Förslag för förbättring. När man laddar upp bilder så måste de vara i förbahandlat skick vad gäller storlek, kan inte det justeras automatiskt så alla storlekar accepteras men anpassas till siten? (Liknande zoopet)
Bilduppladdning
Kollaps
X
-
Bilduppladdning
Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
Ordförande Nordiska CiklidsällskapetTaggar: Ingen -
PS Härliga jemtland. -
Då blir kvaliten lidande... så frågan e ju att om den funktionen ska bli som det mesta är i nutid, enkelt men inte speciellt bra =)Kommentar
-
Jag tycker att det är bra att de ändras automatiskt. Har man skalat ner bilden själv så rör ju servern inte bilden. Den triggar bara om den är större.Kommentar
-
Tycker det skall göras mer användarvänligt samt bli gratis, tror dynamiken i forumet blir bättre och fler diskutioner/berättelser kommer till då..Kommentar
-
Jag drar mig för att lägga upp bilder pga av att jag måste öppna i bilbehandlingsprogram bara för att visa en simpel bild. Allt som det finns behov av att visa kräver inte superkvalitet, mest för att diskussionen går lättare.
Edit: Jag tror bildfunktionen som dragplåster för nya medlemmar måste vara mer attraktiv.- Kan man tillåta högre upplösning
- Multipla filer vid varje nedladdning
- Drag and drop till nedladdningsruta
- Större frihet kring placering av bilderna
Senast redigerad av DaRe; 29 August 2010, 18:04.Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
Ordförande Nordiska CiklidsällskapetKommentar
-
Så jobbigt är det väl inte?
Enklaste sättet tror jag är om man har Picasa som fotoalbum och mailar därifrån en eller flera bilder till sig själv, så får man automatisk lämplig bildstorlek på bilden-erna i mailet. Dessa spar man sedan någonstans och laddar upp på sidan här.
(Picasa är gratis)mvh Wilhelm
"Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"
www.linkopings-akvarieforening.net/
Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
www.aquafish.info www.crossbow-crest.seKommentar
-
Finns ingen desktop app som gör att man kan högerklicka på en bunt bilder och konvertera till önskad storlek.Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
-
tror fortfarande att det blir bättre med en bilduppladningsfunktion ala Facebook. Smidigare och attraktivare för forumet.. =)Kommentar
-
-
Själv hanterar jag alla bilder via Photoshop Lightroom och väljer storlek när jag exporterar RAW-bilderna.- 720 liter med Malawi.
Albumet här på Ciklid: http://www.ciklid.org/forum/album.php?u=11333
Lägg till ciklid.org på iGoogle!Kommentar
-
Trots dessa möjligheter tror jag på en förbättrad/förenklad bilduppladdningsfunktion med möjlighet till något större filer/upplösningKlart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
-
Hur mycket argument krävs. Jag förstår inte. Vad jag förstått ärt det enkelt att införa.
Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
Kommentar