Odla fiskar som UF?
Kollaps
X
-
-
Kommentar
-
Ja det lät lite rimligare, men det verkar vara ett bra alternativ.
Ett annat är faktiskt ancistrus, dom får ju lätt en massa yngel, kan man bara komma på hur man kan få dessa yngel att växa fortare, jag tycker dom växer alldeles för sakta, men klart jag har aldrig satsat 100% på ancistrus.
Men det är nog också en fisk man kan tjäna på och det krävs inte så jättestor plats, och som jag skrev där har man inga problem att man inte får tillräckligt många kullar.JanneMvh
Peter
don´t drink water-fish ..... in it!Kommentar
-
Kommentar
-
Ja, det är ofta att det finns mera parametrar för att dra fram fisk, det är inte lätt att få det gå runt.JanneKommentar
-
Kommentar
-
Kommentar
-
7 § Verksamheter med hållande, uppfödning eller försäljning av sällskapsdjur
utom hund och katt som är av större omfattning, men inte yrkesmässig,
undantas från kravet på tillstånd. Detta undantag omfattar dock inte
verksamheter som innebär uppfödning av djur som avses att säljas som
foderdjur.mvh Wilhelm
"Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"
www.linkopings-akvarieforening.net/
Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
www.aquafish.info www.crossbow-crest.seKommentar
-
men man väljer ju själv du får komma och kika nån gång ska föröka ta mig i kragen och fylla alla burkarna med mycket fisk snartMvh
Peter
don´t drink water-fish ..... in it!Kommentar
-
Kjell kliver väl snart in i diskussionen och han kan det tror jag på alla sina fem fingrar!mvh Wilhelm
"Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"
www.linkopings-akvarieforening.net/
Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
www.aquafish.info www.crossbow-crest.seKommentar
-
När man har fler än 6 akvarier , föder upp och säljer yrkesmässigt, måste man ha tillstånd. Så är min tolkning.
foderdjur.
Men det är ju bara att skaffa sig 6x 720 och dela in dem i mindre delar. De måste ju fortfarande räknas som 6 kar.
Men återigen till frågan. Hur snabbt går det att dra upp yngel till säljbar storlek och hur stora kar behövs? Får jag reda på detta kan man räkna ut hur många kar man teoritisk sätt behöver för 30 yngel/månad.Senast redigerad av TutenStain; 04 September 2010, 14:26.Kommentar
-
När man har fler än 6 akvarier , föder upp och säljer yrkesmässigt, måste man ha tillstånd. Så är min tolkning.
foderdjur.Kommentar
-
Men samtidigt så har inte Kjell skrivit lagen, det har byråkraterna gjort och hur dom menar det är nog olika, det beror på vem du frågar.
Och som sagt var så länge vi inte har en prejudicerande dom, så kan vi tolka och spekulera vilt om denna lag.JanneKommentar
-
Ja, vi får nog snart ta en sväng österut jag och frugan.JanneKommentar
-
Så här borde det vara:
Om du vill driva en zoobutik eller annan handel med djur i större omfattning måste du ha gått grundutbildning för zoohandlare och utbildning för de djurslag som du planerar att sälja.
upplåtande av gnagare, fåglar, reptiler, groddjur eller fiskar under
förutsättning att verksamheten omfattar 6 eller fler
förvaringsutrymmen såsom burar, akvarier, terrarier eller liknande per
årKommentar
Kommentar