Säga vad man vill om sverigedemokraterna, men huvudet på skaft är inte direkt ord som passar in på dom http://www.youtube.com/watch?v=EUPlsm4A1QI
valet 2010
Kollaps
X
-
-
Hörde att SD fick igenom sitt första vallöfte
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
Nu heter det Negerboll igenjag är Ateist
men Gud talade till mig
Gud är stor
jag frågade hur stor ? inget svar
han kanske behövde låna toalettenKommentar
-
Att sparka ut sjuka människor är fel. Att myndigheterna ska satsa på förebyggande åtgärder är rätt. Men, att var och en även investerar i sig själv är också rätt och enligt mig en skyldighet. Dvs, att se till att hålla sig frisk genom att motionera och tänka på vad man äter. Har några släktingar som har en livsstil som skulle få fan själv att gråta, men enligt dem har orsaken till deras ohälsa inget med deras livsstil att göra, utan det är fel på allt/alla andra. Har fått höra en hel del dåliga ursäkter från dem.
Jag har själv psoriasis artit, men har de senaste sju åren inga symptom pga att jag tränar.
Denna nya lagen är totalt helt orimlig och den kommer att drabba en massa tusen arbetande människor som har skött både sitt arbete och träning och även sin kost.
Lagen tar inte hänsyn det något överhuvudtaget, det enda som gäller är dom 365 dagarna.
Läs mina föregående inlägg hur det funkar.
Varför tror ni att försäkringskassan strider in i döden för att försvara lagen, jo för att politikerna säger det till dom.
Jag själv har tränat i hela mitt liv, började på brandkåren när jag var 22 år.
Har slitit ut min höft på jobbet, troligtvis så var det en smäll på jobbet som gjordre att min höftle började gå sönder.
Vad blev tacken för det, jo när jag hade fått en tid för operation, då blir jag utförsäkrad en månad innan fick släpa mig ner till arbetsförmedlingen på mina kryckor och söka jobb i det skicket som jag var då.
Detta har jag gått till rätten med, men dom kommer aldrig att släppa på den lagen.
Så tror inte att det bara är fuskare som åker dit, det kan vara du nästa gång, det kan räcka med ett litet benbrott som inte läker tillräckligt.
det är också en annan grej med den nya lagen.
Har man varit sjukskriven i mer än 6 månader så ska man göra utredning om man klarar sitt jobb.JanneKommentar
-
Du menar att försäkringskassan var en flexibel organisation som töjde på ramarna för individens skull när det var rött/grönt styre.
Janne det där tror du inte ens på själv.Kommentar
-
Jag kan ge dig några exempel på det när vi träffas (nästa gång blir väl i Duisburg i nästa vecka).Kommentar
-
Ja det kan jag med Kjell jag möter dem dagligen o har gjort så i många år..
Kommentar
-
Jag kan ju säga så här att jag har suttit med en del handläggare och även pratat med deras chefer.
Dom är fruktansvärt frusterande över den nya försäkringlagen, det går inte ett samtal med dom, utan att dom hela påtalar att dom inte kan göra något, du måste gå till dina poliker.
Så tjänstemännen på försäkringskassan är inte nöjda med den nya lagen.
Jo, Kaj, jag är väldigt bra påläst hur detta funkar med den nya sjukförsäkringen, och det är en fruktansvärld skillnad mot hur det var förr.janneKommentar
-
Japp och jag arbetade ett år på kassa nr 1383 Men sa upp mig av precis samma skäl.Kommentar
-
-
Kommentar
-
Jag lägger in ett inlägg som jag skrev här på ciklid.se för två år sen, Detta trodde jag skulle hända när den nya försäkringslagen kom till stånd.
---------------------------------------------------------------------------
Ja vad har hänt med Albins svenska folkhem.
Ja tittar man tillbaka dom sista 10-15 åren så är det ren katastrof, eller om man tittar med det så kallade nya arbetarpartiet sista 2 regeringsår så kan man säga att katastrof är inte namnet, det är total kollaps.
Först så höjde dom akassan, konsekvensen blev att dom som var mest utsatta och som var dom som mest behövde det.
Dom hade inte råd att vara med akassa.
Sedan lägger dom till en ny lag som gäller från den 1/7.
Det var nästa dråpslag, nu gick dom ett steg till, dom sjuka måste vi få i arbete igen, för att dom bara fuskar.
Ja den 1/1 09 så kommer 30000 st att bli utan sjukpenning, det gäller både förtidspensionerade och sjuka som går på sjukpenning, dom sjuka som inte kan ta sig till jobbet, dom får socialen ta hand om, men klart det billigare för staten. Men klart dom är fortfarande lika sjuka, men då var lagstiftaren så smart så han skriver. citat. vi frågar inte hur sjuk du är, men däremot så frågar vi istället vilken arbetsförmåga du har.
Ja som en proffessor i reumatolog sa. om arbetsförmåga.
Ja enligt dom nya reglerna så räcker det att du kan slicka ett frimärke, ja du kan alltså så vara helt förlamad, men nu enligt försäkringskassans nya regler så är du 100% arbetsför, det gäller bara att hitta det jobbet, och då är du tvungen att söka på hela abetsmarknaden det vill säga hela Sverige.
Ja där har ni några tänkvärda grejer som jag hoppas att vi kan ventilera.Janne
---------------------------------------------------------------------------
Jag kan ju säga att det blev dubbelt värre än jag hade befarat.
Och detta kan ni försvara, bara för, att dom pengarna vi har sparat på dom sjuka, dom ligger i era lönekuvert nu med denna skattesänkningen som alliansen gjorde för dom som var friska och kunde arbeta.
Hoppas ni kan se er själva spegeln efter att ni har lämnat in er röst på alliansen, så att dom blir kvar i fyra långa år till.JanneSenast redigerad av malawijanne; 21 September 2010, 12:54.Kommentar
-
Malawijanne: håller med dig till tusen och jag kan säga att jag hade tänkt rösta på aliansen men under dom senaste dagarna fick jag upp ögonen för detta med sjukförsäkringen, och jag har haft lite tråkigheter i min familj angående detta. Så jag har något att reletera till dvs att jag röstade rödgrönt för jag vet (av erfarenhet) att allt kan hända närsomhellst.
Men folk som inte har varit i kontakt med sånthär tror jag (i större utsträkning) tänker, DET HÄNDER INTE MIG!! som med allt annat inget händer mig. Därför tror jag folk röstar för dom tror dom tjänar mer på alliansens politik *snyft*Kommentar
-
Säga vad man vill om sverigedemokraterna, men huvudet på skaft är inte direkt ord som passar in på dom http://www.youtube.com/watch?v=EUPlsm4A1QIMed vänliga hälsningar
OlaKommentar
-
Jag blir så trött, när jag läser att det finns så många som fuskar och som har fuskat förut.
Denna nya lagen är totalt helt orimlig och den kommer att drabba en massa tusen arbetande människor som har skött både sitt arbete och träning och även sin kost.
Lagen tar inte hänsyn det något överhuvudtaget, det enda som gäller är dom 365 dagarna.
Läs mina föregående inlägg hur det funkar.
Varför tror ni att försäkringskassan strider in i döden för att försvara lagen, jo för att politikerna säger det till dom.
Jag själv har tränat i hela mitt liv, började på brandkåren när jag var 22 år.
Har slitit ut min höft på jobbet, troligtvis så var det en smäll på jobbet som gjordre att min höftle började gå sönder.
Vad blev tacken för det, jo när jag hade fått en tid för operation, då blir jag utförsäkrad en månad innan fick släpa mig ner till arbetsförmedlingen på mina kryckor och söka jobb i det skicket som jag var då.
Detta har jag gått till rätten med, men dom kommer aldrig att släppa på den lagen.
Så tror inte att det bara är fuskare som åker dit, det kan vara du nästa gång, det kan räcka med ett litet benbrott som inte läker tillräckligt.
det är också en annan grej med den nya lagen.
Har man varit sjukskriven i mer än 6 månader så ska man göra utredning om man klarar sitt jobb.Janne
För att göra mitt fall ännu sjukare.
Sjukvården hann inte med att operera mig, innan försäkringskassan försäkrade ut mig, jag var tvungen att gå ner till arbetsförmedlingen och ställa mig till hela arbetsmarknaden förfogande i hela Sverige TROTS ATT JAG FORTFARANDE HADE MITT JOBB KVAR PÅ RÄDDNINGSTJÄSTEN.
Jag har gått till rätten med mitt fall, men dom dömer till försäkringskassan fördel, ja vad mer kan man göra, jo vi försöker att överklaga till kammarrätten.Sen finns det fortfarande dom som försvarar denna regeln.
Och tror att det är bara simulanter som inte vill jobba som blir drabbade.Ja ge mig kraft någon.JanneKommentar
-
Man kan väl säga att det är någe sjukt över den där regeln.
Hitintills ej drabbad, fan man behöver nog gå kurs hur det är om man blir sjuk.Kommentar
Kommentar