Stockholm

Kommentar

• Mr.Fish
                              Användare
                              • May 2004
                              • 1403

Jag tycker att Du klev över gränsen för vad e jusst att skriva-svara. Även om man , som du inte gillar inlägget i fråga. I det här fallet , så var -vi- kritiker inte ute på hal is. Även om Jag vet att Krister inte med uppsåt att göra "smygreklam" publiserade sina bilder och inlägg. Men det blev tyvärr, så att man kunde uppfatta det som, just "smygreklam" Annars så skulle inte Jag, eller någon annan ha sagt något. Mvh

Kommentar

• malawijanne
                                Banned
                                • November 2005
                                • 3217

Ursprungligen postat av Alexander Ylipää
                                Helt riktigt. Det kommer tas upp under nästa styrelsemöte.
                                Det blir kanon, om styrelsen reder ut vad som gäller när det gäller smygreklam och även vad som gäller för köp och sälj, det går lite hand i hand.
                                Sedan har jag tydligen missat något, det är dagordningen för erat styrelsemöte, kan ni lägga ut det på forumet, eller är det bara tillgängligt för zooägare som Christer.Janne

Kommentar

Arbetssätt...