Off Topic samlingstråd!
Kollaps
X
-
-
Hej
Nu blandar Du antagligen samman två saker. Enskilda modereringsåtgärder och sanktioner, såsom varningar och avstängningar, disuteras inte på forumet, utan via mail eller PM.
Kritik får däremot framföras på forumet. Där är det kanske också mer konstruktivt att kritisera styreslens åtgärder, inte styrelsen i sig.
Men om vi nu ska kunna få upp vårat medlemsantal, så måste vi väl kanske lätta på prestigen
Vi måste se till att våra så kallade regler är lätt åtkomliga och är lättförstådda.
Jag själv, tycker inte att jag är korkad människa, och jag har ändå varit medelem sen 20 år tillbaka och vid detta forum sedan 6 år tillbaka, och jag fattar fortfarande inte hur det funkar.
Jag får mail från Ola, Ove planstedt den nya stjärnan, Wilhelm och några till, och dom säger aldrig samma sak.
Så något är fel i denna förening.JanneKommentar
-
Regler kan man alltid förbättra. De finns ju inte till för sin egen skull, utan för att hålla ihop verksamheten, i detta fall då Forumet.
Men nu börjar jag undra, den här tråden heter Fototävling 2010 och när entusiastiska nybörjare nu tittar in här, hittar de en massa inlägg som inte egentligen handlar om fototävlingen. Jag gissar att de inte blir imponerade.
Edit 4.10: Dessa inlägg har i natt flyttats till en egen OT-tråd.)Senast redigerad av Mikael W; 04 October 2010, 06:39.mvh
Mikael W
(NCS-medlem sedan 1981)Kommentar
-
Jag kan hålla med dig att jag blandar ihop det, det är inte lätt med dessa så kallade forumsregler och forumsvärdarnas roll .
Men om vi nu ska kunna få upp vårat medlemsantal, så måste vi väl kanske lätta på prestigen
Vi måste se till att våra så kallade regler är lätt åtkomliga och är lättförstådda.
Jag själv, tycker inte att jag är korkad människa, och jag har ändå varit medelem sen 20 år tillbaka och vid detta forum sedan 6 år tillbaka, och jag fattar fortfarande inte hur det funkar.
Jag får mail från Ola, Ove planstedt den nya stjärnan, Wilhelm och några till, och dom säger aldrig samma sak.
Så något är fel i denna förening.Janne
vist är det bra att inte en robot svararjag är Ateist
men Gud talade till mig
Gud är stor
jag frågade hur stor ? inget svar
han kanske behövde låna toalettenKommentar
-
Ursprungligen postat av malawijanneJa visst är det människor, och jag har ett gudabegåvat tålamod när det gäller människor, jag har lärt upp riktigt många blivande brandmän.
Men skillnaden mellán mig och styrelsen, det är att jag får stå upp om det blir något fel, medans styrelsen för denna föreningen lutar sig emot några jävla dammiga regler som tydligen bara får diskuteras på årsmötet , där det sitter 20 st bakfulla ciklidister.Janne
utan att närvara någon gång
fy
---------------------------------------------------------------------------
styrelsen för denna föreningen lutar sig emot några jävla dammiga regler som tydligen bara får diskuteras på årsmötet , där det sitter 20 st bakfulla
-----------------------------------------------------------------------------------jag är Ateist
men Gud talade till mig
Gud är stor
-
Du är lite skenhelig som kan komma med ett uttalande som
utan att närvara någon gång
fy
---------------------------------------------------------------------------
styrelsen för denna föreningen lutar sig emot några jävla dammiga regler som tydligen bara får diskuteras på årsmötet , där det sitter 20 st bakfulla
-----------------------------------------------------------------------------------
Ja det är du tur att du inte känner mig.
Men tillbaka till ämnet, bara för att det alltid har varit så att det ska beslutas på ett årsmöte, hur många procent utav våra medlemmar i våran ciklidförening är på det mötet, är det demokrati.JanneKommentar
-
Ja du är rolig Christer, skenhelig.
Ja det är du tur att du inte känner mig.
Men tillbaka till ämnet, bara för att det alltid har varit så att det ska beslutas på ett årsmöte, hur många procent utav våra medlemmar i våran ciklidförening är på det mötet, är det demokrati.Janne
vi har ändrat på en regel som passar dig
från dagen efter..söndag
till dagen före..lördagjag är Ateist
men Gud talade till mig
Gud är stor
-
Kommentar
-
Off Topic samlingstråd!
Hit kan alla de värsta OT inläggen flyttas!mvh Wilhelm
"Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"
www.linkopings-akvarieforening.net/
Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
www.aquafish.info www.crossbow-crest.seKommentar
-
Ursprungligen postat av malawijannemedans styrelsen för denna föreningen lutar sig emot några jävla dammiga regler som tydligen bara får diskuteras på årsmötet.Janne
Tur att jag fick sova några timmar här emellan.
Visst, man kan tycka att reglerna (=stadgarna) är dammiga (eller så kan man tycka att de fungerar demokratiskt och bra). I varje fall är de helt parallella med reglerna att lagändringar besluts i riksdagen (och inte på något diffust forum) och att bolagsbeslut fattas på bolagsstämman. Man kan ändra stadgar, genom att göra det i enlighet med vad stadgarna säger om hur man ändrar på stadgarna. Jag vet inte om att man skulle kunna ändra på stadgarna genom at en person önskar sig det på ett diskussionsforum.mvh
Mikael W
(NCS-medlem sedan 1981)Kommentar
-
Styrelsen, årsmötet, Internet och Malwijanne
Ja jag kan dessa mötesregler.
Men klart, det funkar på ett företag som ligger i samma stad.
Men ska vi inte gå vidare, våran värld har ändrat sig sedan nätet kom, ska vi inte hänga med.
Men klart ni i eran klubb tycker självklart att det är bra att alla beslut tas på årsmötet.
Ja nu känns det som att det är dags att jag besöker detta årsmöte.JANNE
Starta också tråden "Öppen diskussion om styrelsestadgar, förenings- och forumsregler". Kanske placeras dessa under Föreningsinformation.Kommentar
-
Det du syftar på kanske mera handlar om anarki, som tur är så råder fullständig tankeanarki endast på forumet just nu.
Ja, hur skall vi få nya medlemmar, denna ständiga analys o pajkastning som genomsyrar forumet för tillfället kanske skulle omformuleras till: hur behåller vi ens befintliga medlemmar? Mycket motbjudande enligt mig.
Mvh JariKommentar
-
Suck...Kommentar
-
-
NCS-inloggning
Jag som utifrån kommande tycker följande:
Ordna en särskild inloggning placerad under Föreningsfrågor för NCS-medlemmar. Där kan frågor aktuella för kommande årsstämma diskuteras utan skygglappar. Känsliga frågor och inre angelägenheter bör få ett utrymme. Där kan vara högt i taket, till viss gräns naturligtvis.
Med detta uppnås ev. två saker:
Dels skräms ej besökare och icke NCS-medlemmar bort av tjafset. Dels kan opinion och engagemang utvecklas hos medlemmarna så det blir självklart att delta på årsmötet.
/NiclasKommentar
Kommentar