Är det läge för en tråd där alla kan visa sina egna skapelser. Jag har ingen själv därför kan jag inte starta en, men det vore intressant att se vad man kan göra på egen hand.
Akvarielack eller?
Kollaps
X
-
Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet -
Behövs klarlack och i så fall varför ? Är det någon speciel klarlack man ska köpa isf så jag inte tar död på fiskarna?Kommentar
-
Jag använde tidigare Nordsjö Epolan V till en bakgrund jag gjorde och det blev riktigt bra. Det gäller dock att stryka tunna lager och att verkligen låta varje lager torka innan man drar på nytt lager. Annars finns risk för att klarlacken vitnar...Kommentar
-
Vad gör lacken för skillnad jämfört om man bara kör med finbetong? Ursäkta tusen frågor men har aldrig gjort detta tidigare.Kommentar
-
Lacken ger bl a bättre skydd för betongytan och gör hela bakgrunden längre hållbarhet. Diskussionerna har mest varit att man skyddar bakgrunden mot algätande malar som påstås kunna gnaga sig in mot frigoliten om man inte har lack...men det har jag inte sett än efter flera år av användande av egentillverkade bakgrunder.Kommentar
-
Lacken ger bl a bättre skydd för betongytan och gör hela bakgrunden längre hållbarhet. Diskussionerna har mest varit att man skyddar bakgrunden mot algätande malar som påstås kunna gnaga sig in mot frigoliten om man inte har lack...men det har jag inte sett än efter flera år av användande av egentillverkade bakgrunder.Kommentar
-
Kommentar
Kommentar