Off Topic samlingstråd!

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Mikael W
    NCS Medlem

• August 2002
    • 8621

Ursprungligen postat av malawijanne
    Ja jag kan dessa mötesregler.
    Men klart, det funkar på ett företag som ligger i samma stad.
    Men ska vi inte gå vidare, våran värld har ändrat sig sedan nätet kom, ska vi inte hänga med.
    Men klart ni i eran klubb tycker självklart att det är bra att alla beslut tas på årsmötet.
    Ja nu känns det som att det är dags att jag besöker detta årsmöte.JANNE
    Du är ju medlem, inte sant. Då är det här Din klubb också. Och Du har medverkat till att vi har de stadgar vi har idag.

Visst kan medlemmarna fundera på att ändra på hur beslut fattas i föreningen. Medlemmarna bestämmer.
    mvh
    Mikael W
    (NCS-medlem sedan 1981)

Kommentar

• malawijanne
      Banned
      • November 2005
      • 3217

Ursprungligen postat av Mikael W
      Hej

Nu blandar Du antagligen samman två saker. Enskilda modereringsåtgärder och sanktioner, såsom varningar och avstängningar, disuteras inte på forumet, utan via mail eller PM.
      Kritik får däremot framföras på forumet. Där är det kanske också mer konstruktivt att kritisera styreslens åtgärder, inte styrelsen i sig.
      Jag kan hålla med dig att jag blandar ihop det, det är inte lätt med dessa så kallade forumsregler och forumsvärdarnas roll .
      Men om vi nu ska kunna få upp vårat medlemsantal, så måste vi väl kanske lätta på prestigen
      Vi måste se till att våra så kallade regler är lätt åtkomliga och är lättförstådda.
      Jag själv, tycker inte att jag är korkad människa, och jag har ändå varit medelem sen 20 år tillbaka och vid detta forum sedan 6 år tillbaka, och jag fattar fortfarande inte hur det funkar.
      Jag får mail från Ola, Ove planstedt den nya stjärnan, Wilhelm och några till, och dom säger aldrig samma sak.
      Så något är fel i denna förening.Janne

Kommentar

• Mikael W
        NCS Medlem

• August 2002
        • 8621

Regler kan man alltid förbättra. De finns ju inte till för sin egen skull, utan för att hålla ihop verksamheten, i detta fall då Forumet.

Men nu börjar jag undra, den här tråden heter Fototävling 2010 och när entusiastiska nybörjare nu tittar in här, hittar de en massa inlägg som inte egentligen handlar om fototävlingen. Jag gissar att de inte blir imponerade.

Edit 4.10: Dessa inlägg har i natt flyttats till en egen OT-tråd.)
        Senast redigerad av Mikael W; 04 October 2010, 06:39.
        mvh
        Mikael W
        (NCS-medlem sedan 1981)

Kommentar

• cf.akvarielagret
          Användare
          • April 2002
          • 5028

Jag kan hålla med dig att jag blandar ihop det, det är inte lätt med dessa så kallade forumsregler och forumsvärdarnas roll .
          Men om vi nu ska kunna få upp vårat medlemsantal, så måste vi väl kanske lätta på prestigen
          Vi måste se till att våra så kallade regler är lätt åtkomliga och är lättförstådda.
          Jag själv, tycker inte att jag är korkad människa, och jag har ändå varit medelem sen 20 år tillbaka och vid detta forum sedan 6 år tillbaka, och jag fattar fortfarande inte hur det funkar.
          Jag får mail från Ola, Ove planstedt den nya stjärnan, Wilhelm och några till, och dom säger aldrig samma sak.
          Så något är fel i denna förening.Janne
          Det kallas för människor...
          vist är det bra att inte en robot svarar
          jag är Ateist
          men Gud talade till mig
          Gud är stor
          jag frågade hur stor ? inget svar
          han kanske behövde låna toaletten

Kommentar

• cf.akvarielagret
            Användare
            • April 2002
            • 5028

Ja visst är det människor, och jag har ett gudabegåvat tålamod när det gäller människor, jag har lärt upp riktigt många blivande brandmän.
            Men skillnaden mellán mig och styrelsen, det är att jag får stå upp om det blir något fel, medans styrelsen för denna föreningen lutar sig emot några jävla dammiga regler som tydligen bara får diskuteras på årsmötet , där det sitter 20 st bakfulla ciklidister.Janne
            Du är lite skenhelig som kan komma med ett uttalande som
            utan att närvara någon gång
            fy

---------------------------------------------------------------------------
            styrelsen för denna föreningen lutar sig emot några jävla dammiga regler som tydligen bara får diskuteras på årsmötet , där det sitter 20 st bakfulla
            -----------------------------------------------------------------------------------
            jag är Ateist
            men Gud talade till mig
            Gud är stor

Kommentar

• malawijanne
              Banned
              • November 2005
              • 3217

Ursprungligen postat av cf.akvarielagret
              Du är lite skenhelig som kan komma med ett uttalande som
              utan att närvara någon gång
              fy

---------------------------------------------------------------------------
              styrelsen för denna föreningen lutar sig emot några jävla dammiga regler som tydligen bara får diskuteras på årsmötet , där det sitter 20 st bakfulla
              -----------------------------------------------------------------------------------
              Ja du är rolig Christer, skenhelig.
              Ja det är du tur att du inte känner mig.
              Men tillbaka till ämnet, bara för att det alltid har varit så att det ska beslutas på ett årsmöte, hur många procent utav våra medlemmar i våran ciklidförening är på det mötet, är det demokrati.Janne

Kommentar

• cf.akvarielagret
                Användare
                • April 2002
                • 5028

Ja du är rolig Christer, skenhelig.
                Ja det är du tur att du inte känner mig.
                Men tillbaka till ämnet, bara för att det alltid har varit så att det ska beslutas på ett årsmöte, hur många procent utav våra medlemmar i våran ciklidförening är på det mötet, är det demokrati.Janne
                Demokrati är att om du vill ändra något måste du ändå komma på ett årsmöte
                vi har ändrat på en regel som passar dig
                från dagen efter..söndag
                till dagen före..lördag
                jag är Ateist
                men Gud talade till mig
                Gud är stor

Kommentar

• malawijanne
                  Banned
                  • November 2005
                  • 3217

Ursprungligen postat av cf.akvarielagret
                  Demokrati är att om du vill ändra något måste du ändå komma på ett årsmöte
                  vi har ändrat på en regel som passar dig
                  från dagen efter..söndag
                  till dagen före..lördag
                  Tackar det ödmjukaste,Janne

Kommentar

• Wilhelm
                    Användare
                    • April 2002
                    • 9122

Off Topic samlingstråd!

Hit kan alla de värsta OT inläggen flyttas!
                    mvh Wilhelm

"Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"

www.linkopings-akvarieforening.net/
                    Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
                    www.aquafish.info www.crossbow-crest.se

Kommentar

• Mikael W
                      NCS Medlem

• August 2002
                      • 8621

medans styrelsen för denna föreningen lutar sig emot några jävla dammiga regler som tydligen bara får diskuteras på årsmötet.Janne
                      Hejsan

Tur att jag fick sova några timmar här emellan.

Visst, man kan tycka att reglerna (=stadgarna) är dammiga (eller så kan man tycka att de fungerar demokratiskt och bra). I varje fall är de helt parallella med reglerna att lagändringar besluts i riksdagen (och inte på något diffust forum) och att bolagsbeslut fattas på bolagsstämman. Man kan ändra stadgar, genom att göra det i enlighet med vad stadgarna säger om hur man ändrar på stadgarna. Jag vet inte om att man skulle kunna ändra på stadgarna genom at en person önskar sig det på ett diskussionsforum.
                      mvh
                      Mikael W
                      (NCS-medlem sedan 1981)

Kommentar

• knockout
                        Användare
                        • July 2008
                        • 82

Styrelsen, årsmötet, Internet och Malwijanne

Ja jag kan dessa mötesregler.
                        Men klart, det funkar på ett företag som ligger i samma stad.
                        Men ska vi inte gå vidare, våran värld har ändrat sig sedan nätet kom, ska vi inte hänga med.
                        Men klart ni i eran klubb tycker självklart att det är bra att alla beslut tas på årsmötet.
                        Ja nu känns det som att det är dags att jag besöker detta årsmöte.JANNE
                        Malawijanne starta en tråd som heter "Kritiska synpunkter på styrelsens arbete" alt. "Styrelsen-ris och ros".

Starta också tråden "Öppen diskussion om styrelsestadgar, förenings- och forumsregler". Kanske placeras dessa under Föreningsinformation.

Kommentar

• jarinen
                          Användare
                          • April 2003
                          • 1888

Ja, det är i högsta grad demokrati. Frågan är snarare varför vi som inte kommer på mötena inte utnyttjar det demokratiska verktyget. Den vägen går det självklart att forma NCS egentligen åt vad som, precis som det skall vara.

Det du syftar på kanske mera handlar om anarki, som tur är så råder fullständig tankeanarki endast på forumet just nu.

Ja, hur skall vi få nya medlemmar, denna ständiga analys o pajkastning som genomsyrar forumet för tillfället kanske skulle omformuleras till: hur behåller vi ens befintliga medlemmar? Mycket motbjudande enligt mig.

Mvh Jari

Kommentar

• Erik Österlund
                            Användare
                            • January 2005
                            • 3788

Ursprungligen postat av jarinen

Ja, hur skall vi få nya medlemmar, denna ständiga analys o pajkastning som genomsyrar forumet för tillfället kanske skulle omformuleras till: hur behåller vi ens befintliga medlemmar? Mycket motbjudande enligt mig.

Mvh Jari
                            Jag håller med. Börjar bli riktigt tröttsamt faktiskt... Speciellt eftersom jag känner igen det här sen jag var riktigt aktiv här på forumet för 1 - 1 1/2 års sen. Vet inte hur det varit under den perioden för jag har bara tittat in på forumet sporadiskt och säkert missat det mesta tjaffset. Jag tror att det leder till att folk börjar hänga på andra forum. Men den diskussionen brukar det väl startas en i månaden "Hur får vi fler att vilja bli medlemmar?"

Suck...

Kommentar

• StefanL
                              Användare
                              • August 2002
                              • 10784

Bra skrivet Jari och det föder eftertanke.

Kommentar

• knockout
                                Användare
                                • July 2008
                                • 82

NCS-inloggning

Jag som utifrån kommande tycker följande:

Ordna en särskild inloggning placerad under Föreningsfrågor för NCS-medlemmar. Där kan frågor aktuella för kommande årsstämma diskuteras utan skygglappar. Känsliga frågor och inre angelägenheter bör få ett utrymme. Där kan vara högt i taket, till viss gräns naturligtvis.

Med detta uppnås ev. två saker:

Dels skräms ej besökare och icke NCS-medlemmar bort av tjafset. Dels kan opinion och engagemang utvecklas hos medlemmarna så det blir självklart att delta på årsmötet.

/Niclas

Kommentar

Arbetssätt...