Ciklidbladet 3/2010 innehållsdiskusion
Kollaps
X
-
-
Kommentar
-
Kommentar
-
[QUOTE=PatrikMalmo;I övrigt var Lagrets reklam klockren - största igenkännande garvet på länge!!
Inget märkvärdigt
det är så fiskarna ser ut från andra sidan
nästa blir i färgjag är Ateist
men Gud talade till mig
Gud är stor
jag frågade hur stor ? inget svar
han kanske behövde låna toalettenKommentar
-
-
Hilsen,
/PIngen fisk har läst böckerna.Kommentar
-
"intraspecifik aggression" bor oversattas med inomartsaggression. Vi ska tanka pa det i fortsattningen.Med vänliga hälsningar
OlaKommentar
-
Hög intraspecifik aggression betyder väl generellt att fisken attackerar alla individer inom samma art, oberoende av kön. Medan den inte bryr sig om fiskar som tillhör andra arter än den själv. Sen kan det väl variera så, att det ibland går att hålla bara en hanne, ibland svårigheter mellan hanne och hona (eller vice versa).
Den kan då lugnt hållas tillsammans med andra arter. Och hos vissa arter med hög intraspecifik aggression (såsom Mbuna och Tropheus) kan man hantera denna genom att hålla många individer. Då sprids attackerna ut så att ingen enskild individ drabbas.mvh
Mikael W
(NCS-medlem sedan 1981)Kommentar
-
Gillade även Lambojs artikel, för övrigt. Paletter är bland de trevligaste och snyggaste cikliderna, enligt mig. Saknar lite om odling bara. Generellt kan jag sakna artiklar kring akvarieerfarenheter av afrikanska/sydamerikanska dvärgar. Misstänker att det är svårt att hitta/få folk att skriva sådana, så jag klankar absolut inte ned på någon.Ingen fisk har läst böckerna.Kommentar
Kommentar