Polis hämtade akvariefisk!

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Gabbi
    Användare
    • April 2002
    • 897

Ursprungligen postat av tricoti
    . Jag antar att fiskhandlare fredriksson säljer tex ocellaris..ja,vad den nu heter..Till en akvarist med aldeles fel förutsättningar. Eller?
    Vet man OM att kunden har alldeles fel förutsättningar säljer man varken ocellaris eller något annat. Dock delger inte alla kunder liknande information om sig själva.
    www.akvarielagret.se/akvarieboken

Kommentar

• tricoti
      Användare
      • June 2009
      • 249

När jag var liten matade jag mina akvariefiskar med falukorv..Men ärligt,hur många handlare säljer inte bara för att tjäna pengar? inga frågor,bara sälja.Och hur många kan igentligen hålla de största (akvarie)fiskarna på ett vettigt sätt??
      Senast redigerad av tricoti; 14 October 2010, 00:43.

Kommentar

• Mr.Fish
        Användare
        • May 2004
        • 1403

Ursprungligen postat av tricoti
        När jag var liten matade jag mina akvariefiskar med falukorv. Men det är preskriberat.
        hehe, matade mina guppys med havregryn,men preskribitionstiden för det måste vara överkörd sedan..länge. !Men de åt havregrynen o förökade sig utav...H!... ;-)

Kommentar

• Bjorn
          Användare
          • October 2009
          • 939

Själv försökte jag mata mina pirayor med levande småfisk utan någonsomhelst framgång när jag var liten + hade klor i vattnet till rödöre-salmonellasköldpaddan-sompådentidenvarförbjudeninorge efter att modern satt ultimatumet att den fick sluta förpästa hela huset med sin STANK eller åka ut (den åkte tillslut tillbaka till akvarieaffären och fick troligen nöje att trakasera en annan familj med sin "exotiska flora").
          Newbie December 2009
          Malawi: 450 liter
          Salt: 90x40x35 Optiwhite (Akvarielagret Special) + ett par nano

Järfälla/Stockholm

Kommentar

• tricoti
            Användare
            • June 2009
            • 249

Min son matade med 5 hela kanelbullar.Det gick bra,men när han dundrade i en hel burk sjunkande granulatfoder..Då dog allt,trots att jag hävertade upp det mesta..Eller när jag skulle medicinera mot sniglar,visst alla sniglar dog,men oxå mina jullar..Trots att det stod att det var safe för fisk..Eller när jag satte i en "bubbelwall"i något mjukplast material.då dog också allt..Nu,har jag "bekännt" färdigt och kan gå vidare..
            Senast redigerad av tricoti; 14 October 2010, 01:35.

Kommentar

• Mr.Fish
              Användare
              • May 2004
              • 1403

ok, det står klart att vi inte e guds bästa barn. Farsoter, som virus,bacterier, .En virus epedemi slog ut 80% av alla mina fiskar för 4 år sedan. Men, Det är ju iofs inte djurplågeri,hoppas Jag. Om man ser tillbaka till trådens start. Som Ola nämnde : Alla ryggrads djur innefattar lagen. Jag har -massor av fisk- Jag ser dem alla , som mina husdjur. Och varjegång en fisk i nån burk. Så sörjer Jag. Kollar , varför det hände, och om Jag måste förflytta fler . För att undvika fler #mord. Jag kanske inte är GUDS bästa barn, Men Jag har alltid en tanke ..På att våra firrar har ett extistens berättigande också..Huugh. Firren har talat ;-)

Kommentar

• Bjorn
                Användare
                • October 2009
                • 939

Ibland kan det bli för mycket "omvårdnad" också...
                Poliser och personal från länsstyrelsen omhändertog i dag en hund hos ett par i Lidköping. Hunden är nu hos veterinär och det är oklart om den kommer att överleva. Hunden har vårdats – men helt fel. Det rör sig om en medelstorhund – en labradortik – som nu är så tjock att den inte kan gå […]
                Newbie December 2009
                Malawi: 450 liter
                Salt: 90x40x35 Optiwhite (Akvarielagret Special) + ett par nano

Järfälla/Stockholm

Kommentar

Arbetssätt...