Jag har ett rätt udda akvarium som är 60 cm högt, 60 cm långt men bara 20 cm djupt. Jag har ett ytterfilter på 420 liter i timmen till det (har sänkt "rörelseenerigin" så det är inte strömt). Det jag vill ha är ett stim kardinaltetror, men vad ska jag ha för ciklid? Det jag har haft innan är ungfisk av t ex Rhamphochromis vilket varit kul, men nu vill jag ha vuxen fisk. Jag lutar åt fjärilsciklid, men vill ha något som är tåligt och blir relativt gammalt (dvs. inte Apistogramma borelli). Förslag?
Vad ska jag ha för ciklid i mitt L60 B20 H60?
Kollaps
X
-
Taggar: Ingen -
Dom här ska vara trevliga sägs de. Ser spännande ut med om jag får tycka lite..
-
-
-
mvh
Mikael W
(NCS-medlem sedan 1981)Kommentar
-
Vilka mått är det på karet?
Rubriken säger:
Sen skriver du:
Jag har ett rätt udda akvarium som är 60 cm högt, 60 cm långt men bara 20 cm högt.
Är det 60*60 och 20 högt?
eller
Är det 60*20 och 60 högt?
Ganska avgörande för fiskvalet.Kommentar
-
Ajdå! Det är bara 20 cm djupt men 60 cm högt. Botten är alltså 60 x 20 cm (eller ännu mindre, väggarna lutar något inåt och glaset är en cm tjockt. Botten är alltså max 58 x 18 cm). Hade botten varit 60 x 60 så hade det inte varit speciellt svårt att hitta firre.
Ps. ändrade i första inlägget.Senast redigerad av Ola Svensson; 05 September 2010, 22:16.Med vänliga hälsningar
OlaKommentar
-
Inte helt lätt med en bottenyta på 60 x 20 cm...
Taeniacara candidi blir mitt förslag...Snygg och liten.
Mvh/Andreas.Kommentar
-
Kommentar
-
Kommentar
-
Kommentar
-
Ajdå! Det är bara 20 cm djupt men 60 cm högt. Botten är alltså 60 x 20 cm (eller ännu mindre, väggarna lutar något inåt och glaset är en cm tjockt. Botten är alltså max 58 x 18 cm). Hade botten varit 60 x 60 så hade det inte varit speciellt svårt att hitta firre.
Ps. ändrade i första inlägget.Mvh
Peter
don´t drink water-fish ..... in it!Kommentar
-
Senast redigerad av cichlids4fun; 05 September 2010, 23:12.Mvh
Peter
don´t drink water-fish ..... in it!Kommentar
Kommentar