If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Ja nu är vi där.
Jag har en massa uppslag hur vi kan göra CIKLID förening bättre
r.
Fråga Johan i järfälla, då har ni en som kan kan lite om Troffar.
Sedan så kan Deelay lite av varje.
Jag anmäler mig som Malawiciklider ansvar.JANNE
Det strular med tolkning av mellanslag mellan olika datasystem som gör att bilderna inte visas. Har du något tips på det så kan du ju skriva det.
Men du har ju tidigare fått enkla arbetsuppgifter där du inte har levererat någonting, så varför skulle jag fråga dig igen.
Nej varför ska du fråga mig igen, det verkar som du har lite prestige.
Inte mig emot, jag vet vad jag kan, och jag är beredd att dela mig av mina kunskaper, är du beredd att göra samma sak.Janne
Skulle uppskatta betydligt större spännvidd i typen av bidrag till tävlingen!
Tydliga artbeskrivande foton, helfigur eller närgångna detaljer. Bilder med typiska eller ovanliga beteenden. Möten, kamp, rovfisk med byte. Ompyssling och kärleksstunder. Kanske sjuka fiskar effektfullt eller informativt fångade, varför inte?
Bilder mer fokuserade på det vackra med färgprakt och gracila rörelser och då även mer fritt vad gäller vinklar, ljussättning och komposition. Överdrivet dramatiska, experimentella eller ödesmättat ensliga fisk-/akvariebilder.
Men även plats för det spontant enkla utifrån vardagliga stunder med akvariehobbyn och familjen och vännerna.
Nu har jag varken fiskar (ännu) eller kamera så jag kanske ska va tyst?
Tydliga artbeskrivande foton, helfigur eller närgångna detaljer. Bilder med typiska eller ovanliga beteenden. Möten, kamp, rovfisk med byte. Ompyssling och kärleksstunder. Kanske sjuka fiskar effektfullt eller informativt fångade, varför inte?
Bilder mer fokuserade på det vackra med färgprakt och gracila rörelser och då även mer fritt vad gäller vinklar, ljussättning och komposition. Överdrivet dramatiska, experimentella eller ödesmättat ensliga fisk-/akvariebilder.
Men även plats för det spontant enkla utifrån vardagliga stunder med akvariehobbyn och familjen och vännerna.
Vilken bra ide, så borde de va. Att ingen tänkt på de...(f´låt jag skoja bara, hoppas du me)
Skapa en årsfinal där en som kvalificerat sig inte kan vara med mer än en gång.. Enkelt.
I dagsläget känns det ju som att ett sådant förslag skulle leda till att man fick lägga ner hela fototävlingen. För det finns ju knappt 11 personer som skickar in till tävlingen.
Jag förstår inte alls vad du menar, det finns ju en avdelning för foto och media i forumet där alla sådana forumsämnen ska ligga.
Ja hur ska du veta vad jag menar då jag knappt vet det själv. Brainstormade väl en stund men.
Om du tittar på index-sidan så finns det tex en box för slumvalda artbeskrivningar, om man istället döper om den till NCS-foto, lägger in länk till pågående fototävling, länkar till dom fototrådar som ligger på forumet och kanske lite till.
Då slipper fototrådarna bråka i boxen där övriga forumstrådar ligger.
Någonting åt det hållet tänkte jag, om det funkar eller inte har jag ingen aning om, det vara bara en ide´.
Kommentar