Seriös akvarieabstinens!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Crenicichla
    Användare
    • November 2006
    • 1055

    #16
    Ursprungligen postat av Alexander Ylipää
    Varför inte någon satanoperca-art? Då kan du även ha ett gäng tetror och dina Cupido.
    Satanopercor är ju för jä..a granna men de arter jag kan tänka mig är Acuticeps, Daemon och Lilith och av dem så anser jag att Acuticeps är den enda som skulle kunna gå i ett 540..
    Daemon har ju agressivare tendenser än övriga Satanopercor och Lilith blir större så de 2 arterna skall gå i ett 2m kar minst enligt mitt tycke.
    Acuticepsen visst den är skitsnygg! men jag tycker de blir för trångt med 6st sådanna plus 4-6 Biotodomor i ett 540.

    Annat hade de vart om jag kunnat bygga mitt dröm kar direkt 400*150*100
    b*d*h då hade jag utan tvekan slängt i en stor grupp satanoperca eller hade de blivit cichlor i stället hmm.. de tåls att fundera på vad man skulel fylla ett sådant kar med
    MVH

    Kristofer

    Kommentar

    • Crenicichla
      Användare
      • November 2006
      • 1055

      #17
      Ursprungligen postat av PatrikMalmo
      Låt sandcikliderna få så mycket yta de bara kan, de blir grannast så. Limma istället bakgrunder (går att borra i dem också och sätta in konstgrottor av rör), så håller sig jullarna på bakrutan.

      Hilsen,

      /P
      De låter som en bra ide´! de är just det jag vill ha om jag har jullar att de håller sig till ett begränsat område.
      Som du säger så är ju det bästa att ge maximalt utrymme till sandcikliderna för deras beteendes skull.
      MVH

      Kristofer

      Kommentar

      Arbetssätt...