Skapa en årsfinal där en som kvalificerat sig inte kan vara med mer än en gång.. Enkelt.
Hur förbättra fototävlingen? Förslag!
Kollaps
X
-
-
Ja nu är vi där.
Jag har en massa uppslag hur vi kan göra CIKLID förening bättre
r.
Fråga Johan i järfälla, då har ni en som kan kan lite om Troffar.
Sedan så kan Deelay lite av varje.
Jag anmäler mig som Malawiciklider ansvar.JANNEKommentar
-
Det strular med tolkning av mellanslag mellan olika datasystem som gör att bilderna inte visas. Har du något tips på det så kan du ju skriva det.
Men du har ju tidigare fått enkla arbetsuppgifter där du inte har levererat någonting, så varför skulle jag fråga dig igen.
Inte mig emot, jag vet vad jag kan, och jag är beredd att dela mig av mina kunskaper, är du beredd att göra samma sak.JanneKommentar
-
Foton av olika slag!
Skulle uppskatta betydligt större spännvidd i typen av bidrag till tävlingen!
Tydliga artbeskrivande foton, helfigur eller närgångna detaljer. Bilder med typiska eller ovanliga beteenden. Möten, kamp, rovfisk med byte. Ompyssling och kärleksstunder. Kanske sjuka fiskar effektfullt eller informativt fångade, varför inte?
Bilder mer fokuserade på det vackra med färgprakt och gracila rörelser och då även mer fritt vad gäller vinklar, ljussättning och komposition. Överdrivet dramatiska, experimentella eller ödesmättat ensliga fisk-/akvariebilder.
Men även plats för det spontant enkla utifrån vardagliga stunder med akvariehobbyn och familjen och vännerna.
Nu har jag varken fiskar (ännu) eller kamera så jag kanske ska va tyst?Kommentar
-
Tydliga artbeskrivande foton, helfigur eller närgångna detaljer. Bilder med typiska eller ovanliga beteenden. Möten, kamp, rovfisk med byte. Ompyssling och kärleksstunder. Kanske sjuka fiskar effektfullt eller informativt fångade, varför inte?
Bilder mer fokuserade på det vackra med färgprakt och gracila rörelser och då även mer fritt vad gäller vinklar, ljussättning och komposition. Överdrivet dramatiska, experimentella eller ödesmättat ensliga fisk-/akvariebilder.
Men även plats för det spontant enkla utifrån vardagliga stunder med akvariehobbyn och familjen och vännerna.
Nu har jag varken fiskar (ännu) eller kamera så jag kanske ska va tyst?Mvh Jocke
Centralamerikanska Ciklider!Kommentar
-
Nu har jag varken fiskar (ännu) eller kamera så jag kanske ska va tyst?Kommentar
-
Flyttade ovanstående 3 inläggen till denna förslagstråd.mvh Wilhelm
"Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"
www.linkopings-akvarieforening.net/
Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
www.aquafish.info www.crossbow-crest.seKommentar
-
Kommentar
-
Nu har jag varken fiskar (ännu) eller kamera så jag kanske ska va tyst?
Fototävling ska ju på något sätt visa något vackert och då tror inte jag att en bild på en sjuk fisk är något som uppskattas.Kommentar
-
Kommentar
-
Kommentar
-
Tema?
Tyvärr har ju inte nytänkande bilder varit något som belönats i fototävlingen. Som exempelvis denna http://www.ciklid.org/fototavling/fo...a.php?nr=50866
Fototävling ska ju på något sätt visa något vackert och då tror inte jag att en bild på en sjuk fisk är något som uppskattas.
En en annan månad kunde temat vara "Tragiskt fisköde", nästa månad "Fantasikomposition", därefter "I vetenskapens tjänst".Kommentar
-
mvh Wilhelm
"Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"
www.linkopings-akvarieforening.net/
Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
www.aquafish.info www.crossbow-crest.seKommentar
-
Kommentar
-
Om du tittar på index-sidan så finns det tex en box för slumvalda artbeskrivningar, om man istället döper om den till NCS-foto, lägger in länk till pågående fototävling, länkar till dom fototrådar som ligger på forumet och kanske lite till.
Då slipper fototrådarna bråka i boxen där övriga forumstrådar ligger.
Någonting åt det hållet tänkte jag, om det funkar eller inte har jag ingen aning om, det vara bara en ide´.Kommentar
Kommentar