Diskusar som matvägrade

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Nille_Pe
    Användare
    • September 2002
    • 121

    Diskusar som matvägrade

    Hallå!

    Jag hade ett inlägg för någon vecka sedan om mina diskusar som matvägrade.
    Tack alla ni som gav mig tips!

    Jag tänkte berätta lite hur det har gått:

    Efter en temperaturhöjning och medicinering med Flagyl, som jag fick tips om så börjar allt gå tillbaka mot det normala.
    Tyvärr sker denna tillbakagång utan två diskusar som dog. Den ena av dem hade slutat ätit för flera veckor sedan och jag misstänkte under en längre tid att det skulle bli svårt att få han att äta igen.
    Men den andra, att den dog kom som en chock, jag vet inte vad det kan ha berott på?

    Han kom fram och var hungrig precis som sina kamrater, sen en dag såg jag att han var helt "blek" och stod uppe vid ytan och flämtade, medans de andra var som normalt. Jag gjorde dock ett vattenbyte, men nästa morgon så var han(?) död.
    Det kändes inte alltför kul, roligare har man haft det.
    När alla andra fiskar började komma tillbaka och man fick liksom en känsla, "Nu har jag lyckats!"

    Men man får väl trösta sig med att, även om två stycken gått bort så har faktiskt sex andra kommit tillbaks och det känns riktigt skoj!
    Så nu är det bara hoppas att det fortsätter att äta, simma omkring och vara glada!

    /Nille

    //Nille

    Västerås akvarieförening har fått ny hemsida;
    www.vaaf.se
  • Mats
    NCS Medlem
    • April 2002
    • 804

    #2
    Hej Nille.
    Det var tråkigt att två dog för dig , men desto roligare att du klarade dom andra.Det kan ha vatit en defekt på fisken som dog efter ett vatten byte,har själv haft den oturen att förlora fisk på det sätt som du beskriver, men skam den som ger sig det är bara att komma igen.
    MVH Mats

    http://www.Zoonen.com/minzoon.Asp?oid=156582

    Kommentar

    Arbetssätt...