Valsedlar

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • malawijanne
    Banned
    • November 2005
    • 3217

    #16
    Ursprungligen postat av cf.akvarielagret
    Är det fult att vara medelklassare ??
    Nej, det är inte fult, men denna nya medelklass som nu har fått sin skatt sänkt till upp emot 3000 kr i månaden, ja dom tycker nog att den nya alliansen är bra.
    men samtidigt så måste väl dom ser vad som händer i detta nya samhälle.
    Sjuka människor måste jobba, det är många som tar självmord på grund utav att dom inte klarar av dessa kraven som försäkringskassan ställer.
    Läkarna står maktlösa, dom har fullt upp att skriva blanketter som inte denna tjästemannen på försäkringskassan inte godkänner, och det gör denna tjänstemannen utan medicinsk kunskap.
    Ja nu flummade jag ur, men det var sant varenda ord.Janned

    Kommentar

    • cf.akvarielagret
      Användare
      • April 2002
      • 5028

      #17
      Ursprungligen postat av malawijanne
      Nej, det är inte fult, men denna nya medelklass som nu har fått sin skatt sänkt till upp emot 3000 kr i månaden, ja dom tycker nog att den nya alliansen är bra.
      men samtidigt så måste väl dom ser vad som händer i detta nya samhälle.
      Sjuka människor måste jobba, det är många som tar självmord på grund utav att dom inte klarar av dessa kraven som försäkringskassan ställer.
      Läkarna står maktlösa, dom har fullt upp att skriva blanketter som inte denna tjästemannen på försäkringskassan inte godkänner, och det gör denna tjänstemannen utan medicinsk kunskap.
      Ja nu flummade jag ur, men det var sant varenda ord.Janned
      Du har rätt ....du flummade ur, om det var sant förstår att du var tvungen att säga det själv då ingen annan skulle säga det
      jag är Ateist
      men Gud talade till mig
      Gud är stor
      jag frågade hur stor ? inget svar
      han kanske behövde låna toaletten

      Kommentar

      • malawijanne
        Banned
        • November 2005
        • 3217

        #18
        Ursprungligen postat av cf.akvarielagret
        Du har rätt ....du flummade ur, om det var sant förstår att du var tvungen att säga det själv då ingen annan skulle säga det
        Jag gick ifrån ämnet, jag kallade det att flumma ur.
        Jag har så mycket att skriva vad detta nya (arbetarparti) har gjort för oss arbetare.
        Och det jag skrev det var sant in i minsta detalj, men jag kan inte gå in i minsta detalj vad detta nya arbetarparti har gjort för oss arbetare.
        Jag kan ju nämna lite.
        dom hade en strategi från början.
        Låt mig nämna lite saker som vårat (arbetarparti) har gjort.
        Dom såg till att bestraffa fackföreningarna, dom såg till att socialstyrelsen ändrade sina kriterier för hur länge man skulle vara sjukskriven.
        Dom såg till att ändra reglerna i sjukförsäkringen, det vill säga att det blev en stupstock.
        Ja, det lär väl aldrig drabba dessa gamla moderater som är arbetsgivare, det är ju dom som har pengarna, tro inget annat.
        Dom har ju sina pengar att luta sig till, självklart så har dom försäkringar som täcker sina inkomstförluster.
        Men det har inte vi statare, det vill säga dessa nya medelklassare som tror att dom har blivit rika, och kan klara sig själva.
        Nej minns Ådalen. där dog dom för oss( medelklassare)Janne

        Kommentar

        • cf.akvarielagret
          Användare
          • April 2002
          • 5028

          #19
          Ursprungligen postat av malawijanne
          Jag gick ifrån ämnet, jag kallade det att flumma ur.
          Jag har så mycket att skriva vad detta nya (arbetarparti) har gjort för oss arbetare.
          Och det jag skrev det var sant in i minsta detalj, men jag kan inte gå in i minsta detalj vad detta nya arbetarparti har gjort för oss arbetare.
          Jag kan ju nämna lite.
          dom hade en strategi från början.
          Låt mig nämna lite saker som vårat (arbetarparti) har gjort.
          Dom såg till att bestraffa fackföreningarna, dom såg till att socialstyrelsen ändrade sina kriterier för hur länge man skulle vara sjukskriven.
          Dom såg till att ändra reglerna i sjukförsäkringen, det vill säga att det blev en stupstock.
          Ja, det lär väl aldrig drabba dessa gamla moderater som är arbetsgivare, det är ju dom som har pengarna, tro inget annat.
          Dom har ju sina pengar att luta sig till, självklart så har dom försäkringar som täcker sina inkomstförluster.
          Men det har inte vi statare, det vill säga dessa nya medelklassare som tror att dom har blivit rika, och kan klara sig själva.
          Nej minns Ådalen. där dog dom för oss( medelklassare)Janne
          Var det inte du Janne som sa att allt på detta forum skulle bara handla om Ciklider

          ÄGD
          jag är Ateist
          men Gud talade till mig
          Gud är stor
          jag frågade hur stor ? inget svar
          han kanske behövde låna toaletten

          Kommentar

          • malawijanne
            Banned
            • November 2005
            • 3217

            #20
            Ursprungligen postat av cf.akvarielagret
            Var det inte du Janne som sa att allt på detta forum skulle bara handla om Ciklider

            ÄGD
            Nej det skrev jag inte, jag skrev att på första sidan så ska det bara var fiskrelaterade ämnen, och det gäller självklart vanliga sällskapsfiskar och även akvarium med sjukdomar.
            Men dessa meningslösa följetångar som , lite exempel.
            Vargjakt, hur ska vi göra forumet bättre eller dessa meningslösa miljöfrågor.
            Nej dom skall inte hamna på första sidan, det var det jag skrev.Janne

            Kommentar

            • cichlids4fun
              NCS Medlem
              • April 2002
              • 3111

              #21
              Ursprungligen postat av cf.akvarielagret
              I morgon är det val
              jag har en fråga får man ta hur många valsedlar man vill ???
              om man inte får det vad är maxtalet
              funderar på att ta alla SD och ha dom hemma .......får man det ?
              då är du för diktatur altså.............alla diktaturer har betett sig likadant ialla tider, ge alla chansen att rösta som dom vill.............
              Mvh
              Peter

              don´t drink water-fish ..... in it!

              Kommentar

              Arbetssätt...